י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברגע האחרון הרבי הורה למכור

במקום המיוחסים שנפטרו: מי אמר 'אתה הראית' בגור

למעלה מרבבת חסידים, שהו בחג בחצר חסידות גור ושרו במתח, מי יגיד את 'אתה הראית', כיבוד שהיה שמור למיוחסים, שלדאבון לב - נפטרו במהלך השנה שחלפה | תחילה אמר הרבי כי הוא יאמר את הפסוקים, שכן כך נהג אחד מאבותיו, אולם ברגע האחרון הוא הורה למכור את הכיבוד 

האדמו"ר מגור
האדמו"ר מגור

שינויים בחצר חסידות גור בשמחת תורה: אמירת 'אתה הראית' ביום ובהקפות שניות נמכרו בהוראה של הרגע האחרון.

בכדי להבין את מעלת גודל החידוש בחצר הקודש גור, מדובר בכיבוד משמעותי השמור לאדמו"רי בית גור וליושבים ראשונה במלכות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכל השנים מכהונת הרבי בעל ה'בית ישראל' מגור ועד הרבי ה'פני מנחם' מגור, היו האדמו"רים אומרים את 'אתה הראית' בלילה, ובבוקר היו אומרים כפי הסדר ה'לב שמחה' וה'פני מנחם' עוד קודם שמונו לכהן כאדמו"רים וכן על זה הדרך.

מפטירת ה'פני מנחם' מגור אמר הרבי שליט"א בלילה כנהוג, ובבוקר אמר הרה"ח רבי יהודה אריה אלתר ז"ל, נצר לאדמו"רי בית גור ובהקפות שניות הרה"ח רבי משה זאב שינפלד ז"ל, שהיה בין היתר איש הכספים, ממונה הירושות בחצר, בעל תפילה בימים נוראים ונכדו של ה'אמרי אמת'.

בשנה שחלפה, נפטרו לבית עולמם גם רבי אריה אלתר ז"ל וגם רבי משה זאב שינפלד ז"ל, מה שייצר חוסר בנכבדים שיאמרו את פסוקי 'אתה הראית'.

בתקופה האחרונה, עלו מספר שמות בגור, בפני הרבי, שהודיע שהוא יאמר את 'אתה הראית', בהטעימו ש'כך נהג הרבי האמרי אמת' זיע"א. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהוראה של הרגע האחרון, בערב החג - הורה הרבי לר' יונתן בורנשטיין, מנכ"ל בית המדרש הגדול החדש, למכור את פסוקי 'אתה הראית' בבוקר ובהקפות שניות. 

מי שרכשו את הכיבודים, היו ר' חיים קאהן, גיסו של האדמו"ר מגור, שכובד בבוקר באמירת 'אתה הראית', ובהקפות שניות רכש ר' יענקל ענדען מארה"ב, מי שמשמש כבעל האכסניה של הרבי בניו יורק.

חסידות גור אתה הראית שמחת תורה הקפות שניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד