י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אש וגופרית

'דגל' נגד 'אגודה': חירוף וגידוף, תמיהה וצער

התמיכה של 'אגודת ישראל' בראש העיר חיפה יונה יהב - גוררת הבוקר תגובה חריפה של 'דגל התורה' • "קדנציה רצופה של רדיפה והתנכלות למוסדות החינוך החרדי"

'דגל' נגד 'אגודה': חירוף וגידוף, תמיהה וצער
יונה יהב אצל מרן האדמו"ר מצאנז

הקרב על ראשות העיר חיפה מצליח להסעיר גם את הפוליטיקה הפנים חרדית, שבאופן רשמי - לא מאוחדת בעיר האדומה, סביב התמיכה במועמדותו של ראש העיר המכהן יונה יהב.

במהלך ימי חול המועד פורסם ביומני 'אגודת ישראל', 'המודיע' ו'המבשר', כי 'אגודת ישראל' תתמוך ביהב לקדנציה נוספת וזאת "לאחר סדרת דיונים והתייעצויות לקראת הבחירות לרשויות, הודיעה אגודת ישראל על תמיכתה בראש העיר מר יונה יהב בבחירות הקרובות לראשות העיר חיפה", נכתב.

ב'המודיע' דווח בנוסף כי "סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן שוחח עם ראש עירית חיפה, והודיע לו על החלטת אגודת ישראל לתמיכתו בו בהתמודדות על ראשות העיר חיפה וכי הקהילות החסידיות יחד עם קהלים וקבוצות נוספות יצביעו בעבורו בבחירות".

בנוסף דווח כי "ליצמן איחל ליהב הצלחה ושיבח אותו על פעילותו הברוכה למען כלל תושבי העיר חיפה, תוך עמידתו לצד הקהילות השונות ולטובת צרכי הציבור החרדי והכללי בעיר".

בעקבות כך, ב'דגל התורה' הגיבו היום (שלישי) בזעם על החלטת 'אגודת ישראל' לתמוך במועמדותו של יהב לכהונה נוספת, זאת בעקבות העובדה, שלאורך הקדנציה נלחם יהב בנציגה בעירייה מיכי אלפר, וסירב להעניק לו את תפקיד הסגן שהתחייב בהסכם.

ב'דגל התורה' אמרו כי "לאחר קדנציה רצופה של רדיפה והתנכלות למוסדות החינוך החרדי, לקהילות ולהתפתחות הרוחנית וההתיישבות של הציבור החרדי ולמוסדות הקירוב בעיר, תוך חירוף וגידוף של הציבור החרדי ונציגיו, לא עולה על הדעת לתמוך בראש העירייה הנוכחי ומובן שלא מאפשר הליכה משותפת עם מפלגות שתומכות והופכות לשותפות שלו ובכך לוקחות חלק בהתנהלות מחפירה זו".

ב'דגל התורה' הסבירו את פיצול הכוח החרדי בעירייה ואת ההליכה ברשימה עצמאית לראשונה וכתבו כי, "דגל התורה הביעה תמיהה וצער על ההחלטה של המפלגות השותפות בעבר, שעל אף שהתנהלות ראש העירייה הייתה ידועה לכל החליט לתמוך בו פומבית, וכעת בעקבות החלטתן זו וודאי לא התאפשרה הליכה משותפת, בשלום ובאחדות כפי שהיה מצופה".

"תושבי חיפה החרדים היודעים ומרגישים על בשרם את ההתנהלות בכל הקדנציה האחרונה בעיר, מתלכדים לקראת המערכה הקרובה בחיזוק רשימת דגל התורה בראשות הרב אלפר המתמסר לכלל ולפרט", הוסיפו בתנועה הליטאית.

יונה יהב חיפה דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד