י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשטייעדיגע תורה

במשא השנתי: הרבי תקף אברכים שיוצאים לעבודות לא כשרות

לאחר השעה 1:00 בלילה, נשא הרבי את משאו השנתי המכונה בחסידות 'מעמד א שטייעדיגע תורה', במעמד אלפי החסידים מכל קצוות הארץ והעולם וביקש מהחסידים שיחפשו רק פרנסה כשרה | "כל דבר שמבקשים לעשות צריך שיהיה על פי תורה ועל פי חסידות, שלא יהיו שום שאלות"

הרבי מבעלזא במשאו אמש. צילום: אנשיל בעק
הרבי מבעלזא במשאו אמש. צילום: אנשיל בעק צילום: אנשיל בעק

כמידי שנה נושא האדמו"ר מבעלזא דברי מוסר במוצאי שמחת תורה, במעמד המכונה ה"שטייעדיגע תורה", בו הוא מדבר לאלפי החסידים, על דברים הצריכים חיזוק, כשהוא עומד ולפניו סטנדר ומיקרופון, 'בחדרי חרדים' מביא את עיקרי הדברים.

בתחילה הקדים הרבי מדברי דודו הרבי מהר"א מבעלזא זיע"א, על עניין העבודה והקדושה שישנם בחג שמיני עצרת, שבו אין מצווה מיוחדת לקיים בחג הזה, במשאו הזכיר בשם רבי הרשל'ה מזידיטשויב זצ"ל, שבלילות החורף אפשר להמשיך את קדושת חול המועד, אם עורכים אותם כראוי, אין אנו נפרדים מהימים טובים, אלא אנו מבקשים שהקדושה תימשך לכל ימות השנה.

האדמו"ר אמר "עיקר העיקרים, אדם צריך לדעת, לא רק מי שלומד בכולל, אלא גם מי שעובד לפרנסתו במשך היום, שבשעה שמגיע לבית הכנסת ללמוד ולהתפלל זה העיקר של החיים, כל השאר זה טפל ורק ע"י זה אפשר למשוך את הקדושה למשך כל ימות השנה".

"ב"ה יש היום בכל השטיבלך שיעורי תורה, וכל אחד ואחד, וכל היימישער איד, צריך להצטרף ולהיות חלק מזה. ישנם כאלו הלומדים דף היומי, זה דבר טוב. לאחרונה ייסדו בברוקלין ואימצו בשאר המקומות, שלומדים שיעור גמרא וחוזרים על זה (מסגרת 'אהבת תורה' מ.ו.), זה רעיון נפלא מאוד, כבר סיימו את כל מסכת שבת והתחילו ללמוד מסכת עירובין. כבר אמרתי הרבה פעמים שקביעת עיתים לתורה, זה לא רק משפיע על האברך שלומד, אלא דרך זה מכניסים קדושה בבית וקדושה לילדים, וההיפך ההיפך ח"ו", אמר הרבי בדרשה.

"כל אחד יודע שהבסיס והיסוד היום של כל החסידות, זה המוסדות, המוסדות הקדושים שיש בכל מקום ובכל מדינה ובכל עיר, ועל כולם 'מרכז מוסדות בעלזא'. כל אחד יודע שזה לא דבר שמגיע בקלות, אנו מבקשים מכל אחד, שלא רק צריך לתרום כסף ולהיות נדיב, אלא שכל אחד ירגיש עצמו ולהיות 'שותף ממש' לצורך קיום והחזקת המוסדות, ולהביא עוד נדיבים ועוד נדיבים שישתתפו בהוצאות והחזקת המוסדות".

"יש כיום כלי שנקרא אינטרנט, שזה מוקצה לחסידישער איד, מי שמוכרח להחזיק את הכלי, זה הסוחרים למשל, לזה עשו את הפילטר, אף על פי כן, זה לא לכתחילה, כמו"כ ישנו כיום מכשיר סמארטפון אפילו עם פילטר, זה כלי שמזיק לכל אחד ואחד, זה מביא ליצור קשרים בין אנשים שרחוקים אחד מהשני, לא רק בגשמיות אלא גם ברוחניות, בנוסף זה מביא ליצירת קשרים בין גברים ונשים ח"ו, זה מביא לדברים גרועים מאוד, זה איסור ממש וזה דבר רע מאוד. ב"ה שבשנים האחרונות בבתי הכנסיות שלנו לא נראים הכלים הללו, צריך להמשיך ולעמוד על המשמר ולהיזהר על זה מאוד".

"הוקם לאחרונה ארגון 'יחדיו' לנשים, כולם יודעים את התועלת שבדבר, הן בארץ והן בחו"ל, הדבר הזה מביא לתועלת מרובה לכל אחת ואחת ובכל מקום ומקום".

"ישנם הרבה שטיבלא'ך שאברכים נאספים ובמקום להתפלל וללמוד מדברים שטויות, זה ממש עוון פלילי, שלא רק שהם עצמם מדברים בינם לבין עצמם, אלא מפריעים גם לאחרים להתפלל".

האדמו"ר גם הזכיר כי "לאחרונה הוקמו קבוצות לאברכים, המטרה בזה, היא להעמיד אהבה ואחווה ורעות בין אברכים, כל קבוצה עוזרת ונעזרת אחד בשני, אבקש לחזק את העניין, זה דבר גדול מאוד, כפי שהוכח בעבר".

כאן הגיע הרבי לעיקר דבריו שסבבו סביב עבודה כשרה למי שיוצא לעבוד: "כולם יודעים שחלק גדול מאברכים שמתחתנים, לומדים בכולל וממשיכים מספר שנים בלימוד זה דבר טוב. אבל ישנם הרבה כאלו, שאינם מסוגלים לזה ולא יכולים להמשיך וללמוד, ומחפשים תעסוקה, לזה הקימו ארגון 'מכלול', שמטרתו לחפש תעסוקה כשרה לאברכים, פרנסה זה לא רק עבודה שמכניסה כסף, פרנסה צריך להיות מקום שלא מביא לידי איסורים, כיום כל מקום של פרנסה יכולים להתעורר כל מיני שאלות וכל מיני עניינים וקולות, חייבים מאוד להיזהר על זה. 'בכל דרכיך דעהו והוא יישר ארחתיך'. כל דבר שמבקשים לעשות צריך שיהיה על פי תורה ועל פי חסידות שלא יהיו שום שאלות. השי"ת יעזור לכל אחד ואחד בריאות, פרנסה, פרנסה כשרה, נחת מהילדים".

לסיום בירך הרבי את החסידים ואמר, "שמיני עצרת זה ההכנה לכל השנה, השי"ת יעזור שניקח מהחג הזה את כל ההשפעות טובות, ברוחניות ובגשמיות ושיתרומם קרן התורה וקרן ישראל ושנזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן".

 

חסידות בעלזא שטייעדיגע תורה אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד