י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מידע מעניין על מכשירי שמיעה

אחוז המשתמשים במכשירי שמיעה באוכלוסייה הכללית הולך וגובר, ורבים מודעים היום יותר מתמיד לאיכות החיים שתושג באמצעות שימוש במכשירים אלו. בעבר היה מכשיר השמיעה סמל לזקנה ומוגבלות ורבים נטו להתרחק ממנו גם כאשר היה להם צורך ממשי במכשיר מסוג זה

מידע מעניין על מכשירי שמיעה
צילום: פיקסביי

אחת הסיבות להימנעות של הציבור משימוש במכשירי שמיעה הייתה גודלו והקושי בהסתרתו. כיום מדובר על מכשירים שונים לחלוטין שעברו מהפכה ומאפשרים לכל כבד שמיעה לשפר את איכות חייו לאין ערוך.

מהם מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה הם למעשה מתקן שמקבל מידע בצורת קול ומשפר אותו כך שמי שמרכיב את המכשיר יוכל להבין ולהגיב בכל נושא. אמנם מדובר על מכשירים מורכבים ומשוכללים, אך בסופו של דבר הם מכילים מיקרופון זעיר, רמקול וטכנולוגיות נוספות.

מי זקוק למכשיר שמיעה?

מכשירי השמיעה של היום הינם זעירים וכמעט בלתי מורגשים. עובדה זו מאפשרת לכל אדם בלי קשר לגילו להרכיב מכשיר כזה ללא כל חשש. על מנת להבין אם אתם זקוקים למכשיר שמיעה יש לבצע תחילה בדיקת שמיעה שמבוצעת כל ידי קלינאית תקשורת מקצועית. ישנם מכוני בדיקה שונים והבדיקה מתבצעת בדרך כלל בחינם במימון קופת החולים.

אנשים אשר נמצאו כזקוקים למכשיר שמיעה יוכלו לבחור מבין כמה חברות שמציעות את מרכולתן. הטכנולוגיה היא בדרך כלל לא שונה בין החברות, אך ישנם הבדלים בנוגע לסוג הסוללות, אמצעי הניקוי וכמובן השירות שניתן בסניפים השונים.

למה מתרחשת ירידה בשמיעה

ירידה בשמיעה עשויה להתרחש כתוצאה מסיבות שונות. המשותף לכל הסיבות הוא שניתן להתגבר על המכשול על ידי שימוש במכשיר שמיעה איכותי:

  • ליקוי שמיעה מולד עשוי להיות תורשתי אם במשפחה ישנם לקויי שמיעה נוספים. ניתן לעלות על הבעיה בגיל צעיר מאוד וכל תינוק שנולד עובר בדיקה כללית שבמהלכה בודקים את מצב השמיעה שלו.
  • ליקוי זה עשוי לנבוע גם כתוצאה ממחלה או חבלה כל שהיא. כמובן שבמקרה זה יש להתייחס לכל מקרה לגופו ולפנות למומחים בתחום.
  • פגיעה בשמיעה יכולה לקרות באופן הדרגתי בגלל חשיפה מתמשכת לרעש חזק. אנשים אשר עובדים במקומות רועשים כמו מפעלים נדרשים בשימוש בפקקים או אוזניות על מנת להפחית את הסיכון.
  • כמובן שיש גם את הגורם של הגיל שמשפיע על מצב השמיעה, אך כיום ניתן לראות גם צעירים רבים שעושים שימוש במכשירים אלו.

איך נשמור על השמיעה שלנו

כאמור, כל מי שעובד במקום רועש או יוצא להופעות ומועדונים על בסיס קבוע, מומלץ שיעשה שימוש באטמי אוזניים. אטמים אלו מסוגלים להפחית את עוצמת הקול בכ-30% ועל כן הם מומלצים מאוד. כדאי גם לבצע בדיקה אצל רופא א.א.ג אחת לכמה זמן וזאת על מנת לגלות אם ישנה איזו שהיא בעיה. לפעמים כל מה שנחוץ הוא ניקוי מקצועי של האוזן. מומלץ שלא לנקות את פנים האוזן באופן עצמאי ועדיף לפנות למרפאה הקרובה.

כאמור ישנם מכשירי שמיעה שונים וההתאמה הסופית תתבצע במכון שבו ייצרו למענכם את מכשיר השמיעה. ישנם גם מכשירים בצבעים שונים וכך ניתן להפוך את המכשיר לפריט אופנתי לכל דבר. כאשר מדובר על מכשיר שמיעה חדש מומלץ שלא להרכיב אותו למשך זמן רב ועדיף להסירו כל כמה שעות על מנת להתרגל. הרכבת מכשיר שמיעה עלולה להיות כרוכה גם בכאב ראש קל או סחרחורת אך בדרך כלל תסמינים אלו חולפים כעבור זמן קצר מאוד. את מכשיר יש לשמור בקופסא ייעודית ששומרת על יובש, לא מומלץ להרטיב אותו וכדאי לבטח אותו כנגד גניבה, אובדן או נזק.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד