י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה פירוש המושג 'קידום אתרים'

קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל הוא מגוון פעולות אשר מתבצעות בשביל לשפר את המיקום של האתר שלי בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש אשר עובדים על פי ביטויי חיפוש

מה פירוש המושג 'קידום אתרים'
צילום: פיקסביי

לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי שווקי היעד של האתר. קיימת האפשרות לשימוש בביטויים נפוצים יותר ופחות על ידי מגוון תוכנות אשר מגלות איזה ביטוי טוב ושמיש יותר ואיזה פחות עד להשגת אותם מיקומים בצמרת תוצאות החיפוש שיניבו תוצאות מסחריות או אחרות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר.

אז איך זה בדיוק עובד?

מנועי החיפוש המתקדמים של גוגל מאפשרים לגולשים באינטרנט למצוא אתרים לפי מילות חיפוש שהם מקלידים ומילות הכותרת של האתרים הרצויים. כל מנוע חיפוש מקבל שאלה מסוימת, שהיא בעצם המילים אותם הקלדתם בשורת החיפוש ומחזיר תוצאות מסודרות לפי רלוונטיות. פעולה זו נעשה על ידי התאמה בין מילת החיפוש שלכם למילים אשר מופיעות בכותרת של אותו אתר מוצע.

רוב המשתמשים במנועי חיפוש צופים רק בתוצאות המתקבלות בראש הדירוג, שהרי תוצאות אלה נתפסות כטובות ורלוונטיות ביותר עבורנו. בדרך כלל בדף התוצאות הראשון או השני, ואינם טורחים לבדוק תוצאות אשר מופיעות בדפים מאוחרים יותר. בשל עובדה זו ניתן להבין את בעלי האתרים אשר מבינים כי אם אינם יופיעו בעמוד הראשון או לכל היותר השני לפי מילת החיפוש שלכם, נראה שאף אחד לא יגיע אליהם כלל.

באתרים רבים להגברת החשיפה יש השפעה כלכלית, בין אם האתר משמש למכירת מוצרים ובין אם מניב רווחים מפרסום. במידה והאתר שלכם אכן יצליח להתברג בין שלל האתרים אשר מוצעים בעמוד הראשון או לכל הפחות בעמוד השני, תצליחו להשיג מספר גדול מאוד של כניסות לאתר שלכם ובכך בעצם למכור הרבה יותר במידה ומדובר באתר מכירה.

אך אפילו אם מדובר באתרים המבוססים על תרומות, גיוס התרומות מושפע בצורה משמעותית מסטטיסטיקות הגלישה באתר, כלומר במידה ותצליחו לגרום לאתר שלכם להופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפושים של הציבור, יגיעו הרבה יותר אנשים אל האתר שלכם ובכך בעצם גם יתרמו יותר. ניתן לומר כי קידום אתרים הינו משמעותי מאוד במידה ואתם רוצים שהאתר שלכם אכן יהיה אפקטיבי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד