י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המועמד החילוני מסיר כפפות

ברקוביץ': בילוי ותחבורה בשבת - לא לחרדים בשכונות המעורבות

המועמד החילוני עופר ברקוביץ' מסיר כפפות בקמפיין הבחירות לראשות העיר ומגלה את פרצופו האמיתי • בהסכם שנחשף ב'בחדרי חרדים' התחייב להפעיל תחבורה ציבורית ומקומות בילוי בשבת קודש • בין היתר, הבהיר כי לא ייתן לבניית מוסדות חרדיים בשכונות המעורבות 

ברקוביץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ברקוביץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המועמד החילוני לראשות העיר ירושלים, שמר עד כה על פרופיל נמוך במירוץ היצרי ללשכה היוקרתית בבניין העירייה, עופר ברקוביץ' פעל לאורך קמפיין הבחירות בכדי להסתיר את דעותיו ואת כוונותיו להפוך את עיר הקודש ל"ליברלית" וחילונית ואף משקיע זמן רב על מנת לשכנע צעירים חרדים לתמוך ולהצביע עבורו לראשות העיר.

בין היתר, יצא ברקוביץ לריכוזים החרדיים בירושלים והצטלם עם קהל חרדי בשוק ארבעת המינים לפני חג-הסוכות, עלה לבתי רבנים שונים בכדי לקבל את ברכתם, והעביר מסרים של פיוס למגזר החרדי המתגורר בבירת ישראל.

אלא שלידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך ההסכם שנחתם בימים האחרונים בינו לבין עו"ד יוסי חביליו, שהסיר את מועמדו לראשות העיר והעביר את תמיכתו לברקוביץ', בתמורה להסכם חשאי שנחתם ביניהם ונחשף כאן לראשונה במלואו, מסמך שגורם לדאגה רבה באשר לצביונה של עיר הקודש ושמירת הסטטוס קוו, כמו גם חישוב מסלול מחדש אצל התומכים החרדים ששקלו להצביע לברקוביץ.

בהסכם שכולל לא פחות  מ-11 סעיפים, עליו חתומים עופר ברקוביץ' ועו"ד יוסי חביליו, ששימש בעבר כיועמ"ש עיריית ירושלים, סוכם בין היתר, "לשמור על ירושלים פתוחה, פלורליסטית לכל הזרמים על פי אמנת גביזון מדן".

מקריאה קצרה של האמנה שפורסמה בשנים האחרונות וגובשה על ידי הפרופסור רות גביזון והרב יעקב מדן, עולה כי הם מבקשים להתיר פתיחת מקומות בילוי ותרבות בשבת, לפי סעיף 6 לפרק השלישי באמנה - תותר תחבורה ציבורית בשבת בצורה מופחתת ומוגבלת תוך ניסיון לשמור על צביון השבת.

סעיף נוסף שנחתם ועלול להדאיג דווקא את הסיעות החרדיות, ובפרט את רבני 'דגל' בירושלים שעסקו בעניין רבות, הוא נושא המוסדות החרדיים בשכונות המעורבות בירושלים.

הסכם חביליו וברקוביץ' 

על פי ההסכם שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מתחייב עופר ברקוביץ' לשמור על אופי השכונות החילוניות והמעורבות בירושלים, כך למשל "בנייה של מוסדות חרדיים בשכונותיהם והימנעות מהכנסת מוסדות חינוך חרדיים לשכונות חילוניות".

בהמשך ההסכם מסכמים השניים (ברקוביץ וחביליו) על חלוקת תפקידים מפורטת, כך שבאם יבחר ברקוביץ' לראשות העיר, יכהן חביליו כסגנו, וזאת, גם במידה והאחרון יזכה במנדט אחד בלבד.

בהסכם מסכמים הצדדים על הקמת גוש משותף, באם לא ייבחר ברקוביץ' לראשות העיר, ועל פי הסיכום ינהלו השניים מו"מ משותף עם ראש העיר הנבחר כאשר הם ידרשו לקיים את העקרונות עליהם הם עומדים.

על פי הסיכום, באם הסיעות המשותפות יקבלו 8 מושבים, ידרשו תקנים לשניים וחצי סגנים, כאשר חביליו ימונה לסגן במשך חצי קדנציה, והתפקיד יגיע לידו רק אחרי עופר ברקוביץ' ועינב בר כהן.

במקרה ויקבלו פחות משמונה מנדטים, יחליטו הצדדים האם להשאיר את הגוש שעלול להוות כגוש חוסם להקמת קואליציה שעלולה להשאיר את החרדים מחוץ לתמונה.

נציין עוד, כי עופר ברקוביץ מחזיק בסיכויים ניכרים לנצח את המרוץ כבר בסיבוב הראשון, במיוחד לאור הסכם האיחוד בין סיעת 'ירושלמים' וסיעתו אלקין 'ירושלים תצליח', שאיימה על סיעת 'התעוררות' בראשותו.

ברקוביץ סוחף לעברו את צעירי העיר מקרב הציבור החילוני, וכאמור קורץ גם לקהלים מהמגזר החרדי, שייאלצו לשקול מחדש את אופי הצבעתם לאור ההסכם שגיבש עם עו"ד חביליו שנחשב למועמד שמבקש להצר את רגלי החרדים בעיר הקודש.

ממטה ברקוביץ' נמסר בתגובה לחשיפת 'בחדרי חרדים',

"בירושלים מגוון אוכלוסיות זהו סוד קסמה וכוחה. כראש עיר אפעל למען כלל התושבים בירושלים. כבר עשרות שנים חוק העזר העירוני והסטטוס קוו מבחינים בין פעילות תרבות למסחר. מוסדות תרבות ברחבי העיר פתוחים היום ללא הפרעה לציבור שומרי השבת בעיר והססטוס קוו צריך להישמר".

עוד נמסר כי: "ההסכם עם יוסי חביליו אינו מתייחס לסוגיית התחבורה בשבת בעיר. כראש עיר אני מאמין שצריך לאפשר לכל אוכלוסיה להרגיש בנוח במקומה ונפעל לשמר צביונן של השכונות בירושלים תוך מתן מענה ברגישות הנכונה לצרכי המיעוט בשכונות אלו. ירושלים צריכה להיות מתאימה לכולם. כי אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה ירושלים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד