י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

לקראת הכרעה: 'אגודת ישראל' הזמינה סקר

סקר שהזמינה וועדה מיוחדת שמונתה לנושא המוניציפלי באשדוד, הוא שיכריע את הכף לטובת אחד מארבעת המועמדים לראשות העיר | אגודת ישראל שמה דגש על נושאי הדת ודורשת מן המועמד שיזכה לתמיכתם, לאכוף את חילול השבת ברחבי העיר

לקראת הכרעה: 'אגודת ישראל' הזמינה סקר
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: הקרב באשדוד ממשיך להיות צמוד, כאשר בתווך נמצאת הסיעה החרדית הגדולה בעיר - אגודת ישראל, שטרם הכריעה במי היא תתמוך לראשות העיר, כאשר על הכף המכרעת מונחים נושאי הדת במרחב הציבורי העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שצפויים להכריע, במי תתמוך הסיעה האשכנזית לראשות העיר, הם חברי וועדה מיוחדת שהוקמה לאחרונה - המרכזת גם את הנושא המוניציפלי.

בוועדה חברים נציגי החסידויות בעיר, בהם: הרב אברהם בנימין זילברברג, הרב אברהם מרדכי אולבסקי, הרב שמעון פייבוש, הרב דוד שטיין והרב שמחה ברנשטיין.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בימים האחרונים הזמינה הוועדה סקר מקיף שיבחן את סיכויי המועמדים השונים לראשות העיר ולפי זה היא תכריע על זהות המועמד שיזכה לתמיכתם.

נכון להיום (רביעי), מתמודדים לראשות העיר, ארבעה מועמדים, בהם: ראש ההעיר המכהן יחיאל לסרי, הלן גלבר, סניה כצנלסון ואלי לחמני.

הסקר שהוזמן, יבחן את סיכוייהם, כשהתשובות יפורסמו בימים הקרובים.

לפי המצב כיום, נראה כי 'אגודת ישראל' מעדיפה את המשך כהונתו של יחיאל לסרי, אך דורשת ממנו התחייבות לאכיפה של חילול השבת בעיר, דבר שהוא מתקשה להתחייב עליו, מחשש שיאבד את הקול החילוני ואת ראשות העיר.

הנושא העיקרי שמוביל את סדר היום בבחירות, הוא נושאי הדת בדגש על פתיחת המרכולים בעיר, דבר שהפך לפני כמה חודשים להפגנת המונים בעיצומה של השבת, כאשר בסיעת 'אגודת ישראל' לא רואים הבדל בין לסרי לשאר המועמדים בעניין השבת והדת.

ב'אגודת ישראל' לוקחים לתשומת ליבם, גם את עצם תמיכתה של סיעת ש"ס ביחיאל לסרי, כאשר השר אריה דרעי כבר הודיע על התמיכה של ש"ס המקומית ביחיאל לסרי לפני כחודשיים.

אגודת ישראל יחיאל לסרי חילול שבת סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד