י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תביעת נזקי גוף: כך יקבע גובה הפיצויים

על מנת לקבל את סכום הפיצויים המקסימלי המגיע לתובע, יש להציג בבית המשפט ראיות לגובה הנזק • ישנם מספר פרמטרים לבחינת הוכחת נזק, ולעיתים גם הפסדים עתידיים יכנסו לחשבון • כך תעשו את זה נכון

קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

 

בית המשפט הפוסק לטובתו של תובע בתיק העוסק בנזקי גוף מחשב את גובה הפיצויים המגיע לו על פי שקלול של גורמים שונים, לרבות הפסדי שכר בעבר ובעתיד, פיצוי בגין סבל וכאב, פיצוי בגין הוצאות רפואיות ועוד.

על מנת לקבל את סכום הפיצויים המקסימלי המגיע לתובע, יש להציג בבית המשפט ראיות לגובה הנזק. באופן כללי עורך דין נזיקין יוכל לייעץ בכל מקרה לגופו, אולם באופן כללי ניתן לומר כך:

הוכחת הפסד השתכרות

יש להציג תלושי שכר של הנפגע מן התקופה שלפני הפגיעה, אישורי מחלה אודות תקופת ההיעדרות, הסכם עבודה אישי או קיבוצי המעיד על סיכום מראש לגבי פיצויים בעת פרישה (אם יש), וכן הוכחות באשר לתוספות שכר צפויות (אם יש). במקרה של תביעת נזקי גוף המוגשת בשמו של קטין, בית המשפט בדרך כלל יחשב את הפסד שכרו על פי השכר הממוצע הנוכחי במשק כפול אחוזי הנכות.

הוכחת הוצאות רפואיות

יש להציג קבלות עבור ההוצאות שנגרמו בעבר, וניתן להשתמש בהן כאינדיקציה להוצאות עתידיות. הוצאות שמכוסות על ידי קופת החולים לא יחושבו לצורך הפיצויים, אלא רק הוצאות שיצאו מכיסו של הנפגע באופן ישיר.

הוכחת הוצאות ניידות

רק מי שמוגבל בניידות עקב האירוע שבגינו הוגשה התביעה רשאי לדרוש פיצוי בגין הוצאות ניידות, ולשם כך עליו להציג קבלות המוכיחות את הוצאותיו עבור נסיעות בתחבורה ציבורית או דלק למשתמשים ברכב פרטי. אם בעקבות האירוע הנדון נאלץ הנפגע לרכוש רכב מותאם לשימוש בכסא גלגלים, אזי בדרך כלל ילקח בחשבון רק החלק היחסי של ההפרש בין עלות הרכב המותאם לעלות הרכב שהיה ברשותו קודם לכן.

הוכחת סבל וכאב

זהו פיצוי שלא ניתן לכמת במספרים על פי קבלות אלא נתון להערכתו של בית המשפט. לשם כך נלקחים בחשבון טיב הנזק, השפעתו על חיי הנפגע, סוגי התרופות שהנפגע לוקח כדי להתמודד עם הכאב ועוד.

סיכום

יש סוגים שונים נוספים של פיצויים שניתן לדרוש, אולם אלה העיקריים שבהם. כאמור, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין על מנת לקבל את הפיצויים המקסימליים בכל מקרה לגופו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד