י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עולים למתקפה

'דגל' נגד התקשורת החרדית: "יוצאים עם כותרות לא מועילות"

ח"כי 'דגל' ומנהל המחלקה המוניציפלית במין ראיון משותף לביטאונה של התנועה, מתייחסים לנושאים הבוערים סביב הבחירות המקומיות ולא חוסכים במילים • על 'אגודה': תומכים באיש שעשה הכי הרבה צרות לציבור החרדי • על דייטש: התמודדות כזאת מביאה הסתה והקצנת עמדות

'דגל' נגד התקשורת החרדית: "יוצאים עם כותרות לא מועילות"
גפני, מקלב ואשר צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל, פלאש 90

עולים למתקפה: חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר בראיון משותף, יחד עם מנהל המחלקה המוניציפלית לביטאון 'יתד נאמן' יוצאים למתקפה חזיתית נגד 'אגודת ישראל', על הפילוג בחיפה, על הרצת יוסי דייטש ובדרך לא שוכחים לתקוף את כלי התקשורת.

בראיון הם נשאלים תחילה חברי הכנסת כל הפילוגים עם סיעת האחות ובוחרים לתקוף את אגודת ישראל, חה"כ גפני אמר כי, "במקומות ששם אנו הולכים נפרד וזה משום שזה היה נצרך. בירושלים היה חוסר פרופורציה משווע בייצוג ברשימה ואת זה שמענו גם מהציבור. לא הייתה לנו ברירה אלא לבחור בדרך זו כדי לתקן את העיוות. עם זאת אני מקווה שהבחירות יתנהלו בצורה מתורבתת כשכולם ישנסו מתניהם להגדיל את הנציגות החרדית".

גם על הפילוג בחיפה מתייחס חה"כ גפני ואומר, "זה היה נצרך גם בחיפה, למרות שעשינו כל מאמץ למנוע זאת. ראש העירייה פגע בכל הקדוש והיקר לציבור החרדי. ההחלטה של שותפינו לתמוך בו ולעשות זאת ברעש ובפומביות, הביאה אותנו לנסות ולהציע פשרות, אך אגו"י סירבה והכריזה בקול רעש גדול על תמיכה באיש שעשה הכי הרבה צרות לציבור החרדי ופגע בקדושת השבת. לנו כמפלגה חרדית לא נותרה ברירה אלא ללכת לבד".

חה"כ אורי מקלב הוסיף כי, "אינו דומה השיקול בחיפה לירושלים. בחיפה השיקול העיקרי היא תמיכת המפלגות השותפות בראש העירייה המכהן, שהמשך כהונתו ישפיע באופן ישיר על המשך התפתחות הקהילות, המשך קיום מוסדות החינוך והקירוב והיכולת לקבל את הזכויות המינימליות להמשך ההתיישבות החרדית בעיר. לאחר החלטת השותפות שלנו לתמוך ברה"ע המכהן גם בקדנציה הקרובה, אי אפשר היה ללכת יחדיו, כשברור לכולם שמרכז הבחירות הפעם מתמקד בשאלת ראשות העירייה".

מנגד חה"כ יעקב אשר סקפטי יותר לגבי הפילוג ואומר כי, "כאשר אנחנו מתפצלים לשתי רשימות אין כאן מחלוקת אידיאולוגית כמו בין ימין לשמאל, אלא חיזוק לנציגות של כל הקהילות והגדלת הכוח במועצה כדי שהבוחרים ירגישו יותר את ההיכרות והקשר האישי עם הנציגים ובסופו של דבר בהקמת הקואליציה תהיה אחדות מלאה של דגל התורה עם אגו"י ושתי המפלגות יוכלו לעמוד לימינם של הבוחרים ולסייע יותר לציבור".

ב'דגל התורה' לא פוסחים גם על התקשורת, שמסקרת את הבחירות המקומיות וחבריה תוקפים בחריפות את אופן הסיקור וטוענים כי הסיקור פוגע בשיחות המו"מ ביוזמות ובהגדלת הכוח של המפלגה.

ח"כ משה גפני אמר כי, "זה שיש היום תקשורת לא אחראית שלא מקבלת הכוונה תורנית, היא עובדה מצערת ואני כבר לא מדבר על תכני הדיס-אינפורמציה שהם מפרסמים. ממילא אנו לא מתייחסים לעניין באופן רציני וממשיכים לחיות הלאה".

ח"כ מקלב מציין "זה מצער מאוד מצב כזה, היום לא מדווחים על חדשות אלא מייצרים חדשות וכל אמירה שולית ואיזוטרית הופכת לעמדה נחרצת וחדשותית ופוגעת בניסיונות למנוע החרפות עמדות ככל שמנסים לפעול במשותף כלפי פנים וכלפי חוץ".

"ישנם כאלה המאשימים אותנו בכך שאנו לוקים בהסברה ולא מנמקים ומדווחים", הוסיף מקלב ואמר, "אני יכול לומר לך שכל זה נעשה מסיבה אחת. בכל השלבים גם במו"מ וגם כעת במסגרת השיחה הנוכחית אני בורר את מילותיי ומשתמש במונחים עדינים. אנחנו מנסים להמעיט בחיכוכים כדי לא לגרום פירודים והגבהת להבות".

ח"כ יעקב אשר אומר כי, "אנחנו (דגל התורה א.ק.) מאמינים בעשיה ובמשוב שמגיע מהקהל הרבה יותר ממה שמדווח בעיתונים. הציפייה שלנו מאנשי התקשורת זה לעשות עבודת שטח ולפגוש את הנציגים והתושבים המקומיים לפני שיוצאים עם כותרות שהרבה פעמים לא מועילות לא לציבור ולא לנציגים לעשות את עבודתם".

מנהל המחלקה המוניציפלית תקף גם הוא בחריפות את התעסקות התקשורת בבחירות המקומיות ואמר כי, "לצערנו אנו נמצאים בדור שההתפתחות הטכנולוגית גדולה מאוד, מה שלא היה בעבר. אבל המציאות היא אחרת לחלוטין. דגל התורה ונציגיה מתנהלים ומדובררים על ידי התקשורת שהוסכמה על ידי גדולי ישראל שזה "יתד נאמן" ומי שמתנהל כך לא נפגע משום דבר אחר. הסיפורים והדיס-אינפורמציה השוליים, נבלעים בהגדלת כוחה של היהדות החרדית ובהגדלת קידוש שם שמים בעשרות ערים".

בשיא הראיון נשאלים חברי הכנסת, מדוע הם סירבו לתמוך במועמד חרדי, כשכוונת המראיין הינה, לשאול על המועמד החרדי בירושלים יוסי דייטש וזאת מבלי להזכיר את שמו המפורש, או את שם העיר בה הוא מתמודד.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, השיב ואמר, "כדי לקבל החלטה שאדם חרדי מתמודד, צריך התייעצות משותפת של כלל המפלגות החרדיות, כי ברור שאי אפשר לצאת לדרך מבלי שכל המפלגות האחרות שלמות עם העניין הזה. לפעמים יכול להיות מצב שהתמודדות נציג חרדי עלולה לגרום בדיוק הפוך, ואני לא קובע שהדברים אמורים לגבי ירושלים, שם הרבנים מקבלים הכרעה בסוגיות. אני מתייחס באופן תיאורטי לשקלול הדברים".

גפני מוסיף ועוקץ את 'הפלג הירושלמי', כשהוא אומר, "כבר ראינו מצב שיכול להיות מועמד חרדי לראשות העירייה שהוא כאילו מתמודד ובסוף המטרה היא בכלל להביא לבחירת ראש עירייה חילוני, כפי שראינו שהוא אף תוגמל על כך. ואני כבר לא מדבר על מצב שהיה מועמד דתי והיו כאלה שבחרו בחילוני".

ח"כ אורי מקלב הוסיף לדבריו של גפני ואמר כי, "שם המשחק בכל התהליכים הוא היתכנות ואחריות! הוכחנו זאת בקדנציה הקודמת. על אף שהיה הסכם שיתמכו בנו, לא הרצנו מועמד בגלל שיקולים אחראיים".

"התמודדות לראשות עירייה היא לא כלי ניסוי" הוסיף ואמר, "שיש מה להפסיד ובוודאי כשההיתכנות היא בספק ספיקא. כל התמודדות כזאת מביאה הסתה והקצנת עמדות בנושא דת ושכונות. המתמודדים הלא חרדיים מעלים את זה כנושא על הגב של הציבור החרדי וכל מי שזוכה מחויב להבטחות שלו ולהכרזות שלו וגם יוצר התחברויות לא חיוביות נגדנו. בעניין הזה העמדה שלנו היא מתוך אחריות וניסיון ושיקול דעת עמוק ורחב מאוד".

ח"כ יעקב אשר אמר בדבריו כי, "כאשר בעיר כמו בירושלים שעיני כל העם נשואות אליה, החשש הוא שיהיו גורמים פוליטיים ואחרים שיערימו קשיים דווקא על ראש עירייה חרדי לנהל את העיר וכמובן שההכרעה בירושלים כמו בכל הארץ מתקבלת על ידי מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א".

מנחם שפירא ציין כי, "מעבר לשאלה האם טוב להעמיד ראש עירייה חרדי בערים מעורבות, שזה נתון אך ורק להכרעת גדולי ישראל, יש גם נתון חשוב שיש לקחתו בחשבון והוא רמת הסיכויים של ראש עירייה חרדי להיבחר, בפרט בעיר מעורבת שהמצוקה של הציבור החרדי גדולה מאוד, צריך לשים משקל גדול לסיכויים והיכולת לנצח. במקרה של כישלון, המחיר עלול להיות כבד".

חברי הכנסת ומנהל המחלקה המוניציפלית, מייחסים חשיבות יתירה לבחירות המוניציפליות ואומרים כי, הבחירות הללו הן באיזה שהוא מקום, חשובות יותר מהבחירות לכנסת.

לדברי ח"כ גפני, "אי אפשר לנהל כמעט אף דבר בלי מערכת מקומית. בית ספר אי אפשר להפעיל בלי הסיוע של העירייה, גם הנושא של שמירת השבת תלוי הרבה מאוד בשלטון המקומי, יש דברים שרק העירייה עושה. גם בדברים שהשלטון עושה וקובע, יש הכרעה לפי התנהלות העירייה. לכן ההגדרות של הרבה גופי תורה תלויין בהן, זה ברור לחלוטין שיש לזה חשיבות עצומה לציבור שנזקק לצרכים עירוניים".

"הבחירות המוניציפליות בשונה מהכלליות מאופיינות בשימת דגש והצבת סדר יום שדואג לצרכי הקהילות באופן פרטני, אם זה בבניה והרחבת השכונות החרדיות, אם זה בהקמת מוסדות ופיתוחם ואם זה במתן מענה במגוון נושאים ששייכים לאזרח החרדי באופן פרטני ולכן השיקולים צריכים להיות מותאמים לאופי הבחירות ולהשלכות בשטח", הוסיף ח"כ אשר.

לסיום מציין מנחם שפירא, כי "ישנם ערים חרדיות מעורבות עם ציבור חילוני, ששם הנציגים גם צריכים לשמור על הצביון הרוחני בעיר. המאבקים הנערכים בהכוונת גדולי ישראל הינם לפעמים יום יומיים, אם זה על שמירת השבת בפרהסייה או על הפגיעה בסטטוס קוו, כמו גם על המקוואות, כמו בירושלים, בית שמש פתח תקווה ועוד".

דגל התורה אגודת ישראל תקשורת חרדית משה גפני יעקב אשר אורי מקלב מנחם שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד