י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
25 ימים לבחירות > ראיון מיוחד

רובינשטיין ל'בחדרי': אקים וועדה מקצועית לנושא המצלמות • צפו

הוא המועמד היחיד אולי בארץ, שסמוך ובטוח כי הוא ראש העיר הבא, עם זאת, הוא לא שאנן. שתי רשימות שנוספו לראשונה למירוץ, מאיימות לשנות את ההרכב הקואליציוני וצפויות לטלטל את מועצת העיר. ומה הוא מתכוון לעשות בנושא מצלמות החנייה האימתניות והפקקים בהשומר

רובינשטיין ל'בחדרי': אקים וועדה מקצועית לנושא המצלמות • צפו
אברהם רובינשטיין צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

דקות לאחר שנפתח מטה הבחירות שלו, ראש העיר המיועד בעיר בני ברק - אברהם רובינשטיין, אולי המועמד היחיד בישראל, שיודע לומר כבר בתחילת המירוץ, כי הוא בוודאי ינצח ויישב על כס ראש העיר, התיישב לשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

לרובינשטיין כאב ראש עצום, מאחר ולראשונה מזה שנים ארוכות, מתמודדים חמישה סיעות למועצת העיר, שלושה מהם מאיימים על המפלגות הקיימות, הליכוד מאיים על קולות הממורמים, מפלגתו של הרב מזוז מאיימת על ש"ס, ומפלגת בני תורה על 'דגל התורה' - דבר שעלול לפגוע ביציבות הקואליציונית.

צפו בראיון:

"אנחנו מקוים בעזרת ה' שבכ"א חשוון, כשיהיו הבחירות, בעזרת ה' נעשה ונצליח, אף פעם אין סיבה להיות לחוץ, מי שמאמין בהשגחה פרטית, אין לו סיבה להיות לחוץ. אם יש לחץ, אז זה לנהל עיר של 200,000 תושבים, לנהל אותה זה קושי גדול, זו משימה שאין עוד דגם כזה בעולם - של 7,000 דונם ו200,000 תושבים, זו משימה קשה".

בכל אופן, אתם פותחים את מטה הבחירות, למה שתושב העיר ייצא להצביע, אם אתה רגוע ואתה בוודאי תיבחר לראשות העיר, זה משנה אם תנצח ב95% או ב97%?

"קודם כל זה משנה, זה נותן חוזק, זה נותן רוח גבית לראות שהציבור מאחורי, ושהציבור מצפה ממני ואם הציבור מצפה ממני, אז אני וחברי המועצה חייבים לרצות אותו. בנוסף אנחנו צריכים קואליציה יציבה, שתהיה לנו אפשרות לעבוד ולקבל החלטות, שלא כל הזמן נצטרך לשבור את הראש להשיג רוב קואליציוני בהצבעות".

היה ניסיון באמת עד הרגע האחרון, למנוע את הבחירות. מה קרה שזה לא הצליח?

"היו באמת כמה אברכים צדיקים בשליחות רבותיהם, שניסו למנוע את הבחירות אבל לא צלחה ידם, עד שלוש שעות לפני הגשת הרשימות היה עדיין ניסיון להגיע לסיכום ואף נפגשו עם כמה מפלגות וזה לא עלה בידם."

בקדנציה החולפת היו באמת רק שלוש מפלגות במועצה, הפעם יש גם את מפלגת הליכוד ואת מפלגתו של הרב מזוז. שמענו את הדברים של גפני ושלך, שצריך לתת לכולם את הזכויות בצורה הוגנת, זאת אומרת שנראה הפעם את סיעת 'בני תורה' בקואליציה?

"אני לא יודע, כשיגיע למעשה אנחנו נשאל את מרנן ורבנן מה לעשות, כי אנחנו לא עושים שום צעד בלי התייעצות ובלי הכוונה של מרנן ורבנן מה שיגידו לנו אנחנו נעשה".

יש תפקיד נוסף שמתווסף לעירייה בעקבות הגידול וזה סגן נוסף, כבר החלטת למי זה הולך?

"יש הסכם כבר שלא יוצא ל'רשות הרבים', אני כרגע לא מוכן לפרט מהו".

צריך לדבר גם על הצרכים, כי הם התושבים ואתה הוא שליחם, יש נושא ספציפי שהכעיס את התושבים וזה מצלמות החניה ברחוב השומר, האם זה ישתנה?

"אקים וועדה מקצועית לעניין, המצלמות לא נעשו כדי לגרוף כסף מהתושבים, לאף אחד בעיר אין עניין להעשיר את הקופה הציבורית מכסף שיוצא ממצוקה של התושבים. העירייה צריכה להתפרנס מתושבים שקונים דירה ומשלמים ארנונה וצריכים לשלם היטלי השבחה וכל מיני מיסים הנלויים. אני לא בטוח שיש ברכה בכספים שיוצאים מהצער של התושבים, הקנסות האלו נועדו כדי לשחרר את התוואי של רחוב השומר, אין חולק שצריך לשחרר את התוואי אבל צריך להקים וועדה מקצועית, לא להכאיב לתושבים מצד אחד ומצד שני לשחרר את הרחוב".

אברהם רובינשטיין ראיון מיוחד בחירות מצלמות הדוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד