י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יחידת העילית של צאנז

הריקוד המפתיע עם ה"די-רבינס-חבורה"

במהלך ההקפה החשובה ביותר בשמחת תורה בצאנז הורה הרבי במפתיע להזמין את ה"די-רבינס-חבורה" והחל לרקוד עמם • אברך מהחסידות ל'בחדרי': "להיות בחבורה של הרבי זה אתגר קשה. זה כמו יחידה מובחרת"

הרבי מצאנז בריקוד בהקפות שניות. צילום: משה גולדשטיין
הרבי מצאנז בריקוד בהקפות שניות. צילום: משה גולדשטיין צילום: משה גולדשטיין

במהלך ההקפה השישית בחצר חסידות צאנז - ההקפה החשובה ביותר מכל שבעת ההקפות בשמחת תורה - נרשמה היסטוריה: הרבי הורה לפתע להזמין את קבוצת האברכים "די-רבינס-חבורה" (החבורה של הרבי) ויצא במעגל נרחב לריקודים לשיר "אשרי מי שעמלו בתורה".

"די רבינס חבורה" - זו קבוצה של כ-200 אברכים מתוך אלפי החסידים בכל העולם, העילית שבהם. הם מכניסים כל שבוע פתק לרבי כמה התקדמו ביגיעת התורה. זה כולל תכנית לידיעת ש"ס ושו"ע כולו בע"פ ובלימוד שעות רצופות ביום בלי דברים בטלים.

מטרתם: להגביר לעצמם הספקים בתורה ויראת שמים. בפתק שמכניסים מידי שבוע לרבי, מופיעים גם אחוזי עמידה בהצלחה בתקנות השונות המתקבלות ע"י ראשי החבורה, כשחלקם הם אחר הוראות קודש מהרבי שמורה להם תקנות מסוימות ברוחניות.

בשיחה עם אברך מהחסידות הוא מסביר ל'בחדרי חרדים' שלהיות בחבורה של הרבי זה אתגר קשה. זה כמו יחידה מובחרת מתוך למעלה מאלף חמש מאות אברכים תלמידי חכמים הלומדים בכוללים של צאנז בעולם אשר רובם בקיאים בחלקים גדולים בש"ס ובהוראה, הם נחשבים כעילית שבעילית בצאנז.

בשיחה שדיבר האדמו"ר בנעילת החג התייחס הרבי לריקוד שרקד עם האברכים ופנה אל החסידים וביקש להצטרף אל שורות החבורה.

חסידות צאנז שמחת תורה חבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד