י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

ליצמן במתקפה חריפה על 'דגל': "ממש שיא החוצפה לדבר ככה"

סגן השר יעקב ליצמן תוקף הערב את סיעת האחות 'דגל התורה', לאור הפילוג בין הסיעות בירושלים ואי תמיכתן במועמד 'אגודת ישראל' - יוסי דייטש • לדבריו: "יש פוליטיקאים שאומרים לנו שאם בגיוס לא הלכנו איתם, אז מותר להם לא ללכת עם דייטש - זה ממש שיא החוצפה"

ליצמן במתקפה חריפה על 'דגל': "ממש שיא החוצפה לדבר ככה"
צילום: באדיבות המצלם

סגן השר יעקב ליצמן תוקף הערב (חמישי) את סיעת האחות 'דגל התורה', לאור הפילוג בין הסיעות בירושלים ואי תמיכתן במועמד 'אגודת ישראל' - יוסי דייטש.

בכנס פתיחת המטה של מועמד 'אגודת ישראל' בירושלים, התייחס סגן השר ליצמן למכתב ששיגר אמש מזכיר המועצת הליטאית למזכיר המועצת החסידית וטען כי 'דגל' הם אלו שעושים מחלוקת.

לדבריו, "אני שומע קריאה לשלום של רובינשטיין (הרב אבאהם רובינשטיין, מזכיר המועצת הליטאית א.ק.) אחד, שמדבר על שלום. אני גם רוצה שלום. כל ההבדל ביני לבינו - שהוא עושה מחלוקת ואני עושה שלום. אני וויתרתי והוא לא".

ליצמן התייחס בנוסף גם לטענות 'דגל התורה' הגורסות כי אם ב'אגודת ישראל' הלכו בנפרד בחוק הגיוס שהובילו את ההתנגדות - אז להם מותר לתמוך במועמד אחר לראשות העיר ירושלים.

לדברי סגן השר ליצמן: "יש פוליטיקאים שאומרים לנו שאם מותר ל'אגודת ישראל' בנושא של גיוס לא ללכת איתם, אז מותר להם ביוסי דייטש לא ללכת איתנו".

"זה ממש שיא החוצפה לדבר ככה" הוסיף ליצמן וציין כי "ההחלטה על גיוס היא של מועצת גדולי התורה ומי שאומר את זה אחרת, הוא מדבר נגד גדולי ישראל, חד משמעית. שלא יספרו לי".

בהתייחס לשאלת 'בחדרי חרדים' כיצד ניתן לשנות את עמדת 'דגל התורה' וש"ס התומכים במשה ליאון אמר ליצמן - "עד לרגע זה לא שמעתי את הרבנים של 'דגל' קוראים לתמוך במשה ליאון. פוליטיקאים שמעתי. לכן אני חושב שממש חוצפה שפוליטיקאים אומרים לי שבגלל שלא הלכנו איתם בנושא של גיוס".

"הרבנים החליטו, זה מה שהחליטו. יהיה מועצת גדולי התורה עוד פעם, ישבו ויחליטו, רבותי זה לא שייך לנו בכלל" אמר.

ליצמן דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד