י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סכנת האופניים החשמליים

רוב הציבור נגד השר כץ: כ-90% תומכים במפכ"ל

סכנת האופניים החשמליים: רוב הציבור הישראלי תומך בעמדת המפכ"ל שגורס כי יש לחייב את רוכבי האופניים ברישיון, בעוד בשר כץ, שמתנגד ליוזמה - תומכים רק עשרה אחוזים מהאוכלוסייה

רוב הציבור נגד השר כץ: כ-90% תומכים במפכ"ל
צילום אילוסטרציה: אור ירוק

בשבוע האחרון סערו הרוחות לאחר מותו של הנער ארי נשר בתאונה עם אופניים חשמליים. כדי להילחם בסכנה המליץ מפכ"ל המשטרה לחייב את הרוכבים ברישיון, אך השר כץ סירב להמלצה.

סקר שערך קמיל פוקס ושפורסם הערב ב'חדשות 10' מעלה כי 87 אחוזים מהציבור סוברים כי המפכ"ל צדק ויש לחייב את רוכבי האופניים החשמליים ברישיון; רק 10 אחוזים בלבד תמכו בעמדת השר כץ. שלושה אחוזים נוספים לא החוו דעה בנדון.

עוד עולה מתוצאות הסקר כי 61 אחוזים מהציבור סוברים כי השר כץ לא פועל כנדרש למיגור תופעת התאונות עם אופניים חשמליים. רק 17 אחוזים מהנשאלים טענו כי השר כץ פועל כנדרש ואילו מספר גבוה של 22 אחוזים מהנשאלים לא ענו תשובה בנידון.

יצוין כי בדיון שהתקיים השבוע, המשיכה המשטרה לטעון כי יש להסדיר את נושא האופניים החשמליים בצורה חוקית ולחייב הוצאת רישיון לרכיבה, לוחית רישוי וביטוח על הכלי והוצע כי יש לסלול שבילי אופניים חשמליים, להגדיל קנסות לרכיבה ללא קסדה ולהוסיף עילות להחרמת אופניים.

לעומת זאת משרד התחבורה טוען כי האופניים החשמליים אינם מסוכנים יותר מאופניים רגילים ועל כן אין לחייב זאת.

תכנית משרד התחבורה כפי שפרסם אמש השר כץ היא לחייב את הלומדים תיאוריה במסגרת בית הספר להוסיף גם קורס על אופניים חשמליים ולהיבחן על הנושא לפני קבלת אישור לרכיבה, דחיית מתן הרישיון למי שנתפס רוכב לפני גיל 16 והחרמת האופניים.

על פי התכנית תוגבר האכיפה נגד רוכבי אופניים באופן משמעותי ויעלה גובה הקנס למי שנתפס רוכב ללא קסדה או מדבר עם אוזניות. כמו כן, הורדת מגבלת המהירות מהאופניים תזכה את הרוכב בקנס של עשרת אלפים שקלים.

 

 

אופניים חשמליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד