י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צריך איזון בחיים

מה הלחיץ את הבחור החסידי בחוה"מ סוכות

חושב שזו אחריות של אותם משפיעים להגיד לאנשים לשמור על איזון, כי יש אנשים שלוקחים את הדברים מידי ברצינות ולא יודעים את הגבול

מה הלחיץ את הבחור החסידי בחוה"מ סוכות
בחור חסידי צילום: אורי לנץ, פלאש 90

התקשר אלי בחול המועד סוכות בחור חסידי, ירא שמים אבל כולו לחוץ ושבור, הוא מרגיש שלא טוב לו.

לאחר שיחה איתו, התברר לי שהבחור הזה הלך לפני כן לכמה משפיעים, שדיברו עד כמה שחג הסוכות זה חג קדוש וכמה כל הצדיקים התפללו ולמדו ועד כמה חשוב לשמוח בכל שניה בחג הסוכות, והוא לקח את זה מדי רציני. הוא ניסה להיות כל הזמן שמח, כל הזמן ללמוד, עד שזה השפיע על נפשו. אני חושב שזו אחריות של אותם משפיעים להגיד לאנשים לשמור על איזון, כי יש אנשים שלוקחים את הדברים מידי ברצינות ולא יודעים את הגבול. הייתה לי עם הבחור שיחה ארוכה. והסברתי לו שייקח נקודות מכל דבר ששמע.

אחד הדברים החשובים מאוד בחיים זה איזון. בכל דבר צריך איזון, לכל אחד יש את האיזון שלו לפי מבנה כוחות נפשו.
חובה לשמור על איזון בכל דבר, לא להעמיס מדי על עצמך . אדם בלי איזון זהו מתכון לבעיות רבות. אמרתי לאותו בחור שאותו משפיע דיבר על צדיקים גדולים שהיו להם כוחות אחרים ממך. כמובן השאיפה תמיד להיות יותר טוב, אבל באיזון והדרגה. אתה לא יכול לשמוח כל היום בלי הפסקה, אתה לא יכול כל היום וכל הלילה רק ללמוד וכו'. קח לך נקודה בוא נגיד כל יום תשמח ותרקוד שעה. תלמד עוד קצת מעבר ללימוד הרגיל שלך.

אני חושב שאחד המפתחות החשובות לחיים טובים ומאושרים הוא איזון. אם תעבוד מידי קשה, הגוף והנפש שלך יקרסו. (קשה לי לתאר לכם כמה אנשים הגיעו אלי לאחר שהם פשוט קרסו כי הם נהיו עבדים לחיים. עבדו מהבוקר על הלילה בלי לתת לעצמם מנוחה)

אם רק תלמד, לא תאכל ולא תשתה גם תקרוס. יש גם מושג של אהבה חונקת, אנשים בקשרים צריכים לפעמים את המרחב שלהם... אם לא תהיה מאוזן וכל הזמן רק תלחץ - הקשר יקרוס. איזון זו חכמה כי לכל אחד יש האיזון שלו. לפי מה שהוא מסוגל. אם רק תיתן אהבה לילד ולא תציב לילד גבולות זה חוסר איזון. אם רק תציב גבולות לילד ולא תיתן לו אהבה זה גם חוסר איזון. אם רק תעבוד קשה ולא תיתן לעצמך מנוחה ורוגע מידי - זה גם חוסר איזון.

בנושא אחר, הייתי בחו"ל לפני כחודשיים. החברה הבטיחה הרבה הבטחות אבל בתכלס לא כל התוכניות שהיו אמורים להיות בנסיעה גם קרו. מארגני הטיול הבטיחו כל מיני הבטחות, אבל רוב האנשים לא תמיד קוראים את השורות הקטנות שכתובות למטה או את אלו שיש בהן כוכביות עם הערות. כך שאתה לא יכול לבוא בטענות, כי היית צריך להסתכל למטה מה כתוב.

כותב השורות, מרדכי רוט

אבל לא באתי בכתבה הזו להזהיר את הצרכן שיסתכל על השורות הקטנות ועל הכוכביות.

כן, זה היה לא נעים, חברת הנסיעות הבטיחה משהו אחד ובסוף לא קיימה אפילו חצי, הכל אודות לשורות הקטנות שאפילו עם משקפי מגדלת אי אפשר לקרוא אותן... משפטים כמו 'אם יתאפשר הזמן', 'החברה מבטיחה לעצמה את היכולת לשנות את המסלול' וכו' וכו'.

תוך כדי הנסיעה התפתחה מהומה על העוול שעשתה חברת הנסיעות. התבוננתי מהצד וראיתי הבדל מהותי בין סוגי אנשים. ישנם אנשים שיגידו לעצמם 'זה המצב, בוא נהנה ממה שיש, אני לא אהרוס לעצמי את הטיול, אלא אנסה להתמקד במה שיש וליהנות מזה, ומקסימום אחרי הטיול אתקשר לחברת הנסיעות ואדבר איתם', הם פשוט זורמים עם המצב, וישנם אנשים שפשוט יהרסו לעצמם את הטיול, הם יצעקו במקום להגיד לעצמם זה המצב בינתיים, תהנה ממה שיש.

אבל יותר מזה, אתה יכול לראות שני אנשים, יש אחד שלכל מקום שהוא יגיע הוא רק ימצא את היופי ואת הטוב שיש באותו מקום ויש אנשים שתמיד ימצאו מה רק רע מה לא טוב. הם יתלוננו למה אין כך ולמה אין כך, גם אם הכל יהיה מצוין הם ימצאו מה לא טוב. כך הם הורסים לעצמם ולסובבים אותם ללא מודע את ההרגשה.

בכל מקום תיתקלו בהם – אלה שיודעים תמיד למצוא את החלק החיבי, ואלה שתמיד יתלוננו וירגזו.

לפתח מידה של הסתכלות חיוביות ומאירה תמיד, היא מתכון לחיים נפלאים ומאושרים. אני מכיר אנשים שיש להם הכל, פשוט הכל, אבל הם תמיד ימצאו רק את הרע והשלילי שבכל דבר, ופשוט חייהם אינם חיים. זה פשוט תרגול להגיד ולדבר על החיובי והאור שיש בכל דבר. על האור והחיובי שיש בעצמך, על האור החיובי שיש באחרים, על העולם וכל דבר בעולם שאתה נפגש בו.

בואו לא נהיה תמימים, לא תמיד החיים הולכים כמו שאנחנו רוצים, אבל בגישה של אמונה בהשם חיוביות ומאירה אפשר לעבור את הכל.

אמרו חכמינו איזהו עשיר השמח בחלקו. פשוט לשמוח על החלק החיובי והמאיר שיש. נזכור תמיד שבכל דבר בעולם אנחנו יכולים להסתכל במבט חיובי או שפשוט לחפש רק את הרע. זה אחד מהסודות לזוגיות מאושרת, לחינוך ילדים ובעיקר שתחיו חיים מאושרים לחפש ולהסתכל תמיד על הטוב והמאיר. כאשר אתה מרגיל את הנפש שלך להסתכל כך, המוח מתרגל לחשוב אוטומטית גם כך וחייך משתנים.

דיבור משנה מציאות ומשפיע אפילו על דומם. פעם ראיתי מחקר של החוקר היפני ד"ר מסארו אמוטו על השפעת הדיבור על מים, החוקרים לקחו מים ודיברו מילים שליליות אליהם, הם הקפיאו את המים וכאשר בחנו את המים הקפואים במיקרוסקופ היו צורות קריסטלים מכוערות, וכאשר דיברו דברים חיוביים ובדקו את המים הקפואים במיקרוסקופ ראו צורות יפות שנהיו בתוך הקרח.

שבת שלום וחורף בריא לכל עם ישראל.

לתגובות. [email protected]

איזון מרדכי רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד