י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הגר"ח ניחם

החלום בשבת: מה שלום דוקטור רוטשילד?

הגר"ח קנייבסקי הגיע לניחום אצל בני משפחת הד"ר רוטשילד ז"ל, שהגר"ח עמד לימינו בהקמת בית החולים • וגם: החלום בליל שבת חול המועד | צפו בתמונות 

הגר"ח קנייבסקי בניחום אבלים. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי בניחום אבלים. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגיע בשבוע שעבר לניחום אבלים בבית משפחת הד"ר ר' משה רוטשילד ז"ל, מייסד ונשיא בית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק, שהסתלק לבית עולמו בשבת חול המועד האחרון. 

הגר"ח דיבר על הסיעתא דשמיא העצומה שזכה לה, וסייעה לו בכל מאודו. כשפתח את בית החולים, היו הרבה ששחקו ולעגו לו, אבל הגר"ח עודד אותו ואף סייע לו בהרבה עניינים.

בעלון 'דברי שי"ח', היוצא לאור מתורתו של הגר"ח, מסופר כי במשפחתו של שר התורה מספרים את הסיפור הבא:

"כשאחת הנכדות הגדולות של רבינו שליט"א עמדה לפני לידה, באותו זמן נפתח בית החולים, היא שאלה את רבינו אם כדאי ללדת שם או כיון שזה חדש, אולי הרופאים אינם בקיאים וכו' ועוד חששות. הגר"ח דחה את הכל והוסיף לה, את תראי, שבסוף לא יהיה לך אפילו חדר ללון בו...'".

בעלון מציינים, "דברי רבינו אז היו פלא מוחלט, כי בקושי נשים הסכימו ללדת בבית החולים. כמובן, שבסוף לא נפל מדברי רבינו שערה אחת ארצה. כשהגיעה עיתה ללדת היה זה ביום כיפור, והיה עומס גדול מאוד ומכיון שלא היו הרבה חדרים, לא נותר עבורה חדר והיא נשארה לנוח אחרי הלידה בפרוזדור עד לאחרי יום כיפור". 

עוד מסופר, כי לפני תקופה, כשהגר"ח נאלץ לשהות במעייני הישועה, כל כמה שעות היה מגיע ד"ר רוטשילד, ממרומי גילו, לדרוש בשלום הגר"ח לא פעם היה שר התורה שואל אותו על תרופה פלונית אם היא מוכרחת, וככל היוצא מפיו של הד"ר, עשה הגר"ח. כמו כן היה הד"ר פוקד על שומרי בית החולים לבל יתנו להכניס אל שר התורה אנשים כי הוא מוכרח מנוחה מוחלטת. 

בליל שבת חול המועד סוכות כשקם שר התורה ללמוד כהרגלו, שאל לפתע את נכדו שעמד סמוך אליו, מה שלום ד"ר רוטשילד, האם הוא עוד חי. והוסיף, חלמתי עליו. הנכד השיב שלא שמעו כלום ומקווים שכן. אחרי כמה שעות נודע שנפטר לבית עולמו.

צפו בתמונות מניחום האבלים

הרב משה רוטשילד הרב חיים קנייבסקי חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד