י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכרעה ליטאית פומבית

'יתד' מודיע על תמיכת 'דגל' במשה ליאון לראשות עיריית ירושלים

שבועיים אחרי הפרסום כי דגל התורה וש"ס צפויים לתמוך במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים, מגיעה התמיכה הרשמית על גבי ביטאון דגל התורה - 'יתד נאמן' • בעיתון ציינו כי התמיכה הגיעה, "לאחר התקופה הקשה של 10 השנים האחרונות בה סבלה העיר מחילון נוראי"

'יתד' מודיע על תמיכת 'דגל' במשה ליאון לראשות עיריית ירושלים
ליאון אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

כשבועיים אחרי הפרסום כי 'דגל התורה' ו'ש"ס' צפויה לתמוך במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים, לראשונה תוצג התמיכה באופן רשמי על גבי ביטאון דגל התורה - 'יתד נאמן'.

ל'בחדרי חרדים' נודע' כי מחר (ראשון), יופיע בעיתון כתבה מרכזית שמדווחת על תמיכת 'דגל התורה' במועמדותו של ליאון, זאת לאחר שקיבל את ברכתם של גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין.

בכתבה נכתב בין היתר כי, "בברכתם של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א ורבינו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, הודיעה תנועת "דגל התורה" כי בבחירות הקרובות לראשות עיריית ירושלים תתמוך במר משה ליאון".

ביתד הוסיפו ודיווחו, "בחודשים האחרונים ערכו נציגי "דגל התורה" בירושלים, בהכוונת חברי ועדת הרבנים שליט"א של התנועה בירושלים, בדיקות רבות וקיימו אין ספור פגישות, כדי לבחון את סוגיית התמיכה לראשות העירייה בבחירות הקרובות, מקרב המועמדים השונים".

בעיתון ציינו כי התמיכה בליאון הגיעה, "לאחר התקופה הקשה של 10 השנים האחרונות בה סבלה העיר מחילון נוראי".

"קודם התמיכה התקיימו פגישות עם מרבית המועמדים, כדי ללמוד על עמדותיהם השונות בסוגיות הנוגעות לקדושת ירושלים ולבדיקת עמדותיהם ונכונותם למילוי הצרכים של הציבור החרדי בכלל וציבור בני התורה בפרט, כולל בשכונות המעורבות בהן סבל הציבור החרדי מקיפוח משווע ומהתנכרות בלתי נסבלת לצרכיו כמעט בכל התחומים", נכתב.

ביתד הזכירו כי ליאון קיבל את תמיכתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בבחירות האחרונות, "בתום הסדרה הארוכה של הפגישות הללו, כאמור, הוחלט כי "דגל התורה" תתמוך גם בבחירות הקרובות במר משה ליאון לראשות העירייה, לאחר שגם בבחירות הקודמות שהתקיימו לפני 5 שנים, נתן הציבור את תמיכתו למר ליאון, על פי הכרעת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל".

לסיום נכתב עוד כי "גם תנועת ש"ס, בברכת מועצת חכמי התורה בראשות נשיא מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שלום כהן שליט"א, הודיעה על תמיכתה במר ליאון לראשות עיריית ירושלים בבחירות הקרובות. ב"דגל התורה" קראו לכל הציבור החרדי יראי ד' להצטרף לתמיכה במר ליאון, ולהביא לבחירתו בבחירות הקרובות"

כזכור, לאורך התקופה האחרונה טען המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש, כי כיוון שהתמיכה בליאון טרם פורסמה רשמית, הכל עדיין יכול להתהפך. 

ביום חמישי החולף, פתח דייטש את מטה הבחירות הרשמי, במהלכו תקף סגן השר מאיר פרוש את ליאון ואמר כי גם בפעם הקודמת טען ליאון כי יש לו אפשרות להביא 40,000 קולות ולא הצליח, לכן גם לא יצליח הפעם להביא 30,000 קולות חילוניים ולכן אין לו אפשרות לנצח את המירוץ.

משה ליאון ליאון דגל התורה יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד