י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
60 יום לפקיעת חוג הגיוס

אין החלטה: ראש הממשלה ממתין ל'מועצת'

לקראת פתיחת מושב החורף: בצל המשבר החריף שנמשך סביב חוק הגיוס, ראש הממשלה מצהיר הבוקר (ראשון) כי הוא לא קיבל החלטה בעניין הקדמת מערכת הבחירות • דריכות במפלגות החרדיות לקראת פקיעת חוג הגיוס הנוכחי בעוד 60 יום והחלטת 'מועצת גדולי התורה' החסידית

אין החלטה: ראש הממשלה ממתין ל'מועצת'
נתניהו והמועצת החסידית צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לקראת פתיחת מושב החורף: בצל המשבר החריף שנמשך סביב חוק הגיוס, ראש הממשלה מצהיר הבוקר (ראשון) כי הוא לא קיבל החלטה בעניין הקדמת מערכת הבחירות.

במהלך ישיבת שרי הליכוד אמר ראש הממשלה לשרים, "אני שומע ששואלים אם יש בחירות ומתי, התשובה היא שאין החלטה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ראש הממשלה ממתין בשלב הזה להכרעת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שצפויה להתכנס בעוד כשבוע ולדון מחדש בוטו שהטילו על המשך חקיקת חוק הגיוס.

בשבוע הבא ייפתח מושב החורף של הכנסת, במהלכו ייאלצו להכריע האם להעביר את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית או לחלופין על פיזור הכנסת ויציאה לבחירות מוקדמות.

כזכור, חוק הגיוס הממשלתי שעלה לסדר היום, הוביל להתנגדות נחרצת של מועצת גדולי התורה החסידית, שהורו לחברי הכנסת מטעמם להתנגד ואף לפרוש מהקואליציה באם החוק יעבור.

לקראת סיום מושב הקיץ, דרש יו"ר אגודת ישראל סגן השר יעקב ליצמן, לדרוש דחייה בהפקעת החוק מבג"ץ לאחרי החגים, וכפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בג"ץ העניק דחייה של שלושה חודשים (עד לערב חנוכה בעוד כחודשיים).

קודם חגי תשרי דרש ראש הממשלה מחברי הכנסת החרדים, להעניק לו תשובה האם הם מעוניינים למצוא פתרון לחוק, או שהם מעדיפים ללכת לבחירות מוקדמות - מענה שעדיין לא הגיע.

היום (ראשון), יתכנס פורום ראשי הקואליציה, לדון שוב בחוק הגיוס ובשבר הנלווה אליו, כאשר לטענת ראשי הסיעות החרדיות, לא חל חידוש בחוק מאז סוף כנס הקיץ, ואף לא נרשמה התקדמות ממשית במו"מ מול שר הביטחון אביגדור ליברמן.

בנימין נתניהו ביטול חוג הגיוס חוק הגיוס המועצת המועצת החסידית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד