י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תוכן משוכפל: כך תמנעו מבעיה נפוצה באתרי מכירות

תוכן משוכפל הוא אחד הסיוטים של בעלי אתרים • אתגר ההימנעות מתוכן משוכפל הוא גדול במיוחד עבור בעליהם של חנויות מקוונות • חנות אינטרנטית אפקטיבית היא חנות שפועלת ללא חשש בעליה כי יש בה שכפול של תכנים

קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

חנות אינטרנטית אפקטיבית היא חנות שפועלת ללא חשש בעליה כי יש בה שכפול של תכנים; כאשר היא עולה במהירות על מגוון התוכן שבה  במכשירים השונים, כאשר ניתן להגיע בקלות למוצרים המופיעים בה ולבצע הזמנה של המוצרים הנבחרים בפשטות ובקלות.

על מנת לוודא כי התוכן אינו משוכפל יש לבצע מספר פעולות
לבצע אופטימיזציה של האתר ולבדוק, לדוגמה האם תוכן כל שהוא מאחד העמודים באתר המכירות מופיע באתרים או במקומות אחרים באינטרנט. מזינים את הקטע הנבחר בשורת החיפוש בגוגל ומריצים.

אינדוקס – בדיקה מיטבית למניעת תוכן משוכפל
לבצע אינדוקס (מלשון אינדקס) מדויק של העמודים שלכם. בעיה עלולה להיווצר גם כאשר מספר העמודים בגוגל קטן באופן משמעותי ממספר העמודים באתר וגם כאשר הוא גדול יותר. כאשר מזהים קיום בעיה כזאת כדאי ומומלץ להפקיד את מלאכת האנדוקס בידי מקצוענים. חשוב ביותר לאתר את הסיבה להעדר האנדוקס: תוכן משוכפל, שימוש שגוי בתג noindex, העדר קישורים פנימיים, בעיות בקוד HTML  ועוד.

חשוב לסרוק את האתר באמצעות כלים קיימים על מנת לזהות עמודים שכותרותיהם זהות וסביר להניח שגם תכניהם. חשוב לבצע אופטימיזציה של האתר. בכל מקרה של זיהוי תכנים משוכפלים יש להסירם לאלתר.

חשיבות סריקת האתר לגילוי תוכן משוכפל (Duplicate Content)
סריקת האתר מאפשרת להתוודע אל בעיות שונות בו לרבות קיומו של תוכן משוכפל. תהליך הסריקה מאפשר לגלות רווחים מיותרים, בעיות שונות בניווט, סרבול המעיב על חוויית המשתמש ועוד.  החשיבות של הורדת התוכן המשוכפל נובעת ממדיניות הקידום הנוקשה של גוגל את האתרים. התוכן המשוכפל עלול לגרום למניעת הקידום ובכך לגרום נזק לבעל האתר המפעיל חנות מקוונת.

שימוש בכלי סינון טובים מאפשר לאנדקס היטב את הדפים ליצור קטגוריות ברורות של עמודים המציגים מוצרים שונים. כלים אלה מקלים על הגולש  למצוא מוצר מבוקש.

תוכן משוכפל באתרי מכירות יכול לכלול גם תיאור מוצר קצר.  חשוב לדעת כי באמצעות אלגוריתם פנדה, גוגל מזהה את הבעיה ומסיר מהאינדקס את תוצאות החיפוש הכוללות תכנים משוכפלים.

חשוב לציין כי אסור לשכפל תוכן גם בתוך האתר שלכם. באמצעת תג קנוניקל מסמנים למנוע החיפוש גוגל את המקור, וכך מבטלים השלכות שליליות של התוכן הכפול. פרוצדורה זו תקפה ויעילה גם בבדיקת אתר אחר.

במקרה הפחות גרוע גוגל יתעלם מאתר שיש בו תוכן משוכפל ובמקרה היותר גרוע- יעניש את האתר. בשל הנזק העלול להיגרם מאתר מכירות שיש בו תוכן משוכפל מומלץ לשכור שירות של בעל מקצוע מנוסה, מאומן ומיומן בבדיקה ובאיתור של תכנים כפולים. התועלת הוודאית שתפיקו מהשקט והביטחון שבידיעה כי אין באתרכם שום תוכן ששוכפל שווה את עלות השירות.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד