י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההערצה בין גדולי ישראל > בלעדי

הגרב"ד פוברסקי לראשי הישיבות: "רבי גרשון מציל את המצב"

אתמול התקיים בבני ברק כינוס ענק, בו השתתפו מאות מגדולי ראשי הישיבות, משגיחים ומרביצי תורה • את משא הפתיחה בכינוס, נשא ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, שעמד בדבריו על חשיבות ההספק בלימוד בישיבות ושיבח את ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין • צפו בתיעוד 

הגרב"ד פוברסקי והגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר
הגרב"ד פוברסקי והגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

אתמול (ראשון) התקיים בבני ברק כינוס ענק, למאות ראשי ישיבות משגיחים ומרביצי תורה ע"י ועד ראשי ישיבות לצעירים. את משא הפתיחה בכינוס, נשא ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, שעמד בדבריו על חשיבות ההספק בלימוד בישיבות. במהלך דבריו סיפר על חשיבות הדבר אצל רעו וידידו הגדול, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ועל חשיבות הדבר בעיניו.

ראש ישיבת פוניבז' אמר בדרשתו, "החיסרון הגדול שיש, אנחנו יודעים את זה, ר' גרשון מציל את המצב, באים אצלינו בישיבה בחורים ומה הם אומרים רבי עקיבא אייגר קצות החושן ברכת שמואל, שומעים, זה כבר לימדו אותם שמה, פעם באו אלי הביתה תלמידים מישיבה קטנה הרב שלח אותם לשאול שאלה, מה השאלה, הוא מצא סתירה בין הבד קודש לברכת שמואל, אמרתי תחזור לרב'ה ותגיד לו שלא ילמד אתכם לא בד קודש ולא ברכת שמואל, אז לא ימצא סתירות".

"ר' גרשון, הוא לוקח שיעור א' כאן, הוא מתחיל ללמד, כלום אין כלום קודם יש גמרא רש"י ותוס' ולאט לאט אפשר להתקדם, כשאני למדתי בישיבה קטנה בהיכל התלמוד היה ר' שמחה פינס פעם אחת בזמן הוא הזכיר רבי עקיבא אייגר.......", הוסיף ראש הישיבה.

הגרב"ד העלה זכרונות מימי נעוריו, "אנחנו בישיבה כשלמדנו יבמות השיעור האחרון שאבא שלי זכרונו לברכה אמר היה בדף פ', שומעים! דף פ' ביבמות, זה היה חורף בשנה מעוברת כמו השנה, וכשלמדו כתובות הגיעו עוד קצת יותר, גם כשר' שמואל אמר את השיעור, נכון פעם היו השיעורים שעתיים היום הם שעה בדרך כלל, אבל לא כזה מרחק, זהו זה ככה למדו אז".

"ר' גרשון אמר שהוא עוקר את זה, מה זה באים מישיבה קטנה ושמעו 'תורה' והם לא יודעים כלום, אז ר' גרשון אומר שיעור על הדף", סיפר ראש הישיבה.

"הרב מבריסק אמר שיעור על ה'בלאט' [הדף] אחד התלמידים היה איטשה חיים קרסניציקי, הוא היה קרוב שלנו, הוא בא פעם לאבא ואמר היום לא היה כלום, הוא קרא את כל הדף גמרא עם רש"י וסיים", סיים הגרב"ד פוברסקי.

הרב ברוך דב פוברסקי רבי גרשון אדשלטיין ראשי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד