י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דאגה בקהילה

האם יהודים חברו למפלגה נאצית-אנטישמית?

דאגה: 19 יהודים בגרמניה חברו כקבוצה יהודית למפלגת ה-AFD הגרמנית הימנית קיצונית • במקביל, שבעה עשר ארגונים יהודיים פרסמו בשבוע שעבר הודעת גינוי משותפת: "האנטישמיות והכחשת השואה הם חלק מהבית של אנשי המפלגה"

האם יהודים חברו למפלגה נאצית-אנטישמית?
צלב קרס צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

19 יהודים בגרמניה חברו כקבוצה יהודית למפלגת ה-AFD הגרמנית הימנית-קיצונית. חברי הקבוצה נפגשו ביום ראשון האחרון בשעות הערב בעיר ויסבאדן שבדרום מערב גרמניה כדי ליצור קבוצה יהודית לתוך המפלגה - צעד שהביא לגינוי חריף מצד יהודים אחרים.

"תשעה עשר בני אדם הצטרפו לקבוצת יהודים במפלגת AFD", כך דווח בתקשורת הגרמנית; ההודעה - שנראית שגרתית למדי - הביאה לזעם מצד קהילות גדולות בגרמניה.

אחד ממנהיגי המפלגה, וואלפגאנג פואל, אמר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי חברי ה-AFD בקבוצה היהודית, חייבים להיות 'יהודים אמתיים' - כדי שיוכלו להיות חלק בקבוצה החדשה".

ל'בחדרי' נודע כי כ-250 איש מחו נגד קבוצת ה-AFD היהודית בעיר פרנקפורט הסמוכה. "הם לא מקבלים מאיתנו חותמת כשרה" אמרה דליה גרינפלד, מנהיגת אגודת הסטודנטים היהודים בגרמניה.

יצוין כי שבעה עשר ארגונים יהודיים פרסמו בשבוע שעבר הודעה משותפת לפיה: "האנטישמיות והכחשת השואה הם חלק מהבית של אנשי המפלגה". על אף הדברים נגד היהודים וזילות זוועות השואה, מפלגת הימין הקיצוני הכניסה את היהודים למפלגה - כדי "לעזור" להם להיאבק נגד מהגרים מוסלמים.

על פי הנתונים, בגרמניה נרשמה עלייה במספר האירועים האנטישמיים, הכוללת גם שורה של התקפות אלימות כנגד יהודים על ידי מוסלמים. עם זאת, רוב היהודים אינם מאמינים שה-AFD יהיה זה שיגן על החיים היהודיים בגרמניה, על אף שכמה ממנהיגי המפלגה ציינו זאת בעבר.

ארגוני היהודים המתנגדים מדגישים כי דרישות ה-AFD לאסור שחיטה כשרה, ולאסור עריכת ברית מילה - מאיימות על זכותם של היהודים לחיות בגרמניה כיהודים, כך שהם לא מבינים איך יהודים מצטרפים למפלגה כזו.

בשנה שעברה, חבר בכיר במפלגת ה-AFD אמר כי גרמניה צריכה לבצע "סיבוב של 180 מעלות" בכל הנוגע לזיכרון העבר שלה. הבכיר הוסיף ואמר כי אנדרטת הזיכרון בברלין למיליוני היהודים שנרצחו בשואה היא "אנדרטה של ​​בושה".

נאצים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד