י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תפנית בבחירות לראשות העיר

דרמה מוניציפלית: מועמדת 'דגל' נפסלה

טלטלה בבחירות: משרד הפנים הודיע ​​היום כי מועמדותה של עינת קליש לראשות העיר חיפה, שנתמכת בידי 'דגל התורה', נפסלה בעקבות ליקויים חוקתיים • נכון לרגע זה, מול ראש העיר המכהן יונה יהב - מתמודדים דוד עציוני, אביהו האן ומנדי זלצמן • ומה תעשה 'דגל התורה'? 

עיריית חיפה. (באדיבות המצלם)
עיריית חיפה. (באדיבות המצלם) צילום: Zack Wajsgras, Yonatan Sindel/Flash90

דרמה מוניציפלית: משרד הפנים הודיע ​​היום (שלישי) כי מועמדותה של עינת קליש, מועמדת שנתמכת בידי מפלגת 'דגל התורה', ושל ישראל סביון נפסלו בעקבות ליקויים חוקתיים.

על פי הפרסום ב'גלובס', עורך הדין של מפלגת העבודה, גיא בוסי, הכין את טפסי ההתמודדות עבור שני המועמדים של המפלגה בחיפה - עינת קליש רותם הנתמכת על ידי המפלגה וגם עבור ראש הסניף המקומי בחיפה, איש עבודה ותיק ישראל סביון.

על פי החוק, מפלגה אחת לא יכולה להגיש שני מועמדים מאותה המפלגה. "הם היו צריכים להגיש את שתי הסיעות בנפרד, ולא כאשר אותה המפלגה ואותו עורך דין עומד מאחוריהם", נטען.

נכון לרגע זה, מול ראש העיר המכהן יונה יהב מתמודדים דוד עציוני, אביהו האן ומנדי זלצמן.

מנהל הקמפיין של ישראל סביון, אבי שמול מסר: "גלובס היה הגורם שעדכן אותנו הבוקר בדבר הפסילה הטכנית ואנחנו מופתעים, נלמד את הפרטים ואני בטוח שהעניין יוסדר במידית".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה כי "הטעות היא לא רק בחיפה. העו"ד של המפלגה טעה בעוד 9 ערים, ובהן יש טעות טכנית. לפי חוות דעת משפטיות, ועדת הבחירות המרכזית תאשר את כולם".

 

חיפה יונה יהב קאליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד