י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מומחה ענק

נגיד בנק ישראל הבא: פרופ' אמיר ירון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הודיעו כי החליטו למנות את פרופ' אמיר ירון הוא לנגיד בנק ישראל הבא • הנגיד החדש נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום כלכלה פיננסית

 נגיד בנק ישראל הבא: פרופ' אמיר ירון
פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הודיעו כי החליטו למנות את פרופ' אמיר ירון הוא לנגיד בנק ישראל הבא. "אני חושב שקשה למצוא אנשים יותר מוכשרים, כל אחד בתחומו, כל אחד מביא משהו מיוחד, ולכן ההתלבטות הייתה קשה ורצינית" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני שמח לבשר לכם היום שהחלטנו שפרופ' אמיר ירון מאוניברסיטת וורטון בארה"ב הוא המתאים ביותר לתפקיד נגיד בנק ישראל".

שר האוצר כחלון אמר "עמדו בפנינו ארבעה מועמדים מצוינים והבחירה ביניהם הייתה קשה. התפקיד שלנו להסתכל קדימה ולבחור נגיד שיפתור את בעיות העתיד ופרופ' אמיר ירון נמצא המועמד המתאים ביותר". כחלון הוסיף "כלכלת ישראל במקומות שלא הכרנו - צמיחה גבוהה, אבטלה נמוכה ויחס חוב תוצר שמצטמצם. חשוב לנו שראשי מוסדות המדינה יהיו האנשים המתאימים שילכו איתנו יד ביד לאתגרים הכלכליים שיגיעו".

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג שוחחה עם פרופ' אמיר ירון ובירכה אותו לרגל מינויו לנגיד בנק ישראל. הנגידה מסרה לפרופ' ירון שתשמח לעמוד לרשותו ולסייע בכניסתו לתפקיד ככל שיידרש.

פרופ' ירון, המכהן כפרופסור למימון בבית הספר למנהל עסקים וורטון שבאוניברסיטת פנסילבניה שבארה"ב, נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום כלכלה פיננסית, והתפרסם בזכות מחקריו בתחום המאקרו, מימון, תמחור נכסים והשקעות.

מודל בנסל-ירון, אותו פיתח יחד עם פרופ' בנסל, המתמקד בסיכונים לטווח ארוך, נחשב לאחד המודלים המובילים בתמחור השקעות וזכה במספר פרסים יוקרתיים, ואף סוקר בוועדת פרס נובל בכלכלה בשנת 2013 כמודל שהשפיע רבות על מחקרי המשך רבים ביניהם על מחקרו פרופ' פיטר הנסן שעליו זכה בפרס נובל בכלכלה.

פרופסור ירון היה חוקר אורח באוניברסיטאות המובילות בעולם, בקרן המטבע העולמית, בבנק הפדרלי של פילדלפיה, ובבנק ישראל. כמו כן, ירון שירת במשך 5 שנים כקצין באגף היועץ הכלכלי לרמטכ"ל. בכל שנותיו באוניברסיטת פנסילבניה שמר ירון על קשרים הדוקים עם המערכת האקדמית הישראלית, ויש לו היכרות עמוקה של כלכלת ישראל.

בנק ישראל קרנית פלוג פרופ' אמיר ירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד