י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טור זועם

אילו החוצפה הייתה על גבאי האדמו"רים

הגיעו הדברים עד כדי, שעומד חבר עירייה מאגודת ישראל, ומזלזל בחוצפה אחר ביתו הנאמן של מרן שר התורה. לו היו נשמעים הדברים על גבאים של אדמורי"ם באותה חוצפה ועזות, המערכת הייתה הופכת לזירת קרב מדממת • טורו החריף של אבא טורצקי 

אילו החוצפה הייתה על גבאי האדמו"רים
אבא טורצקי צילום: באדיבות המצלם

חוק מוסכם וברור במתעדי ומצלמי יערות וג'ונגל, לא להתערב אף כשאתה נוכח ועד למראות זוועתיים - כאשר חיות פרא טורפות ומשסעות לגזרים כבשה אומללה ותמימה. לבך מתמלא ברחמים אך בשום אופן לא מתערבים. הטבע עושה את שלו.

פוליטיקה זה ג'ונגל, בלשון המעטה, האחד טורף את משנהו, חובל, פוצע, מפשיט את עורו אל מול עיני הציבור. הכלל בג'ונגל, אל תתערב, הטבע יעשה את שלו.

במיוחד שהטורפים והנטרפים בסופו של יום יסתדרו ביניהם למטרה אחת אל מול אויבם המשותף. ונמצאת אתה המתערב לעולם אויב.

אינני אוהב להתערב בפוליטיקה מסיבה נוספת, מה שרלוונטי לעכשיו לא יהא רלוונטי לעוד פחות מחצי יממה, פשוט חבל על ההתאמצות.

מכל מקום, אני מרגיש את הצורך להיות שופר לרבבות אשר מביעים סלידה מדיבוריו השפלים של חבר מועצת עיריית ירושלים שיצא חוצץ במילים בוטות כנגד ביתו של מרן אביר הרועים גדול דורנו שר התורה שליט"א. בחוצפה ועזות ששמורה רק לפוליטיקאי שחש את ההפסד יצא מגדרו וביטא את הלך הרוח הפסול התופס מקום במפלגתו.

זהו לא סוד שמפלגת "דגל התורה" בכל שנות קיומה צריכה להתנצל שוב ושוב על עצם היותה. הפטרונות האגודאית נמשכת מאז קמנו ונהיינו לתנועה חיה קימת ונושמת.

במשך השנים, מתוקף היותנו המבוגרים האחראיים - ויתרנו ויתורים מרחיקי לכת וכואבים, כמעט בכל תחום פוליטי אפשרי, העיקר לא להיכנס לעימותים מיותרים. גדולי ישראל ראו בשלום - אבן יסוד לקיום משותף ואחראי בין התנועות, למען המטרה העליונה לשמירה על ערכי היהדות.

מצער שאגודת ישראל על כל פלגיה ומפלגיה ראתה בקיום בוגר ואחראי זה - סיבה להרגשת פטרונות ועליונות מנופחת חסרת כל פרופורציה והגיון.

הגיע הרגע שהמוותר הלאומי יזקוף את קומתו ויבהיר בכל חזק חד וברור: לא עוד. לא עוד, מפני שאם ניתן עוד מעט של ויתור - לא נהיה קיימים. לא עוד, מפני שאגודת ישראל סחטה כל בדל של ויתור להמשך השתלטותה על תנועת "דגל התורה".

הגיעו הדברים עד כדי, שעומד חבר עירייה מאגודת ישראל, ומזלזל בחוצפה אחר ביתו הנאמן של מרן שר התורה. לו היו נשמעים הדברים על גבאים של אדמורי"ם באותה חוצפה ועזות, המערכת הייתה הופכת לזירת קרב מדממת. "רבם דקרו" ועוד ביטויים קשים היו עולים. אך כאשר מדובר בגדול הדור כפשוטו נעלמים הדברים לתהום נשייה.

מי שלא רואה בדברים אלו סכנה ממשית לאיבוד כל רסן, לעיוור ייחשב. כשנציג בכיר בעיריית ירושלים מעז כך לפתוח את פיו בחוצפה - זה מלמד מעל הכול על מחשבתם הפסולה.

מעבר לכך, חוצפה זאת מלמדת עד כמה חושבים הם ששולטים על תנועת "דגל התורה" שהיא התנועה הגדולה ביותר, הן מבחינה מספרית, והן מבחינת ההנהגה הרוחנית שבה מאז קום המדינה. ההחלטות הגורליות מאז ומתמיד הוכרעו בצורה ברורה ועקבית ע"י מנהיגי הדור וראשי הישיבות. מרן החזו"א, מרן הבריסקער רוב, מרן הרב שך, מרן הרב אלישיב, מרן הרב שטיינמן ולהבל"א מרן ר' חיים ומרן ר' גרשון.

המערכה הניצבת מולנו איננה מערכה פוליטית סתמית, להוכיח מי יותר גדול מבחינה מספרית. המערכה היא על עצם קיומה של תנועת דגל התורה, לאחר שנים שהייתה נתונה למרמס תחת מגפיה של האח הקטן מספרית ממנה "אגודת ישראל".

שלום עושים מתוך הכרה לקיומם של ב' הצדדים, שלום לא עושים עם מי שחושב שהוא שולט עלייך.

אין לנו עניין נגד מאן דהו. העניין היחיד העומד לבחירת הציבור הוא, ההבנה שלא השכלתם להפנים עד היום. שיותר תנועת דגל התורה לא כפופה לאחיה הקטן ממנה.

הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בעיר ירושלים בה תנועת דגל התורה הייתה מושפלת מבחינה פוליטית במספר נציגיה, וכמו כן בשאר ערים. חובה על כל אחד מאתנו לעשות כל אשר לאל ידו לשמירת כבודם של גדולי הדור שימשיכו להשפיע עלינו דעתם דעת תורה אמיתית.

אבא טורצקי דגל התורה אגודת ישראל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד