י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הרבנים התערבו

התקיפות האכזריות של האברך החרדי נחשפו

בתום אחת עשרה שנים בהן תקף ילדות קטנות בערים החרדיות, שיתוף פעולה של גורמים רבים ואמצעים טכנולוגים הביאו ללכידתו של אברך שביצע עבירות חמורות לאור יום • 'בחדרי חרדים' חושף: השתלשלות העניינים, אזהרת הילד, איש המקצוע, העימות עם ההורים, השקל לנפגעת ותיאור הילדה

התקיפות האכזריות של האברך החרדי נחשפו
אילוסטרציה צילום: Zack Wajsgras/Flash90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: במהלך 11 שנים הותקפו ילדות בגילאי 5-8 במספר ערים חרדיות, ירושלים, בני ברק ומודיעין עילית. דגימות DNA, תיעוד מצלמות אבטחה, רבנים ועסקנים סייעו להגשת כתב אישום נגד אברך חרדי בן 32, שפגע בלא מעט ילדים וילדות ואף הודה בכך. "המשיב לא נרתע באור יום לתקוף קטינים וקטינות, זאת אף לנגד עיניהם של קטינים נוספים", האשימו בפרקליטות.

דבר מעצרו של החשוד פורסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', וכעת אנו חושפים לראשונה את השתלשלות העניינים, התלונות שהוגשו, הראיות שאותרו והודאתו של האברך במעשים החמורים שביצע במשך שנים. במהלך חקירותיו במשטרה, הוא הודה במקרים נוספים של תקיפת ילדות בערים חרדיות, אולם מעבר להודאתו, לא נמצאו ראיות למעשים, ולכן הן לא נכללו בכתב אישום זה.

השתלשלות גילוי התוקף

בסמוך לפורים תשע"ח, הותקפה ילדה בת שמונה בבני ברק. האב לא התעצל ופעל לאיתור מצלמות אבטחה, שתיעדו את החשוד בתקיפה. הוא הגיש תלונה והחשוד נעצר, אולם מאחר ולא היה ניתן לזהותו בוודאות במצלמות וכפירתו בחשדות, נלקחה ממנו טביעות אצבע ודגימת DNA והוא שוחרר.

מעבדת ה-DNA המרכזית של המשטרה נמצאת במטה הארצי של המשטרה בירושלים. התאמת DNA לוקחת זמן ולעיתים אף מספר חודשים, ולאחר תקופה נמצאה התאמה לשני מקרים; תקיפת ילד בן ה-5 בשבת תזריע-מצורע תשס"ז בירושלים ותקיפת ילדה בת 6 בכ"ב אייר תשע"ד בבני ברק. החשוד הוזמן לחקירה בי"ד אב תשע"ט, שם עימתו אותו עם שתי המקרים. במהלך חקירתו הוא הודה בשלושה מקרים נוספים, אולם רק בשניים מהן הצליחו לבסס ראיות, בראש השנה תשס"ח במודיעין עילית ובל"ג בעומר תשע"ד בבני ברק. מדובר באברך חרדי בן 32, בוגר ישיבות ידיעות.

לאחר כשבועיים הוגש נגדו כתב אישום חמור שכולל תקיפה אכזרית של ילדות קטנות בנות 6-8 וילד בן 5. עם הגשת כתב האישום על ידי עו"ד שרית ארונוב מפרקליטות מחוז תל אביב, הוגשה בקשה למעצר הנאשם עד תום ההליכים. "מסכת האירועים המתוארת בכתב האישום מגלה דמיון באופן בו פעל המשיב כדי "ללכוד" את קרבנותיו במשך תקופה ארוכה של 11 שנים" נכתב בבקשת הפרקליטות להארכת מעצרו. "מסוכנותו מתעצמת נוכח גרסת המשיב לפיה נתפס בעבר ונשלח לקבלת טיפול רפואי מספר פעמים, אך המשיב לא התמיד בטיפול ובמהרה שב לסורו".

הזהיר את הילד לא לספר

בשבת פרשת תזריע-מצורע, אייר תשס"ז (2007), בשעות אחר הצהרים יצא ילד בן 5 מבניין מגוריו בירושלים על מנת לשחק. על פי כתב האישום שהגיע לידי ב'בחדרי חרדים', האברך החרדי, אז תלמיד ישיבה, תפס את הילד בסמוך למדרגות, תקף אותו והותיר עליו דגימת DNA, והזהירו לבל יהין לספר על כך לאיש - ונמלט. הורי הילד הגישו תלונה למשטרה, הילד עצמו תיאר לחוקרת ילדים את פרטי המקרה והוריו סיפרו את השתלשלות האירוע כפי שתיאר להם בנם מיד לאחר האירוע. הילד אף הצביע על המיקום בו הותקף ושם אכן נמצאה דגימת DNA שלו.

חיפש איש מקצוע וזהותו נחשפה

כעבור כחמישה חודשים, בראש השנה תשס"ח, ילדה בת 6 שיחקה מחוץ לבניין מגוריה במודיעין עילית. האברך החרדי, שגם בתקופה זו היה תלמיד ישיבה, הוביל את הילדה למסדרון בקומת המחסנים של הבניין בו היא מתגוררת, תקף אותה באכזריות ועזב. גם במקרה זה, ההורים הגישו תלונה במשטרה, האם סיפרה כי מספר ימים לאחר מכן הגיע הנאשם לביתם "כדי לחפש איש מקצוע" והילדה זיהתה אותו וסיפרה על כך להוריה. בעקבות כך, האב עקב אחר האדם שבתו הצביעה עליו. האב סיפר כי החשוד נפגש ברחוב עם אדם, ולאחר שהחשוד עזב את המקום בירר על זהותו ונמסר לו שזה מ. מבני ברק.

במקרה זה, אחד השוטרים שוחח עם אחד מאנשי משמרת הקודש והחינוך בעיר, וזה סיפר לשוטר את זהותה של משפחת הקרבן שהחשוד פגע בבתם. בנוסף, אישר כי הפנה את האברך החרדי התוקף לטיפול. בהמשך, לאחר מעצרו, הנאשם הודה כי פגע בילדה בראש השנה, וסיפר כי אחד מרבני העיר חייב אותו לעבור טיפול בעמותת "שלום בנייך" ולכתוב מכתב התנצלות לילדה.

האב התעמת עם האברך התוקף ושלח אותו לטיפול

כעבור שבע שנים, בל"ג בעומר תשע"ד בשעות הצהרים, ילדה בת 7 צעדה ברחוב בבני ברק בדרך לביתה. על פי כתב האישום, האברך התוקף עקב אחריה וזו עלתה לביתה שבקומה השלישית. משנכחה לראות שאמא שלה אינה בבית, ירדה ופגשה את האברך התוקף בקומה השנייה. הוא שאל לשמה, אמר לה שהיא מריחה טוב ושאל באיזה שמפו היא משתמשת. הוא לקח אותה אל מאחורי בניין, שם תקף אותה, הורה לה לא לספר לאיש ועזב את המקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האם אישרה לחוקרי המשטרה כי ראתה את הנאשם יוצא מהבניין ומיד לאחר מכן בתה סיפרה לה על המעשים החמורים שאותו אברך ביצע בה. האב פירט בחקירה את הפעולות שעשה על מנת לברר את זהותו של החשוד, ובהמשך התעמת איתו ודרש ממנו שיפנה לקבלת טיפול. ואכן, הוא פנה לאחד מרבני העיר שהפנה אותו לקבל טיפול תרופתי - וזה הציג מסמכים רפואיים מהם עולה שהוא הופנה לטיפול לאחר ששב לבצע מעשים חמורים בילדות.

החוקרת החרדית רס"ר נחמי ארדי שטיפלה בתיק, סיפרה ל'בחדרי חרדים' במגזין סוכות על המקרה ואמרה כי "בהסכמת הצדדים הם פנו לאחד מחשובי הרבנים בבני ברק, האברך התוקף הופנה לטיפול ואכן עמד במילתו לכאורה. רק לאחר מספר שנים זה הגיע איכשהו למשטרה, ואז הרב מסר עדות בביתו מאחר והיה היחיד שיכול היה להעיד על המצב הנפשי של הילדה. והוא היה דמות מפתח. בסופו של דבר זה הגיע לכתב אישום, כשהרב היה אבן דרך חשובה. דמות מפתח בתיק". מדובר בכתב אישום זה, עליו אנחנו עוסקים בכתבה זו.

תקף ילדה באכזריות ו'פיצה' אותה בשקל

ארבעה ימים מאוחר יותר, בכ"ב אייר בשעות הצהרים, ילדה בת 6 יצאה מהגן בו היא לומדת והלכה לביתה בבני ברק. על פי כתב האישום שהגיע ל'בחדרי חרדים', האברך התוקף ניגש לילדה בכניסה לבניין ושאל אותה על אופניים שחנו שם. בסמוך לגרם המדרגות, הוא תקף אותה באכזריות במשך זמן מה, הלביש אותה וכ'פיצוי' נתן לה מטבע של שקל ועזב.

בתלונה שהוגשה למשטרה לאחר אירוע התקיפה, נלקחו בגדיה של הילדה מהם הופקו דגימות DNA מהרוק של האברך התוקף. הוריה של הילדה תיארו את מה שהיא סיפרה להם מיד לאחר התקיפה וגם על המטבע שהיא קבלה ממנו. בחקירתו של האברך התוקף במשטרה, אישר תחילה את הפרטים אך בהמשך טען שאינו זוכר את פרטי האירוע.

אכזריות התוקף ותיאור הילדה

ושוב הייתה לכאורה הפסקה גדולה. ארבע שנים מאוחר יותר, בבוקר שבת לאחר פורים תשע"ח, ילדה בת 8 ואחותה בת 5 המתינו לאימא שלהן, בכניסה לבניין מגוריהן בבני ברק. האברך התוקף קרא לאחות בת ה-8, אמר לה שהיא מתוקה והחל לתקוף אותה. בתגובה הילדה החלה לבכות ובכוח הצמידה את בגדיה לגופה. באותו הזמן האמא ירדה מהבית והאברך התוקף ששמע אותה מתקרבת, אמר לילדה שהוא מצטער שציער אותה ונמלט מהמקום.

אחותה בת ה-5 מסרה עדות לחוקרת ילדים ותיארה את מה שראתה, זאת למרות שלא באמת הבינה את מהות ומשמעות המעשים. האימא הציגה לבתה תיעוד ממצלמת אבטחה, ושם בנותיה זיהו את מי שתקף את הילדה. קרב משפחה של האברך התוקף זיהה אותו במצלמות ואישר כי באותה השבת הוא אכן שהה בבני ברק וגם זיהה את האברך התוקף במצלמות האבטחה. האברך התוקף עצמו, הודה בחקירותיו במעשים המיוחסים לו באישום זה.

מעשים חמורים תקיפות ילדים תקיפת ילדות כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד