י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טרגדיה בביתר-עילית

האסון הנורא: "הילדות ברחו, הקטנים נשארו"

טרגדיה איומה: בן שנתיים ובת ארבע נספו למוות בעיר החרדית ביתר • השריפה פרצה ברחוב כנסת מרדכי בבית מגורים • עדות: "נשמעו זעקות לעזרה ואזרחים ניסו לחלץ את הנפגעים" • ההורים לא היו בבית והשריפה פרצה באחד מהחדרים שם ישנו הפעוט בן השנתיים והילדה בת ה- 4

האסון הנורא: "הילדות ברחו, הקטנים נשארו"
חילוץ לכודים בשריפה בביתר צילום: כבאות והצלה יו"ש

טרגדיה מזעזעת: הילדה אפרת בת הארבע והתינוק צבי בן השנתיים למשפחת גינזבורג, נספו הערב (שלישי) בשריפה שפרצה בביתם ברחוב כנסת מרדכי בעיר ביתר עילית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לוחמי האש פרצו לדירה וחילצו תחילה את שני הילדים שהיו לכודים במרפסת הדירה ולאחר מכן ערכו סריקות בדירה על מנת לוודא שאיש לא נותר בה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי השריפה פרצה באחד מחדרי הבית שם ישנו הנספים. שלושת האחים הגדולים יותר, הצליחו לברוח אולם הקטנים נותרו מאחור.

כמו"כ נודע ל'בחדרי חרדים' כי ההורים שבדירתם פרצה השריפה, יצאו הערב מביתר עילית, ובזמן שהשריפה פרצה הם לא היו במקום.

צילום: איציק איטח זק"א, זירת האירוע

קודם לכן פורסם כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-3 פצועים משאיפת עשן, בהם צעיר כבן 22, במצב בינוני ו-2 ילדים כבני 7 ו-9 במצב קל. 4 נוספים ששאפו עשן טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי.

במקביל, לוחמי האש פינו את כלל דיירי הבניין בעקבות עשן כבד וסמיך שהתפשט בחדר המדרגות. צוות נוסף ביצע פעולות כיבוי במוקד הבעירה. 

"שלוש הילדות הגדולות רצו לשכנה וברחו"

בהודעת וואטסאפ שהופצה ברשת, נשמעת שכנה מספרת: "אמאלה, זו חברה שלי. הם הלכו, היא ובעלה, והשאירו חמש ילדים עם השכנה. התפוצצה מנורת לילה ונפל על מיטה או משהו, שלוש הילדות הגדולות רצו לשכנה וברחו. שני הילדים הקטנים נשארו, ילד בן שנה ועוד אחד, לא הצליחו להוציא אותם. ראיתי את האמא מתחבקת עכשיו עם אבא שלה, בוכה בוכה. אתם לא יודעים איזה אסון מטורף"

שימי זונשיין מתנדב 'צוות הצלה' מספר על רגעי הדרמה: "עם הגעתי למקום הבחנתי בלהבות שפרצו מבית בבנין מגורים. מהדירה נשמעו זעקות לעזרה ואזרחים ניסו לחלץ את הנפגעים. כעבור זמן קצר הגיעו למקום צוותי כב"ה שחילצו מספר נפגעים שהועברו לטיפול מתנדבי מד"א ו'צוות הצלה' בפיקודו של הפארמדיק דרור עיני".

אלעזר רוט חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום נתקלנו בלהבות שעולות מחלון הדירה. מדובר בטרגדיה קשה - למרבה הצער פעוט וילד נוסף שהיו לכודים בדירה אותרו ללא רוח חיים. צוותי כיבוי פעלו בזירה לחילוץ הלכודים. מרבית הלכודים חולצו במצב קל ובינוני ופונו לבית החולים כשהם סובלים מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן".

העירייה מבקשת: לנהוג באחריות

עיריית ביתר עילית פרסמה קודם לכן הודעה: "צוותי אגף רווחה, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים של העירייה הוזעקו לטפל במשפחה. ראש העיר וצוותו נמצאים במקום מתחילת האירוע ומרכזים את הטיפול העירוני באסון".

עוד בהודעה: "אנו מבקשים לנהוג באחריות ולא להפיץ שמות ופרטים בטרם קיבלה כל המשפחה את ההודעה על המקרה הטראגי והמזעזע באופן מסודר".

בהמשך הערב פרסמה העירייה כי "עיריית ביתר עילית יחד עם כל תושבי העיר - המומים, אבלים ומזועזעים על פטירתם הטראגית של שני הילדים הקטנים - אפרת (4) וצבי (2) גינזבורג, שנספו בשריפה הערב בביתם בביתר עילית".

 

 

 

 

שריפה בדירה לכודים ביתר עילית לוחמי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד