י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בתיעוד

ח"כ גפני ניבא: "דגל תקבל שישה מנדטים"

19 יום לבחירות - 'דגל התורה' פותחת את מטה הבחירות בירושלים שבמרכזו מאבק מול 'אגודת ישראל' המקומית • ח"כ גפני העריך כי 'דגל' בירושלים תזכה לשישה מנדטים לפחות ותקף את הצביעות של 'אגודה'

ח"כ גפני ניבא: "דגל תקבל שישה מנדטים"
גפני בנאומו היום צילום: שלמה כהן

19 יום לבחירות - 'דגל התורה' פותחת את מטה הבחירות בירושלים שבמרכזו מאבק מול 'אגודת ישראל' המקומית. לראשונה הסיעות מתמודדות בנפרד אחרי הליכה משותפת של כ-30 שנה.

במטה המרכזי שהוקם בשכונת גבעת שאול בירושלים בהשתתפות חברי הכנסת, חברי הרשימה ופעילים רבים כשבמרכז הנאומים קראו החברים להתרחק ממחלוקת ולפעול לחזק את מעמדה של הסיעה הליטאית בבירה.

יו"ר תנועת 'דגל התורה', חה"כ משה גפני, פירט בנאומו את מצוקת החרדים, בפרט בשכונות המעורבות. לדבריו: "גדולי ישראל שלחו אותנו כדי לדאוג לילדים בשכונת קריית יובל, בגילה, בבית וגן - שסובלים ממצוקה נוראית רק בגלל שהם חרדים ואומרים בכל בוקר מודה אני".

גפני תקף את פלגי 'אגודת ישראל' שהצביעו בבחירות האחרונות לניר ברקת: "מי שהצביע לניר ברקת צריך לקחת בחשבון את הילד בקריית יובל; אולי דברים אחרים סודרו אבל המצוקה לא סודרה. צריך גם לטפל בשבת. אנחנו נהיה שם ולא נגמגם, אנחנו יודעים מה צריך לעשות".

בנוסף, גפני התייחס לראשונה באופן פומבי לתמיכת 'דגל התורה' במשה ליאון ולטענות כי קיים דיל על חוק הגיוס מאחורי התמיכה. לדבריו, "יש שאומרים שאנחנו מצביעים למשה ליאון בגלל חוק הגיוס, זה מכיוון שיש אנשים בירושלים עם זיכרון ארוך ולא זיכרון קצר כמו שיש לאחרים שממציאים המצאות".

"בבחירות הקודמות" הוסיף גפני, "כשנושא הגיוס לא היה על הפרק - מועצת גדולי התורה החליטה שאנחנו תומכים במשה ליאון, היה אז דיון ענייני. היה צד לשים מועמד שלנו כי אנחנו הכי גדולים וההחלטה הייתה שאין מועמד חרדי ותומכים במשה ליאון".

גפני ציין בקשר לבחירות הקודמות בבירה: "לצערי הרב, ליאון לא הצליח כי אצלנו הצביעו אצל חילונים שחילנו את ירושלים וחילונים שהפקירו את תושבי קריית יובל וגילה. והכל רק בגלל שהם חרדים".

גפני העריך ש'דגל' בירושלים תזכה לשישה מנדטים לפחות. "אנחנו צריכים לפחות שישה מנדטים. אנחנו לא מפלגה שבורחת ממחלוקת, הרב ש"ך לימד אותנו שמתי שצריך עושים מחלוקת".

גפני סיפר: "לפני שלושים שנה הרב שך עשה מחלוקת ואז הוא קרא לי ואמר שאם 'אגודת ישראל' היו יודעים כמה אני רוצה שלום - היו נותנים לנו את מקום 16 ו-37 ורתח מזעם. הוא אמר, "לא מגיע לנו שווה בשווה"? אנחנו לא עושים מחלוקת".

 

גם חה"כ יעקב אשר התייחס לתמיכת המפלגה במשה ליאון ואמר: "אף אחד לא יכול להטיח בנו מוסר מדוע אנחנו מתנגדים לכך, אנחנו לא מתנגדים לכך. בשתי הקדנציות האחרונות היו אלו החברים שלנו שהתנגדו לכך ומנעו בחירת ראש עיר חרדי וגם ראש עיר דתי מול מועמד חילוני שהיה".

חבר הכנסת אורי מקלב, שנשא אף הוא דברים, אמר: "אנחנו יודעים ללכת לבחירות לא פחות מאחרים. יש לנו גם מועמדים טובים ויודעים להביא קהלים חדשים".

מקלב הוסיף: "האנשים שלנו יכולים להצביע על עשיה וגם הצלחנו בזה בעבר. השיקולים שיש לנו הם שיקולים אובייקטיביים; אנחנו יודעים שהיום מחבקים מועמד חרדי, אבל כאשר יש מועמד חרדי אנחנו מכירים את ההשלכות שיש לזה, את הדיבורים על השתלטות על ירושלים - אנחנו רואים שאין לזה סיכוי וגם יש בזה סיכון".

מקלב קרא ל'אגודה' להתאחד סביב משה ליאון ואמר: "בסופו של דבר, אם אנחנו חושבים לטובת הציבור, לקחנו את זה באחריות מלאה. אנחנו לא טירונים פוליטיים. אני לעצמי חושש. בסופו של דבר בהנהגה יש רוב שחושב שצריך לתמוך במשה ליאון וצריך אחדות בנושא הזה".

חה"כ אשר אמר בדבריו כי "עד הרגע האחרון עשינו מאמצים לשוויון אמתי ברשימה אחת עם 'אגודת ישראל'. לא תמיד ריצה בנפרד היא מחלוקת. אנחנו לא מחפשים אחד את הבוחרים של השני. כולם יודעים שכל המפלגות החרדיות יעבדו אחרי הבחירות ביחד כתף אל כתף".

לדברי חה"כ אשר: "אנחנו לא מחפשים תופי מלחמה. מי שמכיר את העבודה שלנו בערים החרדיות יודע שאף קבוצה לא צריכה להרגיש אפליה. כשעמדתי בראשות העיר בני ברק החסידים לא הרגישו אפליות וכך היה צריך להיות גם כשהיה ראש עיר אחר כלפי כל הקבוצות בעיר. אנחנו יודעים לשרת את אחד את השני ביושר".

יו"ר 'דגל התורה' המקומית, אליעזר ראוכברגר, אמר בדבריו: "אם כולנו נתגייס למערכה, נצליח להציל את תושבי שכונות: קרית יובל, רמות, נווה יעקב, גילה, גבעת מרדכי, פסגת זאב ועוד - שסובלים ממצוקה גדולה ומחסור של בתי כנסת ראויים, גני ילדים, בתי ספר, תלמודי תורה והם נאלצים לחיות תחת התנכרות והתנכלות כבר שנים ארוכות".

דגל התורה אגודה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד