ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מסע הלוויה קורע לב

מאות ליוו למנוחות את הילדים שנשרפו: "להפסיק עם המחלוקת"

מאות בני אדם הגיעו ללוות במסע הלוויה קורע לב, את הילדים הרכים, צבי ואפרת גינזבורג ז"ל, שנספו אמש בשריפה המחרידה שפרצה בדירתם, ברחוב כנסת מרדכי בביתר-עילית • בהספד זעקו: צריכים להתחזק, להפסיק עם המחלוקת • האבא ספד לילדיו: "לא יודעים חשבונות שמים"

הקברים הטריים של צביקי ואפרת ז"ל
הקברים הטריים של צביקי ואפרת ז"ל צילום: בחזית; המשפחה

עין לא נותרה יבשה היום, בשעות אחר הצהריים בבית הלוויות שמגר בירושלים: מאות בני אדם הגיעו ללוות במסע הלוויה קורע לב, את הילדים הרכים, צבי ואפרת גינזבורג ז"ל, שנספו אמש בשריפה המחרידה שפרצה בדירתם, ברחוב כנסת מרדכי בביתר-עילית. 

אחד הנוכחים בהלוויה סיפר ל'בחדרי חרדים', "למרות בקשת המשפחה שתהיה הלוויה צנועה, השתתפו מאות אנשים שמיררו בבכי מר. גם כאלו שלא מכירים את המשפחה הגיעו, כשהכניסו את מיטותיהם של הילד בן השנתיים עטוף בטלית ואחותו אפרת בת ה - 4, כולם געו בבכי". 

במסע ההלוויה הוכרז שלא לצלם, והסבא הרב שפירא, חזר על כך מספר פעמים, 'בחדרי חרדים' קיבל אישור מבני המשפחה להביא את דברי החיזוק של המספידים, בהיעדר צילומי וידאו והקלטות. 

פתח את שורת ההספדים, הסבא, הרב נתן דוד שפירא ממוסד הרב קוק, שספד בדמעות, "אף על פי שבראש חודש לא מספידים, אבל באמת לא צריך להספיד, הלב של כולם מתפלץ. כשיוצא אש אומרים גדולי המוסר צריך לעשות שלום. כעת אין צורך בהספד. צריך לחזור בתשובה, אני לא יודע על מה להוכיח את הציבור".

בשלב זה פנה הסבא אל נכדו ונכדתו ששכבו לנגד עיניו, ואמר: "אפרת וצביקי הקב"ה אוהב אתכם אתם לא קרבן חטאת, אין בכם חטא אתם קרבן עולה אתם צדיקים".  

הדוד, הגאון רבי דניאל גינזבורג, מראשי ישיבת 'בית מאיר', דיבר על המשפחה והאסון הגדול, ותיאר כיצד הסבא ר' יחזקאל לוינשטיין, ממתין להם בשמים. 

הגאון רבי יצחק אזרחי, מראשי ישיבת מיר, הביא את המדרש שרעייתו של רבי מאיר לא סיפרה לבעלה עד צאת שבת שבניו נפטרו בשבת, וכשהיא הודיעה לו אמרה לו מה עושה אדם שמפקיד פיקדון אצל מישהו ובעל הפיקדון מבקש את הפיקדון בחזרה, ענה רבי מאיר, ודאי שצריך להחזיר את הפיקדון ואז הורידה את הסדין מעל פניהם ובישרה לו. רבי מאיר החל בוכה ואמר: בני בני, רבאי רבאי, בני כדרך הארץ, ורבאי שהיו מאירין פני בתורתן, באותה שעה אמרה לו: רבי, לא כך אמרת לי שאנו צריכים להחזיר הפקדון לרבו?  כך אמר: "ה' נתן וה' לקח יהי שם ה' מבורך".

רבי יצחק אזרחי זעק: "למה בא כל כך מהר בעל הפיקדון?!".

לאחר מכן הספיד משגיח ישיבת אור ישראל הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר, בדברי ההספד הנלהבים שהשמיע, מתח ביקורת חריפה על אש המחלוקת שמשתוללת בציבור החרדי. "יש בחירות עכשיו, יש מחלוקת, לשון הרע, ביטול תורה, צריכים לדעת שכל הבחירות לא שייכים לנו. זה רק ועד בית. צריכים להתחזק, לחזור בתשובה, להפסיק עם המחלוקת, ולהיות שקועים בתורה", אמר המשגיח. 

בעת הספדו של האבא הרב ראובן יהושע גינזבורג, אשר חתם את שורת ההספדים, עין לא נותרה יבשה. האבא הצדיק את הדין והביא את הפסוק "משפטיך תהום רבה". האבא אמר בכאב גדול, "אני לא התכוננתי לשני תהומות", "אני לא יודע מה התיקון אנחנו לא יודעים חשבונות שמים".  

בסיום מסע ההלוויה נטמנו אפרת וצביקי זכרונם לברכה בחלקת הילדים (חלקה ל') בהר המנוחות בירושלים. 

אסון השריפה בביתר אפרת וצבי גינזבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד