י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מלחמות הליטאים • צפו

אפשטיין תוקף בחריפות את ח"כ גפני: 'סילוף נוראי. הוא השתבש'

קרבות הליטאים: המועמד לראשות העיר ירושלים ונציג 'בני תורה' חיים אפשטיין, מגיב בחריפות לדברי יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, שהעניק גושפנקה לעשיית מחלוקת | אפשטיין אומר ל'בחדרי חרדים', "אני בא למחות על הדברים, כי זה סילוף נוראי של דברי מרן הרב שך" | צפו 

אפשטיין וגפני. צילום: משה בלוי, יונתן זינדל - פלאש 90
אפשטיין וגפני. צילום: משה בלוי, יונתן זינדל - פלאש 90

סגן ראש העיר ירושלים ונציג 'בני תורה' חיים אפשטיין מגיב בחריפות לדברי יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, שאמר בכנס בחירות כי, "הרב שך לימד אותנו שמתי שצריך עושים מחלוקת".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר היום (חמישי) אפשטיין, "אני בא למחות על הדברים, כי זה סילוף נוראי של דברי מרן הרב שך. לדבריו "אם היה דבר אחד שהרב שך אמר עליו שהוא לא מוחל, זה על מי שעושה ממנו בעל מחלוקת..."

אפשטיין ציין בתגובתו הנזעמת כי, "דעתו של הרב שך הייתה שאסור להיכנע ולהתפשר בשום אופן על אידאולוגיה ועל עקרונות היהדות. אך מנגד, הרב שך לא נתן לעשות שום מלחמה על שיבוצים וג'ובים, או על שאלת ה'מי בראש' - מי יהיה ראשון ושני ומי שישים ומי ארבעים. על זה הוא לא נתן לעשות מחלוקת בשום אופן".

אפשטיין הוסיף, "דגל התורה של היום, שגפני מנהיג אותה, משהו השתבש שם - או אצלו, כי לשיטתם, היום אסור לעשות מלחמה אידיאולוגית נגד גיוס חרדים, אסור לפתוח במלחמה אידיאולוגית על השבת, מוכרחים להיכנע לרפורמים, וצריכים כל דבר להרוס, כי אסור לעשות מלחמה.. אבל, מצווה רבתית להילחם על 'גזירת שישים ארבעים' מול אגודת ישראל ושלומי אמונים".

אפשטיין חתם את דבריו הקשים, "ריבונו של עולם, לאן הידרדרנו?!".

בהתייחסו לפיצול בסיעות בירושלים אמר ח"כ גפני במהלך פתיחת מטה הבחירות של המפלגה בביתר-עילית, "לפני שלושים שנה הרב שך עשה מחלוקת ואז הוא קרא לי ואמר שאם 'אגודת ישראל' היו יודעים כמה אני רוצה שלום - היו נותנים לנו את מקום 16 ו-37 ורתח מזעם. הוא אמר, "לא מגיע לנו שווה בשווה"? אנחנו לא עושים מחלוקת".

 

חיים אפשטיין משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד