ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות האסון > עצרת ענק ברחובה של עיר

רבני העיר גוזרים: ניהול מערכת בחירות שקטה בלי הפצת רכילות

האסון הנוראי בעיר ביתר עילית, הביא את רבני העיר לקיים עצרת גדולה ברחובה של עיר, ליד מקום האסון | בקול קורא שהוציאו הרבנים, מבקשים הרבנים מהתושבים לקבל על עצמם שלא להיגרר לשום דיבורים ומעשים אסורים, במסגרת מערכת הבחירות בעיר • פרסום ראשון

ילדי משפחת גינזבורג צבי ואפרת ז"ל
ילדי משפחת גינזבורג צבי ואפרת ז"ל צילום: בחזית; המשפחה

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ככלות השבעה לאסון המחריד בעיר ביתר עילית בפטירתם שני ילדי משפחת גינזבורג, בשריפה שאירעה ביום שלישי בערב, יקיימו רבני העיר עצרת חיזוק מיוחדת ברחובה של עיר בסמוך למקום האסון.

במכתב מיוחד לתושבי העיר תחת הכותרת "לכו ונשובה אל ה'" הנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' מעוררים רבני העיר את הציבור על האסון וקוראים להתחזק בעניינים של בין אדם לחברו.

במכתב מתייחסים רבני העיר אף לבחירות ההולכות וקרבות ומזהירים כי יש לנהל הכל עפ"י דין תורה הרבנים כותבים "ובתקופה זו שיש למשטין להתגדר ולהביא למחלוקת לשון הרע ורכילות וכדו', הננו גוזרים בגזירת התורה, בכוח בית דין, להזהר ולעמוד על המשמר, לפעול ולעשות רק עפ"י דין תורה, ולא לבוא ח"ו לידי איסורים חמורים".

לבחדרי חרדים' נודע כי הנואמים היחידים בעצרת הענק ברחובה של עיר, יהיו המשגיח, הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל וכן המשפיע החסידי הרה"צ רבי אלימלך בידרמן.

במכתבם מבקשים הרבנים אף "על כל אחד מבני העיר החובה לקבל על עצמו לא להיגרר לשום דיבורים ומעשים אסורים"... הרבנים מבקשים לבוא להשתתף בעצרת שנקבעה לסיום השבעה ביום שלישי הקרוב. 

על המכתב חתומים: רב העיר הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך, ראש בית הדין הגאון רבי צבי ברוורמן ועמם חברי הבד"צ הגרמ"ש אויערבאך, הגר"ש איצקוביץ, הגר"י ברזובסקי והגרא"ש שטיגליץ.

 

אפרת וצבי גינזבורג ביתר שריפה עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד