י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לוח הזמנים המלא

דריכות רבה במערכת הפוליטית: היום - כינוס מועצת גדולי התורה

רגעי הכרעה דרמטיים לחוק הגיוס: המערכת הפוליטית עוקבת בדריכות אחרי כינוס מועצת גדולי התורה החסידית שתתכנס היום אחר הצהריים לישיבה שבמרכזה - דיון מקיף על חוק הגיוס החדש • הישיבה תתקיים בהשתתפות גדולי האדמו"רים • 'בחדרי חרדים' עם לוח הזמנים המלא 

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צילום: באדיבות המצלם

המערכת הפוליטית עוקבת בדריכות אחרי כינוס מועצת גדולי התורה החסידית שתתכנס היום (ראשון) לישיבה - חמישית בשנה האחרונה - שבמרכזה דיון מקיף על חוק הגיוס החדש. ישיבה זו נקבעה קודם החגים. 

על פי התכנית, המועצת תתכנס היום אחר הצהריים בשעה 17:00 בבית וועד הפועל של 'אגודת ישראל' ברחוב שומר הכותל בירושלים, בהשתתפות גדולי האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה, כשלראשונה המוציא והמביא יהיה המזכיר החדש-ישן הרב יעקב ולצר - שהחליף את המזכיר הרב מרדכי שטרן. 

במרכז הדיון של המועצה ידונו גדולי האדמו"רים בחוק הגיוס החדש, שהפעם צפוי להכריע האם יוקדמו הבחירות לכנסת - באם המועצת לא תשנה את עמדתה שיש לפרוש מהקואליציה באם החוק יעבור. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך סוף השבוע קיים מזכיר המועצה הנכנס הרב יעקב ולצר פגישות תיאום עם חלק מחברי המועצת, ביניהם: האדמו"רים מגור, בעלזא, צאנז וסלונים ועם נוספים שוחח בטלפון. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי במהלך יום שישי קיים ולצר שיחות טלפון ממשוכות עם סגני השרים יעקב ליצמן, מאיר פרוש, וכן עם חברי הכנסת ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס בכדי ללמוד את החוק. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בתום השיחות - שקדמה להן אף שיחה ממושכת שהתנהלה במהלך חול המועד עם חה"כ משה גפני - גיבש מזכיר המועצת מסמך שיוצג בפני האדמו"רים היום.

כזכור, לאחר שהוגש חוק הגיוס התכנסה מועצת גדולי התורה והכריעה כי יש להתנגד לחוק המוצע ואף לפרוש מהקואליציה באם החוק יעבור בשלוש קריאות בכנסת, וזאת בשל הסעיף הקובע כי החוק יופקע באם לא יעמוד ביעדים.

לאחר שעבר החוק בקריאה ראשונה בתמיכת 'יש עתיד' הודיע סגן השר יעקב ליצמן כי באם יש בג"ץ ולא יאריכו את מועד חקיקת החוק הוא יפרוש מהממשלה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', המועד לפקיעת החוק התארך בשלושה חודשים עד לכ"ד כסליו, פחות מחמישים יום - ביום היארצייט הראשון של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. 

בנוסף צפויים לדון חברי המועצת על הבחירות לרשויות הן בירושלים והבן שאר רחבי הארץ. 

מועצת גדולי התורה אגודת ישראל חוק הגיוס החדש יעקב ולצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד