י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בלי עין הרע

רק בטאהש: 16 'משולם פייש' לומדים בכיתה אחת

כיתת המכינה בקרית טאהש קנדה מכילה לא פחות מ - 16 ילדים בשם "משולם פייש", על שם הרבי שהסתלק לפני ארבע שנים 

הרבי מטאהש זצ"ל
הרבי מטאהש זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

ברוכים הבאים לכיתת "משולם פייש" בקרית טאהש החסידית שבקנדה, כיתה שלימה שכל תלמידיה נקראים "משולם פייש".  

בכ"ז באב תשע"ה, הסתלק לבית עולמו האדמו"ר הקדוש מטאהש זצ"ל, שנקרא רבי משולם פייש השני, והוא נקרא על שם הרבי הראשון מייסד השושלת. 

מאז הסתלקותו לשמי מרומים, כמעט כל ילד שנולד בחסידות נקרא על שמו של הרבי "משולם פייש". וכך, בכיתת המכינה בתלמוד תורה, מתוך עשרים ילדים, 16 נקראים על שמו של הרבי.

ברשימה של כיתת המכינה ישנם שלושה ילדים שאף נושאים את שם משפחה זהה, כך שנוסף להם האותיות א' ב' וג', בכדי שהמלמד יידע להבדיל בין התלמידים.

האדמו"ר זצ"ל היה בכור בניו של הרה"ק רבי מרדכי זצ"ל, רב העיירה 'דעמעטשע' בהונגריה. בשנת תש"ד, לאחר מלחמת העולם הראשונה, הגיע האדמו"ר המנוח עם רעייתו לקנדה, שם חידש את החצר החסידית אותה יסד זקנו, שאת שמו הוא נושא. תחילה הוא התגורר בעיר מונטריאול, ושם הקים את מדרשו, אליו נהרו מאות חסידים, והחסידות התקוממה מעפרה. 

מספר שנים לאחר מכן, הגה האדמו"ר תכנית להעברת מרכז החסידות ממונטריאול העיר הגדולה, לעבר עיירה שקטה ופסטורלית. הרחק מהעיר, במרחק של 30 ק"מ ממונטריאול, הוא יסד את 'קרית טאהש', שם הנהיג לחסידיו אורח-חיים שהיווה תעתיק מדויק של חיי העיירה החסידיים בהונגריה. 

בקריית טאהש הוקמו ברבות השנים מוסדות חינוך מפוארים, מן המסד ועד הטפחות: מוסדות לבנים ולבנות, ישיבה גדולה וקטנה, בית מטבחיים, מקוה טהרה, וכל דבר שקהילה יהודית זקוקה לו. כיום, מתגוררים בקרית טאהש למעלה מ-400 משפחות המונהגים על ידי בנו האדמו"ר שליט"א.

טאהש קרית טאהש מכינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד