ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ה'מועצת' התכנסה: "לא נפיל הממשלה"

פרסום ראשון: האדמו"רים דורשים מו"מ עם הממשלה על חוק הגיוס

פרסום ראשון: בתום שעתיים של דיון מקיף סביב נושא חוק הגיוס, ברקע החשש ליציאה לבחירות מוקדמות התקבלה הכרעה בכינוס מועצת גדולי התורה החסידית • האדמו"רים דורשים מהח"כים החרדיים לפתוח במו"מ עם הממשלה על חוק הגיוס • בפנים: המשתתפים, הדיונים, ההחלטות

צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

חוק הגיוס: המערכת הפוליטית עקבה בדריכות אחרי כינוס מועצת גדולי התורה החסידית, שהתכנסה לישיבה - חמישית בשנה האחרונה - ובמרכזה קיימו דיון מקיף על חוק הגיוס החדש וכן על הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות. 

בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'בחדרי חרדים' עם סיומו של הכינוס, כי מסתמן ריכוך בהחלטת המועצת המקורית בנושא חוק הגיוס, ולדבריו, רוח ההחלטה היא כי אין להפיל את הממשלה הנוכחית סביב אישור החוק.

נציין כי ההחלטה הרשמית תפורסם רק מחר ביומוני אגודת ישראל, המודיע והמבשר.

כאמור, מועצת גדולי התורה קראה לחברי הכנסת לפתוח במו"מ עם הממשלה, כדי שהחוק יעבור בלי שבחורי הישיבות יאלצו להתגייס לצבא.

לכינוס הגיעו האדמו"רים מגור, בעלזא - שהגיע במיוחד מטלז סטון, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלא, סאדיגורה, סערט ויז'ניץ ומודז'יץ. הרבי מויז'ניץ מרכז נעדר מהכינוס עקב שהותו בארה"ב. 

כמו"כ, לכינוס המועצת הגיע גם יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרן קופמן שאף נכנס לישיבה של האדמו"רים, ונטל חלק פעיל. 

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר ל'בחדרי חרדים' בעת כניסתו לישיבת המועצת, "היינו בעבר כמה פעמים בלי חוק גיוס. הבחירות יהיו ממילא ב- 2019". סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר ל'בחדרי חרדים' בכניסתו לישיבה: "גם אני לא יודע מה יהיה".

גם מועמדי אגודת ישראל ברשויות המקומיות, יוסי דייטש מירושלים, ישראל פרוש מאלעד, מאיר רובינשטיין מביתר, נחמן גלבך מצפת ואליהו גפני מעמנואל הגיעו לישיבה לקבל את ברכתם ותמיכתם של האדמו"רים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך סוף השבוע האחרון, קיים מזכיר המועצת הנכנס הרב יעקב ולצר - פגישות תיאום עם חלק מחברי המועצת, ביניהם: האדמו"רים מגור, בעלזא, צאנז וסלונים ועם אדמו"רים נוספים הוא שוחח בטלפון. 

מועצת גדולי התורה יעקב ולצר חוק הגיוס החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד