י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המושב האחרון?

היום אחה"צ: פתיחת מושב החורף של הכנסת

המושב האחרון? בתום פגרה ממושכת, היום בשעה 16:00 ייפתח במשכן הכנסת כנס החורף החמישי של הכנסת ה-20 • ברקע: החשש כי ראש הממשלה יחליט להקדים את הבחירות

היום אחה"צ: פתיחת מושב החורף של הכנסת
נתניהו עם יו"ר הקואליציה, ח"כ אמסלם צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בתום פגרה ממושכת, היום (שני) בשעה 16:00 ייפתח במשכן הכנסת כנס החורף החמישי של הכנסת ה-20, כאשר ברקע עומד החשש כי ראש הממשלה יחליט להקדים את הבחירות.

על סדר יומה של הכנסת: שלל נושאים בוערים שצפויים להפוך לנפיצים בשל הרגישויות והמתיחויות בקואליציה ובראשם חוק הגיוס.

מלבד חוק הגיוס ניתן למצוא גם את חוק הגיור, שכפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' - השר דרעי ביקש להעביר את החוק תוך שלושה חודשים באם חוק הגיוס יבוא על מקומו.

כך גם חוק עונש מוות למחבלים, שכבר עלה להצבעה בכנס הקיץ. ב'ישראל ביתנו' מבקשים להמשיך את החקיקנה שבזמנו הובילה להתנגדות סיעת "יהדות התורה", בזמן שסיעת ש"ס תמכה בה.

גם בחוק הגיוס המלאכה עדיין ארוכה ורחוקה מסיו. נזכיר: החוק עבר בינתיים רק בקריאה ראשונה, ובהנחה שיגיעו להסכמות בין 'אגודת ישראל' לבין שר הביטחון - שבעבר אמר כי הוא מסרב לשנות "פסיק או אות" בחוק - יאלצו לסיים את דיוני הוועדה המיוחדת שהוקמה ולהעביר את החוק תוך פחות מ- 60 יום שנותרו עד לפקיעת החוק ע"י בגץ.

ההערכה היא כי גם אם כנס החורף הנפתח היום לא יהיה הכנס האחרון של המושב, הוא צפוי להיות סוער במיוחד, כאשר מפלגות הקואליציה והאופוזיציה יחלו את הקמפיינים לבחירות כבר בקרוב וכל נושא במחלוקת יהפוך לנושא נפיץ ולמשבר קואליציוני.

בנוסף, לאור ההחלטות הקרבות בעניין נתניהו בתיקי 1000, 2000, 3000 ו- 4000 עדיין לא ברור האם ראש הממשלה חפץ בהקדמת הבחירות והאם תימצא סיבה אחרת להקדימם.

כנסת מושב החורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד