י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"יתד נאמן": הצעתו של אבי שמחון להגביל את הילודה - "הפתרון הסופי"

מאמר המערכת של העיתון החרדי: "עם הצלחה לא מתווכחים - משפחות חרדיות בנות שמונה ילדים רואות נחת מילדיהן ומצאצאי צאצאיהן לאורך שנים"

  • ג' טבת התשע"ב
"יתד נאמן": הצעתו של אבי שמחון להגביל את הילודה - "הפתרון הסופי"

העיתון "יתד נאמן" תוקף היום בחריפות את יועץ שר האוצר, ד"ר אבי שמחון, בעקבות מאמר שפירסם השבוע ב-TheMarker. שמחון טען במאמר כי "אשה שמביאה שמונה ילדים לעולם חוטאת לילדיה שלה ולחברה כולה". בתגובה, מאמר המערכת של "יתד נאמן" מכנה את ההצעה של שמחון כ"פתרון הסופי".

במאמר המערכת נטען כי המאמר של שמחון הוא "תעמולה עויינת המוכרת ממשטרים אפלים בהיסטוריה, שהעלו ברוח זו את הדרישה הפאשיסטית של דיכוי הריבוי הטבעי של העם היהודי, למען טובת המדינה... מדובר בהשתלחות גסה, שאינה ראויה לתגובה".

"קשה לבלבל מסיתים כאלה עם העובדות בשטח, אך עובדה ידועה היא, שבכל הריכוזים החרדיים ניתן לפגוש באלפי משפחות ברוכות ילדים, של שמונה ילדים ומעלה, שבהן גדלים ילדים לתפארת, שאינם מוצאים את מקומם בסטטיסטיקה הפלילית וגם לא בעולם הריקני והחלול של הנוער החילוני, שחלקים גדולים ממנו הולכים ומאבדים צלם אנוש. כמו שאומר הפתגם העממי: 'עם הצלחה לא מתווכחים', והמציאות היא, שמשפחות חרדיות בנות שמונה ילדים רואות נחת מילדיהן ומצאצאי צאצאיהן, לאורך ימים ושנים, הרבה יותר מאשר משפחות חילוניות של שנים ושלושה ילדים (וכלב), שעיניהם רואות וכלות כיצד הילדים ממהרים להפנות עורף להוריהם כבר בדור הראשון, ודוחים בבוז כל מושג ערכי ואידיאליסטי, אפילו לפי שרידי אמות המידה הרעיוניות של פורקי עול תורה ומצוות".

במאמר המערכת מובע כעס בעיקר על כך ששמחון מכהן בתפקיד יועץ שר האוצר: "חמורה שבעתיים זהותו של כותב מאמר השטנה. לא מדובר בעיתונאי שולי ומתוסכל, גם לא באופוזיציונר שכוח שמתפרנס מזלילת חרדים בראש חוצות. האיש שמציע את 'הפתרון הסופי' בדמות חיסול הילודה במשפחות ברוכות ילדים, הוא לא אחר מאשר אבי שמחון, יועצו הכלכלי של שר האוצר יובל שטייניץ. קשה לעבור על כך לסדר היום. מדובר בביטוי חמור נוסף של מה שאנו חווים תחת השלטון הנוכחי. דברי הבלע הגרועים והגסים ביותר אינם מתפרסמים רק מפי דמגוגים קיצוניים בשולי מפלגות סהרוריות באופוזיציה, אלא נאמרים מפי אישים בכירים, שיש להם עמדה ודעה בצמרת השלטון... זהו 'הייעוץ הכלכלי' שמתקבל בחלונות הגבוהים של הממשלה הבוגדנית, ש"שוכחת" ללא הרף כי היא שורדת בזכות נאמנותם הקואליציונית של נציגי הציבור החרדי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד