י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בתיעוד מהסלון

הגרב"מ אזרחי זעק: 'גדולי ישראל יודעים הכל'

ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי  ברוך מרדכי אזרחי, פנה לראשי הישיבות במהלך כינוס שנערך בביתו וזעק על תופעת הזלזול בגדולי הדור • צפו בנאום המלא

הגרב"מ אזרחי זעק: 'גדולי ישראל יודעים הכל'
הגרב"מ אזרחי צילום: יעקב נחומי

במהלך כינוס ראשי הישיבות שנערך היום (שני) במעונו, השמיע ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה הליטאית, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, נאום נוקב על התופעה החמורה של זלזול בתלמידי חכמים, שהולך ומתגבר בימים אלה.

"כולנו כאן ראשי ישיבות. הישיבות מוטלות על שכמנו. אנחנו דואגים לתלמידנו. אנחנו אחראים לתלמידנו ומהבחינה הזאת, יש כאן שתי נקודות שצריך לדבר עליהם: הדור האחרון, במיוחד בשנים האחרונות, נפגם דבר גדול וחשוב בכלל ישראל. אמונת חכמים, כבוד חכמים. וזה מחלחל. את הדבר הזה אפשר קודם כל ללמוד מאיתנו, איך אנחנו מתייחסים לחכמים. איך אנחנו מדברים על גדולי הדור. כמה שמים לב לזה, אפשר במחי יד להרוס", זעק הגרב"מ.

"צריך מאוד מאוד להקפיד, כך נדמה, אם שומעים מדברים על חס ושלום חולשות אצל גדולי ישראל. גדולי ישראל יודעים הכל! גדולי ישראל הם מנהיגים ולא מונהגים. כך הם צריכים להיות וככה הם".

ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הוסיף בכאב והתייחס לדיבורים סביב אופן ההנהגה של גדולי הדור. הגרב"מ אמר, "אנחנו לא בעלי בחירה לבחור, מה אומרים טוב ומה הם אומרים לא טוב. ועכשיו היא לא רק ההזדמנות, אלא יחד עם כורח המציאות, כי יש בכך ממש גורם ישיר להצלחת הרשימה שלנו, היא הרשימה של גדולי ישראל, רשימה שמונהגת על ידי גדולי ישראל. כל רשימה שמונהגת על ידי גדולי ישראל, היא רשימה של גדול ישראל".

בכינוס השתתפו הגרמ"י שלזינגר, הגאון רבי יצחק אזרחי, הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי ברוך סולובייציק, הגרא"י פינקל, הגאון קבי יוסף חיים קופשיץ, הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, הגאון רבי חיים מן ההר, הגאון רבי איסר לייזרוק, הגאון רבי דניאל וולפסון, הגאון רבי יצחק ארנפלד, הגאון רבי אליעזר סילבר, הגאון רבי יונתן וילנסקי, הגאון רבי שלמה שלזינגר, הגאון רבי ברוך נויבירט, ר' ישעיה פורטנוי, הגאון רבי ברוך שב ליכטנשטיין, הגאון רבי צבי פרצוביץ', הגאון רבי יצחק ברטלר, הגאון רבי אברהם קפלן, הגאון רבי שמחה שיינברג, הגאון רבי נועם אלון, הגאון רבי ניסן קפלן, הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו הגאון רבי חיים חייקל מילצקי, הגאון רבי ישראל בונים שרייבר, הגאון רבי בנימין דרייפוס, הגאון רבי שלום טולדנו, הגאן רבי וינפלד, הגאון רבי חיין אריה חדש, הגאון רבי דניאל כהן, והגאון רבי מנחם דן מייזליש. 

הגרב''מ אזרחי עטרת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד