ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ח"כ אייכלר בראיון מיוחד

"אי אפשר לשבת 5 חודשים ואז לצעוק געוואלד"

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, ישב 'בחדרי חרדים' עם סגן יו"ר הכנסת, חה"כ ישראל אייכלר מסייעת 'אגודת ישראל' - ושמע ממנו על שורה של נושאים • ההחלטות הדרמטיות של המועצת החסידית בעניין חוק הגיוס, סירוב חסידות בעלזא לתמוך במועמדותו של יונה יהב ועוד

"אי אפשר לשבת 5 חודשים ואז לצעוק געוואלד"
אייכלר צילום: פלאש 90

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, ישב 'בחדרי חרדים' עם סגן יו"ר הכנסת, חה"כ ישראל אייכלר מסייעת 'אגודת ישראל' - ושמע ממנו על שורה של נושאים: ההחלטות הדרמטיות של המועצת החסידית בעניין חוק הגיוס, סירוב חסידות בעלזא לתמוך במועמדותו של יונה יהב ועוד.

כינוס מועצת גדולי התורה

בהחלטה הקודמת היו כאלה שלא הבינו שצריך לעשות משהו כדי לתקן את מה שהיה. אף אחד לא עשה כלום. יש את אותה החלטה - שלא תעלה ולא תעבור. אין שום אפשרות שיועבר חוק שיכול לגרום שמי שלומד תורה יגויס.

כל חוק שלא יבטיח את מה שגדולי התורה אמרו, שכל מי שלומד תורה לא יגויס בשום פנים ואופן - בוודאי שנפרוש מהקואליציה.

בחירות מוקדמות

זו השאלה ששמונה מיליון אנשים ישאלו אחד את השני; אני יודע שאם ביבי רוצה שלא יהיו בחירות אחרי החלטת מועצת גדולי התורה של אתמול, יש לו אפשרות להמשיך את הממשלה עד נובמבר 2019. הוא צריך לעשות דבר פשוט מאוד - מה שהגדולים ביקשו.

הוא צריך לנסח את מה שהוא צריך - שהחוק יוכל לעמוד בבג"ץ. שיהיה ברור - שכל מה שהוא מדבר הוא לא מתכוון למי שיושב ולומד תורה; אם הוא יעשה את זה - אני יודע שהוא לא רוצה בחירות, ואם הוא כן יעשה את זה - אני יודע שהוא כן רוצה בחירות.

המו"מ סביב החוק

השיחות אמורות להתנהל קודם כל עם הגורמים המקצועיים: הרב מקלב, הרב פרוש והרב אריאל אטיאס, עם האנשים המקצועיים. צריך שיבינו שאין דבר כזה פקיעת חוק ביום מסוים; וכל מי שרוצה ללמוד תורה יכול להמשיך ללמוד. שיביאו פתרון איך לעשות את זה.

תוקף את חבריו לאגודת ישראל

אי אפשר לשבת בבית חמישה חדשים ואז לצעוק "געוואלד". הרבה גופי תורה תלויים בחוק הזה; ברגע שהאברכים לא יהיו חוקיים - אפשר לשלול מהם את התקציב. לכן החוק חייב להיות מסודר על פי הנחיות גדולי התורה.

רומז על דיל חוק הגיוס & תמיכה בליאון

כל אחד מבין שאי אפשר לדבר עם אנשים מסוימים (ליברמן א.ק) בשבועיים הקרובים בעניין חוק הגיוס. צריך לדבר עם האנשים המקצועיים.

הבחירות המוניציפליות

גם הנושא המוניציפלי עלה ויש לנו את החלטת מועצת גדולי התורה, שבערים שיש מועמדים של 'אגודת ישראל' נבחר רק בהם; ובערים שאין מועמד של 'אגודת ישראל' יצביע כל אחד כפי הוראת רבותיו. כבר עכשיו אני יכול לומר לכם שבחיפה חסידי בעזלא לא יצביעו ליונה יהב.

ישראל אייכלר אגודת ישראל יונה יהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד