י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מסרים מהשמים"

שחיתות: הטוען הרבני חשוד בהונאת מיליונים וניצול פגועי נפש

שחיתות: טוען רבני המתגורר בשכונה חרדית בירושלים, חשוד בהונאה חמורה • על פי החשד, הטוען עשק כספים משני קורבנות בעלי לקות נפשית, העביר דירות לידיו וניצל בעורמה את מצבם הנפשי • הטוען הרבני הובא לבית משפט, שם חוקרי ההונאה ביקשו להאריך את מעצרו

שחיתות: הטוען הרבני חשוד בהונאת מיליונים וניצול פגועי נפש
בית הדין הרבני בירושלים צילום: פלאש 90

טוען רבני, תושב אחת השכונות החרדיות בירושלים, חשוד כי נוכח מעמדו כרב, הונה אנשים ובהם לוקים בנפשם והעביר לחזקתו דירות בשווי מיליוני שקלים.

בחקירה שנערכה במחלק ההונאה בירושלים, הטוען הרבני אישר את העובדות אך טען שהכל היה בהסכמה, "הוא עבד בשבילם תמורת רוחני, ליווי, תמיכה". ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקורבן סיפר בתלונתו, שהוא היה שואל את הטוען הרבני שאלות, "הוא היה עונה לי מסרים משמים, בגלל המעמד שלו כרב".

בשלהי שנת 2017 הוגשה תלונה למחלק ההונאה בימ"ר ירושלים נגד הטוען הרבני, בינואר 2018 הוא נחקר ושוחרר. אתמול (שני) לאחר שהוגשה תלונה נוספת למשטרה, הוא נעצר שוב לאחר שנאספו ראיות וממצאים שמהם עולה לכאורה כי הצליח בדרכים שונות להעביר מהקורבנות לחזקתו דירות בשווי מיליוני שקלים, וכן כסף מזומן בסכום העולה על 600,000 ש"ח.

"לא יעלה על הדעת שאדם יבחר לעצמו קורבנות ובייחוד אלו בעלי לקויות שונות וחסרי ישע על מנת להתקרב אליהם במטרה לנצלם ולעשוק את רכושם וכספם היחיד ממנו מתקיימים, נגד אלו אנחנו נפעל בכל הכלים וללא פשרות עד מיצוי מלוא הדין עמם", ציין קצין הממונה על החקירה.

על פי החשד, כך נודע ל'בחדרי חרדים', בשנים 2012-2013 הטוען הרבני, בן 38, הצליח לשכנע אדם שהוא בעל לקות נפשית, למכור לחשוד דירה שהייתה רשומה על שמו ועל שם אחותו - אולם עוד באותו היום הושב הכסף ששולם. במקרה נוסף, קרוב משפחה של הלוקה בנפשו שילם לטוען הרבני סכום חודשי המצטבר לכ-600 אלף שקלים, בתמורה למגורים בבית החשוד.

הטוען הרבני הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם חוקרי ההונאה ביקשו להאריך את מעצרו בארבעה ימים. "חשוד שעשק כספים משני קורבנות בעלי לקות נפשית, בהעברת דירות, ניצל בעורמה את מצבם הנפשי" אמרה החוקרת רס"ר גל צבי.

לאחר שפרקליטו של החשוד עו"ד אושרי פרי הסכים, השופט אלעד פרסקי האריך את מעצרו של הטוען הרבני ביומיים עד ליום חמישי בערב, לאחר מכן ישוחרר למעצר בית למשך שבוע בתנאים מגבילים הכוללים הפקדה של 3,000 ש"ח והתחייבות עצמית וצד ג' בסך 10,000 ש"ח.

"מדובר בחקירה בעלת משמעות ערכית במיוחד כאשר הקורבנות הינם לוקים בנפשם וחסרי ישע תוך ניצול הקשיים במטרה להוציא מהקורבנות את רכושם. משטרת ישראל מדגישה למשפחות וקרוביהם של חסרי ישע באשר למתרחש סביבם, האנשים הנקשרים אליהם על מנת למנוע מקרים מהן אלו ובכל חשד להעביר דיווח מידי למשטרה" אמרו במשטרה.

טוען רבני מפלג הונאה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד