י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התבטאות חריפה

נשיא המועצת הגר"ש כהן: "מי שלא מצביע לש"ס פוגע בקב"ה"

בביקור חיזוק היסטורי שקיים נשיא מועצת חכמי התורה הגאון הגדול חכם שלום כהן בבני ברק בירך את נציגי תנועת ש"ס בעיר, והורה להם להמשיך להגדיל את כוחה של התנועה בעיר • חכם שלום התבטא בחריפות על החובה להצביע לש"ס

קרדיט: יעקב כהן
קרדיט: יעקב כהן

בביקור חיזוק היסטורי שקיים נשיא מועצת חכמי התורה הגאון הגדול חכם שלום כהן בבני ברק - בירך את נציגי תנועת ש"ס בעיר, והורה להם להמשיך להגדיל את כוחה של התנועה בעיר.

הביקור התקיים בביתו מקורבו של נשיא מועצת חכמי התורה חבר המועצה הרב גדליהו בן שמעון ונכחו בו העשירייה הראשונה הפותחת את רשימת ש"ס בעיר ובהם הרב אליהו דדון, הרב גדליהו בן שמעון, הרב יעקב זכריהו, הרב ישראל בן ששון, הרב אברהם פרטוש, הרב בצלאל נתן, הרב יוסף הררי, הרב ישראל חנסב, הרב שי אנג'ל והרב יהודה מהצרי.

במהלך הכינוס עם נציגי רשימת ש"ס אף התבטא נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן בצעד ראשון מסוגו לגבי הקולות הנודדים מתוך הציבור הספרדי: ״מי שאינו מצביע ש״ס בב״ב הוא כביכול פוגע בקדוש ברוך הוא. אני מבקש להודיע בשמי לכל האברכים שלא יטעו בדרך זו. זו חובה ופסק הלכה. והם חייבים להצביע לש״ס -  זה הבית של מרן״ אמר כשהוא לא מותיר ספק בדבריו.

בלהט דבריו חוצבי הלהבות הוסיף הגאון חכם שלום כהן ״אני קורא לכל האברכים ולכל הציבור הספרדי בב״ב: אתם חייבים להכיר טובה לתנועה ונציגיה. מי עוד דאג למוסדות שלכם חוץ מהנציגים של ש״ס? ועתיד החינוך שלנו תלוי בידיהם, אסור אפילו לחשוב אחרת. והמהרהר בדבר כמהרהר אחר השכינה. מצווה היא וחייבים לקיימה באין פטור ממנה לשום אחד". 

הגר"ש כהן ציין כי "הוריתי זה מכבר באופן חד משמעי לבחורים מירושלים הלומדים בבני ברק שיסעו לירושלים ויבחרו שם למען התנועה והגדלת הרשימה הספרדית בעיר. ישנם אברכים שאומרים בליבם שחייבים הם טובה לההוא או למשנהו, ואינם מכירים בכך שחייבים אך ורק להקב"ה ואינם יודעים כמה הרג את עצמו שלוחו מרן חכם עובדיה זי"ע בשביל תנועת ש"ס והקמת הרשת שהם נהנים מפירותיה עד היום. וזכה זכויות שאף אחד לא זכה כמותן".

בסיום דבריו הנסערים אמר: "מסכן מי שאינו שומע לדעת תורה וחכמים. זו תורה ולאורה נלך. האברכים הספרדים, לכולם אני קורא: אסור לכם להיפרד מתנועת ש"ס, אין מי שעשה למען עם ישראל כמו ש"ס".

רושם עז נותר על הנוכחים מהוראותיו הברורים של ראש התנועה נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן שהפליג בשבחה של רשימת ש"ס. ובהשפעתם הכבירה של דבריו המטלטלים שנאמרו על ידו נשלחו נציגי הרשימה לפעול ולהפעיל את המטות ונקודות העשיה לקיים מצוות "ככל אשר יורוך".

הרב שלום כהן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד