י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תהיו דוגמא לחילונים"

הגר"מ מזוז: "בחירות זה לא סיבה לשנאה"

הבחירות לרשויות המקומיות הולכות וקרבות, והחשש מפני מחלוקות ומריבות, מביא את הגר"מ מאזוז לקרוא לכל המפלגות החרדיות, להביא כבוד לתורה, ולכבד זה את זה • "אנחנו צריכים להיות דוגמא לחילונים איך אנחנו מכבדים גם אם אחרים לא חושבים כמונו"

קרדיט: שוקי לרר
קרדיט: שוקי לרר

הבחירות לרשויות המקומיות הולכות וקרבות, והחשש מפני מחלוקות ומריבות, מביא את הגר"מ מאזוז, לקרא לכל המפלגות החרדיות, להביא כבוד לתורה, ולכבד זה את זה. "אנחנו צריכים להיות דוגמא לחילונים איך אנחנו מכבדים גם אם אחרים לא חושבים כמונו".

בשיעור שמסר היום מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז בבית מדרשו, התייחס הרב לבחירות הקרובות, וקרא לנהוג בנעם ובכבוד, לכבד אחד את השני, וכי בחירות הם לא סיבה לשנאה רק לייעל ולדרבן את הנציגים.

"אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה של בחירות, והיא יכולה להיות דבר מבורך, לגרום לקנאת סופרים, ותחרות טובה מי יעשה טוב יותר בשביל הציבור. ומאידך היא יכולה להיות עילה למחלוקת ושנאה.

לצערנו בציבור שלנו, אנחנו לא יודעים לכבד אחד את השני. אוכלים אחד את השני, מי שחושב אחרת, מנדים אותו, מאיימים עליו, מפחידים אותו. ולפעמים זה לא הרבנים אומרים את זה, אלא כל מיני אנשים אומרים זאת בשם רבנים, וגורמים לחינם למחלוקת ושנאה. זו לא דרכה של תורה, אנחנו צריכים לכבד אחד את השני, להיות דוגמא לאחינו החילונים, אח"כ מה יגידו עלינו, אם הם לא מכבדים את התורה, לא מבינים אחד את השני, למה שאנחנו נכבד אותה.

אדרבא, צריך לפרגן אחד לשני, כל אחד יאמר מה טוב בנציגים שלו, במה הוא ישתדל לעזור לאנשים. וכל אחד יבחר מה שטוב לו.

בזמנו כשהוקמה מפלגת ש"ס, גם כן לא היו מוכנים לקבל את זה שיקימו מפלגה חרדית נוספת, ואז עשו חרם מי שיצביע ש"ס והזהירו מי שיצביע ש"ס עושה איסור, וכו', ואז מרן הרב עובדיה ע"ה אסף אותנו עשינו התרת נדרים להרגיע את הציבור. ומה היתה הסיסמא שלו: "והאלקים יבקש את נרדף". מעולם לא השתמש הרב עובדיה ע"ה במילים קשות נגד תנועה חרדית. רק אמר: אחרי מאה ועשרים כשדנים את האדם, מראים לו שהוא בנה מקווה, והוא שואל: "מתי בניתי מקוה? תפרן כמוני?" עונים לו ביום כ"א בחשון תשמ"ט (!) היו בחירות, והצבעת לנציגים שבנו מקואות. יש לך חלק בזה... כך הוא דיבר לא באיומים ולא בחרמות.

ובאמת לא היה צריך בכלל התרת נדרים, מי שעושה לשם שמים, מה שטוב לציבור, בורא עולם מברך אותו, בורא עולם איתו. העיקר שיהיה בלי שנאה ומחלוקת.

אני גר כאן בעיר, יש לנו ב"ה מוסדות רבים בעיר, ואני יודע מה קורה פה, אני שומע מאנשים, מהמנהלים, וראינו שצריך לקום ולעשות מעשה, בשביל הציבור, ולכן הקמנו מחדש את מפלגת 'הן'.

מי שישמע לנו, הקב"ה יברך אותו וימלא כל משאלות לבו. וכל מה שיעשו הנציגים שלנו, כאן ובכל הארץ, שהם ת"ח ויראי שמים, והתחייבו בפני שיעשו הכל ביושר למען הציבור, כל המעשים הטובים שלהם יהיו לזכותו.

ויה"ר שיעברו הימים האלו באהבה ואחוה, ויגדל כח התורה בכל הארץ, ונזכה לראות בביאת משיח צדקנו, בב"א".

הרב מאיר מזוז מוניציפלי 2018 בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד