י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המערכת הפוליטית תוקפת

"נמאס לנו מממשלה שמחזקת את החמאס"

המערכת הפוליטית מגיבה להסלמה בדרום ולפגיעה הישירה בבית בבאר שבע: ב'מחנה הציוני' תוקפים, ב'יש עתיד' מגבים ושר הביטחון מורה על סגירת המעברים

"נמאס לנו מממשלה שמחזקת את החמאס"
יו"ר העבודה, גבאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית מגיבה להסלמה החמורה בדרום ולפגיעה הישירה בבית בבאר שבע, שהובילה להרס רב לבית משפחת גולדשטיין ובנס לא פגעה בנפשות.

בעקבות התקרית, שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה לפני זמן קצר על סגירת המעברים 'ארז' ו'כרם שלום', וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה ל-3 מיילים ימיים בלבד. "החלטת שר הביטחון התקבלה בעקבות ירי הרקטות הלילה לשטח מדינת ישראל", נמסר מלשכת השר.

יו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי, תקף את התנהלות הממשלה ואמר: "נמאס מהממשלה שמחזקת את החמאס. נמאס מממשלה שמאפשרת לחמאס לפגוע ולשבש את החיים של אזרחי הדרום".

גבאי הוסיף, "נמאס מהכישלונות הביטחוניים של נתניהו ומהסיסמאות החלולות של ליברמן ונמאס מקבינט שמערב פוליטיקה בביטחון המדינה. מחזק את תושבי הדרום".

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, תקף אף הוא את התנהלותו של ראש הממשלה ושר הביטחון ואמר הבוקר: "פגיעה ישירה של רקטה בבית בבאר שבע. אין לימודים בעיר. החמאס הפסיק לפחד ונתניהו מסתתר מאחורי מריבות בנט-ליברמן. מי שרוצה כל הזמן קרדיטים על הצלחות, שייקח גם אחריות על כישלונות. עד מתי החמאס יכתיב את המציאות בדרום?".

מאוחר יותר הודיעו בסיעת 'יש עתיד' כי הוחלט להוריד מסדר היום של הכנסת את החוק לפיזור הכנסת של 'יש עתיד'. בסיעה מסרו כי "אויבינו צריכים לדעת שבמלחמה מולם אנחנו כולנו ביחד. אין קואליציה ואופוזיציה".

יו"ר 'מרצ', חה"כ תמר זנדברג, צייצה הבוקר בעקבות ירי הרקטות על ישראל: "ירי על אוכלוסיה אזרחית הוא פשע מלחמה. לילה ובוקר מפחיד, וגם בו לא מאוחר למנוע מלחמה. במקום עוד הרוגים, טילים, אימהות וילדים במקלטים, עדיף לעשות זאת כבר עכשיו ולא אחרי עוד סבב".

זנדברג ציינה כי "העובדה ששרי הקבינט העדיפו להתלהם ולהפריח ססמאות עד כה לא צריכה למנוע מהם לעשות את הדבר הנכון היום".

חה"כ חיים ילין, תושב עוטף עזה, כתב הבוקר: "‏קבינט יקר, כשנשמעת אזעקה אנחנו התושבים נכנסים למקלטים ולממדים בכל מקרה. אתם באמת חושבים שמעניין את תושבי הדרום מי ירה את הרקטה? עד היום המדיניות הייתה שחמאס הוא הריבון המוחלט ברצועת עזה. תספרו לנו אם המדיניות השתנתה".

אבי גבאי הסלמה בדרום ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד