י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחיר הציוץ

ליברמן כינה את חנין זועבי 'מחבלת' וננזף

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ננזף היום (רביעי) על ידי ועדת האתיקה בעקבות קובלנה שהגישה נגדו חה"כ חנין זועבי, לאחר שכינה אותה "מחבלת"

צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ננזף היום (רביעי) על ידי ועדת האתיקה של הכנסת, בעקבות קובלנה שהגישה נגדו חה"כ חנין זועבי, על כך שכינה אותה "מחבלת".

זועבי הגישה את הקובלנה בעקבות צייץ של השר ליברמן בטוויטר וטענה בפני ועדת האתיקה כי, "השימוש בהתבטאות זו נעשה לצורך ניגוח פוליטי ויש בו משום הסתה נגד חברי הכנסת הערבים בכלל ונגדי במיוחד".

מנגד, השר ליברמן הגיב לוועדת האתיקה על הקובלנה של זועבי, וביקש לשחות את הפנייה אך על לי ההחלטה של הוועדה, "בהתייחסותו אף חזר אף שנים על התבטאות נשוא הקובלנה".

בעקבות כך, הודיעה וועדת האתיקה בראשות חה"כ יצחק ועקנין, כי היא נוזפת בשר הביטחון ליברמן שלטענתם, "הכינוי 'מחבלת' כאשר הוא מופנה כלפי נבחרת ציבור ספציפית עולה כדי עבירה אתית, על אחת כמה וכמה כאשר הוא נאמר על ידי שר בממשלה"

הוועדה סירבה להעניק לליברמן סנקציה מהותית, אך בשל העבודה כי הוא סירב לחזור בו מהכינוי 'מחבלת', החליטה הועדה "להטיל על השר נזיפה".

בתגובה לנזיפה, חזר חה"כ עודד וקרא לחברי הכנסת לחתום על דרישת ההדחה לחה"כ חנין זועבי מהכנסת.

פורר אמר; "בזמן ששר הביטחון עסוק בשמירה על ביטחון ישראל מפני החברים של זועבי מרצועת עזה ששולחים מחבלים להתעמת על הגדר , יורים רקטות ומקבלים גיבוי מזועבי שניסתה להתסיס את השטח גם בתוך ישראל וביהודה ושומרון, מצאה ועדת האתיקה זמן לנזוף בשר הביטחון על כך שתיאר את המציאות באופן ברור".

פורר קרא לחברי הכנסת ובראשם חברי הסיעות החרדיות, "שעוד לא חתמו על יוזמת ההדחה שאני מוביל כנגד חברת הכנסת זועבי להצטרף באופן מיידי". לדברי פורר "מי שתומכת במחבלים, יוצאת למשט חבלה איתם ותומכת במאבק המזויין נגד מדינת ישראל היא מחבלת. אין דרך אחרת להגדיר זאת".

אביגדור ליברמן חנין זועבי נזיפה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד