ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
צפו בתיעוד בלעדי

ליצמן חשף: כך סגר וינרוט תיק נגד הח"כים

במהלך כינוס בחירות שהתקיים בצפת, ספד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לפרקליט הצמרת עו"ד ר' יעקב וינרוט ז"ל שהלך לעולמו, וחשף כיצד פעל לסגירת תיק חקירה נגד חברי הכנסת מטעם 'אגודת ישראל' • בפנים: החוקר שהדהים את ליצמן | 'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד בלעדי מנאומו 

ליצמן חשף: כך סגר וינרוט תיק נגד הח"כים
יעקב ליצמן צילום: שלומי כהן, פלאש 90

שעות לאחר פטירתו של הפרקליט החרדי הבכיר, עו"ד ר' יעקב וינרוט ז"ל, הספיד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן את הפרקליט שליווה את המערכת החרדית וגולל סיפור שטרם נשמע מפיו בשנים האחרונות.

בדברים שאמר במהלך כינוס מטה של מועמד אגודת ישראל בצפת נחמן גלבך, סיפר ליצמן על התקופה ש"חברי כנסת של יהדות התורה היו בחקירה על האיסור לחלק קמעות ובכל זאת חילקו".

ליצמן סיפר כי תקופה ארוכה לאחר מכן "היה את הסיפור של חה"כ יחיאל זוהר בהצבעה הכפולה, אני גיליתי את זה, הלכתי לרובי ריבלין היו"ר והוא לא האמין. הוא אמר לי: 'אל תבלבל לי את הראש". הוא אמר לי לגשת ליועמ"ש וניגשתי".

ליצמן הוסיף ושיחזר, "אחרי חמש דקות גפני תפס מישהו אחר, הם היו חדשים. למחרת אני מקבל טלפון ממירי גולן שהייתה ראש יאח"ה (יחידת המשטרה לחקירות הונאה) והיא רוצה שאמסור עדות".

ליצמן סירב בתוקף, "אז אמרתי לה שאני לא מלשין, היא לחצה מאוד מאוד ושאלתי רב שלא אגיד מי, אבל הוא מקובל על כולם הוא אמר לי: זה שאלה שמותר או חייב?. אז ראיתי לפי המצב שאני הולך להעיד".

ליצמן הוסיף וריתק את המשתתפים בהמשך הסיפור הדרמטי, "למחרת ב-2 הגעתי ואמרו לי שאני חייב להעיד. בגלל חילול השם, אמרתי להם שאין לי מנוס".

"כמה ימים לאחר מכן" מוסיף ומשחזר ליצמן, "עשו לי טובה והחוקר הראשי בא לכנסת אלי לחדר לערוך את החקירה. כשראיתי אותו אמרתי לו: 'אותך אני מכיר'. וזיהיתי אותו כמי שחקר אותי בפרשת הקמעות". ליצמן התעניין בתיק המדובר ושאל את החוקר, "שאלתי אותו: מי צדק אני או אתה, התיק נסגר".

אלא שהחוקר הצליח להדהים את ליצמן כשענה לו כי התיק לא נסגר. ליצמן שיחזר, "למחרת הייתה לנו פגישה עם וינרוט וכשסיפרתי לו על זה הוא אמר, תן לי ואני אטפל בחינם".

"אכן" הוסיף ליצמן, "אחרי שבועיים קיבלנו את המכתב כי זה בסדר. אלא שאחרי שבועיים הייתה לנו עוד פגישה עם וינרוט בקשר להסכם הקואליציוני. אמרתי לוינרוט בצחוק כי יש פה משהו מוזר מאוד: אני נחקרתי ביחא"ה בלוד ואת ההודעה על סגירת התיק מירושלים קיבלתי מהפרקליטות".

וינרוט סירב לקבל את עמדתו של ליצמן, ולאחר בדיקה קצרה אמר, "לא לא לא, אל תבלבל. בזה לא סגרו לך את התיק". ליצמן גולל, "התברר שלא סגרו לנו את התיק, אלא חקרו את חברי הכנסת על זה שמאיר פרוש ניצל את משרד השיכון בבחירות, סגרו את התיק שלו".

סגן השר סיפר לנוכחים כי וינרוט לקח על עצמו את את עניין סגירת התיק והתיק אכן נסגר, "אחרי שבוע קיבלנו הודעה מיאח"ה על סגירת התיק".

יעקב ליצמן יעקב וינרוט חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד