י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רעידת אדמה באלעד:

בית המשפט פסל את מועמדותו של פינדרוס

רעידת אדמה במירוץ לראשות עיריית אלעד: בתום דיון ממושך ובעקבות עתירה שהגיש שי נתן, המשנה לראש העיר, בית המשפט המחוזי בלוד, פסל את יצחק פינדרוס, מועמד דגל התורה וש"ס לראשות העיר. דגל התורה מתכוונת לערער ושכרה את שירותי שותפו של וינרוט ז"ל

 בית המשפט פסל את מועמדותו של פינדרוס
יצחק פינדרוס צילום: בחדרי חרדים

רעידת אדמה באלעד: יצחק פינדרוס לא יוכל להתמודד לראשות העיר. בתום דיון ממושך ובעקבות עתירה שהגיש שי נתן, המשנה לראש העיר, בית המשפט המחוזי בלוד קבע כי מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, נפסלה.

ההחלטה התקבלה בתום דיון ממושך שהתקיים היום בבית המשפט, שבמרכזו טען עו"ד אברהמי המייצג את שי נתן כי מרכז חייו של פינדרוס אינו בעיר אלעד ובנוסף רשימתו הוגשה מאוחר מן המועד הקיים בחוק.

בדקות האחרונות פסק שופט בית המשפט המחוזי שמועמדותו של פינדרוס נפסלה. השופט אחיקם סטולר פסק כי פינדרוס אינו עומד בתנאי החוק המחייבים שמרכז חייו יהיה באלעד "ולכן אני פוסל אותו מהתמודדות בבחירות לראשות העיר אלעד ועל מחיקתו מרשימת המועמדים של המשיבה 5".

נציין כי מול פינדרוס מתמודד ישראל פרוש, וכן ברק צברי שהודיע על פרישה מהמרוץ, אך טרם הסיר את מועמדותו.

כזכור, עם תום הגשת הרשימות, הגיש עו"ד יורם אברהמי בקשה לוועדת הבחירות לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר בעקבות כך שמרכז חייו אינו בעיר.

לצורך כך נשכר חוקר פרטי שעקב אחרי יצחק פינדרוס ומשפחתו וגילה כי בחלק מהלילות ובחגים שהה דווקא בעיר ירושלים כאשר משפחתו לא היגרה עימו לאלעד.

בנוסף, רשימתו של פינדרוס הוגשה על ידי בא כוח זהה לזה שהגיש את רשימת דגל התורה והנושא הזה עלה אף הוא לדיון בבית המשפט.

המשנה לראש העיר שי נתן, בתגובה להחלטת בית המשפט לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס: "אני מברך על החלטת בית המשפט שקבע שהעיר אלעד צריכה מישהו שמבין את העיר, חי אותה וגר בה.

"אני שמח שבית המשפט הבין ופסק לפי ראיה זו, בראש ובראשונה לטובתם ולרווחתם של תושבי אלעד. תושבי העיר ראויים לראש עיר שעובד עבורם, כפי שעשינו בחמש השנים האחרונות, וכך נמשיך לעשות גם בחמש השנים הבאות".

במטה פינדרוס שכרו את שירותיו של עו"ד עמית חדד (שותפו של יעקב וינרוט ז"ל) שיגיש ערעור נגד החלטת בית המשפט המחוזי בבית המשפט העליון.

מפלגות דגל התורה וש"ס הודיעו: "היום, לצערנו, חווינו שפל נוסף בציבוריות החרדית. עתירה קנטרנית שהוגשה נגד מועמדם של גדולי ישראל כחלק מהניסיונות לקעקע את חובת הציות לגדולי התורה - התקבלה על ידי בית המשפט.

"לצערנו מתחילת הקמפיין אין שעה שלא חווינו התדרדרות נוספת בערכים עליהם חונכנו ועליהם אנחנו מגדלים את ילדינו. נאלצנו להתמודד מידי יום עם איומים על רבנים (!), שכירת חוקרים פרטיים, הפצת חומרים משמיצים נגד גדולי תורה בכלי התקשורת ועוד מעשים שמעולם לא נראו כמותם.
זו התנהלות מזעזעת שמחייבת חשבון נפש מעמיק.

"למותר לציין כי ש"ס ודגל התורה תפעלנה בכל הכח נגד התופעה הפסולה. והחמורה של אנשים חרדים שלא בוחלים באמצעים בכדי לקדם את עצמם תוך פגיעה חמורה בגדולי התורה, הרמת יד בתורת משה וגרימת חילול השם הנורא אותו חווינו הערב. המפלגות מתכוונות לערער כבר היום לבגץ נגד ההחלטה התמוהה ובטוחה כי ההגיון והשפיות ינצחו והרב יצחק פינדרוס יתמודד לראשות העיר וינצח".

מ'שלומי אמונים' נמסר: "אנחנו דוחים בשאט נפש את הדברים שפורסמו הערב ומהם נרמז כאילו לאגודת ישראל יש מעורבות בעתירה המדוברת. אנחנו בעד התמודדות שתאפשר לתושבים להצביע, לנו יש גדולי ישראל ולהם יש גדולי ישראל, כל ציבור יצביע לפי רבותיו - נהרא נהרא ופשטיה ולבחור את ראש העיר הבא".

עו"ד יורם אברהמי, מומחה לדיני בחירות, שייצג את העותר שי נתן והצליח לפסול את מועמדותו של פינדרוס חרף עמדת המדינה שסברה כי לא נפל בה פגם, אמר כי "מאז היווסדה מנסים להצניח לאלעד מועמדים חיצונים וזו הפעם הראשונה שניסיון כזה נכשל בבית המשפט. אני שמח על החלטת בית המשפט שמנע את הדיל פוליטי על חשבון תושבי אלעד."

יצחק פינדרוס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד