י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מראשי הקהילה הבוכרית

האיש שהאכיל אלפים בתל אביב הלך לעולמו

איש החסד ר' אלי אמינוב, שהקים את בית התמחוי בקרית שלום בתל אביב, שם האכיל אלפי נדכאים, הלך לעולמו היום. היה חבר מועצה בעירייה מטעם הבוכרים ברשימה משותפת עם יהדות התורה  

אלי אמינוב ז"ל
אלי אמינוב ז"ל

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הר"ר אליהו אמינוב ז"ל מחשובי וראשי העדה הבוכרית בישראל וחבר מועצת עיריית תל אביב לשעבר, והוא בן 69 בפטירתו.  

המנוח ז"ל נולד בשכונת שפירא בתל אביב היה מחשובי ומראשי העדה הבוכרית בישראל. נודע כאיש חסד עצום בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, הקים והפעיל 40 שנה בית תמחוי בדרום תל אביב.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי אישיותו הדגולה והחביבה על בני העדה הקנו לו מעמד חשוב ונאצל.

לפני כ-15 שנה התמודד למועצת העיר תל אביב וכיהן בה כחבר 10 שנים ברשימה אחת עם נפתלי לוברט נציג יהדות התורה וחולל בה מהפכה בענייני דת.

הוא הקים בעיר את בית הכנסת "מקדשי שביעי" וזכה להעלות ספרי תורה עתיקים בני 110 שנים מבוכרה. כן היה חבר בחברא קדישא תל אביב.

חברותו עם חבר המועצה לשעבר בנימין בביוף, אף הוא מבני העדה הבוכרית המתמודד עתה ברשימת 'מאמינים' למועצת העיר, חוללה פעולות משותפות לטובת הגברת היהדות בפרהסיה הציבורית בתל אביב. יחד הקימו מפעלי חסד ורווחה לכלל הציבור בתל אביב ובפרט לבני העדה הבוכרית.

בנימין בביוף מבכה את פטירתו ואמר ל'בחדרי חרדים': "בימים האחרונים הייתי בביקור חולים אצלו, לחץ את ידי בחום וברכני בהצלחה רבה וקרא לכולם לתמוך, לסייע ולחזק את רשימת 'מאמינים' שסימנה 'גב'. הרב אמינוב הבטיח לי כי לכשיחלים, יצעד איתי יד ביד לכל חוגי הבית לחזק את הרשימה". בביוף הוסיף כי, "בהצבעה כפי שביקש, נמשיך את מורשתו ונקיים צוואתו". 

הותיר אחריו שני בנים ושתי בנות. מסע הלוויה הערב (רביעי) מבית התמחוי אותו הקים בתל אביב לבית העלמין בחולון שם נטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה בוכרים ברוריה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד