י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בנאום המלא

דרעי יורה אש: "הם מבינים שהולכים להפסיד"

במהלך כנס הבחירות של תנועת ש"ס באלעד, תקף יו"ר התנועה בחריפות את שלומי אמונים, אגודת ישראל ואת אבי דיין, מנה את הישגיו, טען כי תוצאות הבחירות הקודמות זויפו "יש לנו הוכחות" והבהיר כי הוא עדיין מצפה להתנצלות של ישראל פרוש; "שלוש שנים עברו" | הח"כים הצטרפו: "לא ניתן שיפחידו אותנו" • צפו

דרעי יורה אש: "הם מבינים שהולכים להפסיד"
כנס בחירות ש"ס באלעד צילום: יעקב כהן

בנאום תקיף במיוחד, יצא אמש (חמישי) שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי נגד סיעת שלומי אמונים ואגודת ישראל, בעקבות פסילת מועמדתו של מועמד ש"ס ו'דגל התורה', יצחק פינדרוס, לאחר שבית המשפט קבע כי מרכז חייו אינם באלעד.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד מנאומו המלא של יו"ר התנועה, אשר בין דבריו טען כי מערכת הבחירות החולפת, נלקחה באופן פסול.

לדבריו, "לקחו לנו את הבחירות בדרכים לא דרכים לצערי הרב, הבחירות והתוצאות של הבחירות, לא היו תוצאות אמת ויש לנו על זה הוכחות והציגו לי אותם ואנחנו החלטנו אחרי שהתייעצנו עם גדולי התורה, שלא יהיה חילול השם והחלטנו להתאפק".

דרעי הדגיש כי למרות הכל, החליטו בש"ס להיכנס לקואליציה והם באו למשא ומתן כדי להתחיל לעבוד, "והמעשה הראשון שנעשה", אמר דרעי, "הוא דבר שלא נעשה מעולם בציבור החרדי - שמישהו לוקח את המנדט של מי שנבחר, מי שהולך בשם גדולי התורה".

שר הפנים התייחס בנאומו החריף גם לעריקה של אבי דיין ואמר כי, "אותו נציג חדש שאף אחד לא הכיר אותו כי אני נתתי לו צ'אנס, אני הכנסתי אותו לרשימה, בגלל שהוא ישב עם קריספל ורצה תיק מסוים, וכשקריספל הודיע לו שזה יגיע עם הזמן, מפלגה שהולכת בשם גדולי ישראל לקחה מנדט רק כדי שלא נהיה רוב והוא קיבל את אותו תיק שלנו...".

דרעי סיכם ממושכות את הקדנציה החולפת ומנה את הישגיו, כיצד הוא מסייע רבות למען אלעד, מבלי שקיבל על כך קרדיט והעניק הכל לראש העיר, הלא הוא ישראל פרוש, כאשר בין דבריו אמר דרעי, כי פרוש הסכים להתנצל בפני נשיא המועצת על המעשה שעשה אבי דיין, "אבל שלוש וחצי שנים עברו מאז וזה עדיין לא קרה".

בתיעוד המובא ב'בחדרי חרדים', נראה השר דרעי מתייחס גם לעתירה, ואומר כי תושבי אלעד רוצים דבר אחד, "את הזכות לבחור, את הזכות הזו להצביע ולהשפיע - וגם את הזכות הזו, על ידי שיטות לא שיטות של חוקרים פרטיים, כדי למנוע ממכם לבחור ולהחליט על פי דעת תורה שלו, או על פי דעתו להחליט במי הם רוצים לבחור".

דרעי תהה: "אם אתה כל כך טוב, אז מה אכפת לך ללכת לקלפי מול פינדרוס ושפינדרוס יפסיד? כי הרי אתה ראש עיר מוצלח, זו הרי העיר הכי טובה והכי נקייה בארץ", דרעי הסביר את הסיבה לטעמו, "כי הם (שלומי אמונים א.ק.) יודעים את האמת, שהציבור באלעד מציית לגדולי התורה ורואים את האחדות של כל עולם התורה ומבינים שהולך להיות פה הפסד גדול".

דרעי ציין: "במצב כזה שרואים הפסד גדול, לא מכבדים הסכם שחתומים עליו, אלא לצערי הרב הולכים בשיטות לא שיטות, שלצערי הרב אני רגיל בהם כבר 30 שנה ואני לא רוצה לפרט מכל מה שעברתי בשיטות הללו - בעצם מונעים מהציבור לשמוע לגדולי התורה ואומרים לא לציבור, אתם לא יכולים לבחור".

לגבי סיכויו של פינדרוס לנצח את העתירה שהוגשה לבג"ץ אמר דרעי, "על מה? על איפה פינדרוס היה בלי הושענא רבא? כולם לא יודעים שהרב פינדרוס לא גר באלעד? כולם לא יודעים שהוא העביר כתובת בדיוק בתקופת החגים... מישהו מצפה שבתקופת החגים, שמיד משפחה עם שבעה ילדים תבוא מיד באותו יום ותהיה מיד בכל מוסדות החינוך וזהו?...".

לדברי דרעי, "הוא עשה את כל מה שהוא צריך לעשות על פי החוק, הילדים בעזרת ה' יבואו וגם האישה. החוק הוא יבש ואפשר לפרש אותו. אבל הם מפעילים חוקרים פרטיים ומקליטים ומביאים ציטוטים ולצערנו הרב פקיד הבחירות התנגד לקבל את זה. והלכו לבית המשפט נגד פקיד הבחירות".

דרעי הודיע לקהל המאות שפקדו את אולם הכינוסים באלעד: "אנחנו לא נסכים על זה בשום אופן, שישללו לנו לבחור על פי דעת תורה. מתוך 15 מנדטים באלעד, פינדרוס הוא מועמד של 11 מנדטים, הוא מועמדם של כל גדולי ישראל שחתמו ושמחו, גם במועצת גדולי התורה עשו מחאה על ביזיון התורה וחיזקו את ידיו של הרב פינדרוס".

במהלך נאומו הציג יו"ר ש"ס בפני הנוכחים: "יש פה עצומה שנפנה למי שצריך בירושלים, בו נכתב; אנחנו החתומים תושבי אלעד מוחים בזאת על מניעת זכותנו הדמוקרטית לבחור במועמדינו לראשות העיר, הפרשנות המשפטית שהעניק בית המשפט המחוזי לוקה בחסר, מן הראוי שיתן דעתו לתחושתנו ששוללת מאיתנו את זכותנו לחבור במועמדינו לראשות העיר".

לצד דרעי, השתתפו בכינוס גם ח"כי תנועת ש"ס, שחלקם נאמו גם הם במהלך כנס הבחירות.

ח"כ ינון אזולאי אמר בדבריו בכנס: "יש בעיר שלטון פחד. בשבוע האחרון אני מגיע לבתי רבני הקהילות ורואה כמה הם מפחדים, הם כולם עם מרן, כולם הולכים בדרכו, כולם מצייתים לגדולי הדור אבל יש מי שמטיל עליהם פחד. לא ניתן שיפחידו אותנו".

יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ יואב בן צור עמד על החומרה שבהליכה לערכאות.

ח"כ מיכאל מלכיאלי הוסיף וציטט מדבריהם של ראשי הצד האחר, לאורך השנים נגד מערכת המשפט: "האם הם חלמו שחברים של הנכד שלהם ילכו לבתי משפט כדי להילחם בגדולי הדור?".

"אומרים לי פה 'הכרת הטוב', ואני שואל ומה עם כפיות הטובה למרן ושליחו רבי אריה דרעי, שהוא זה שהקים את העיר?! הוא בנה את כל מה שאתם רואים כאן מסביב. זה שאומר שעשה - לא באמת עשה, הוא חייך, הוא עבד עליכם", תקף ח"כ יעקב מרגי והוסיף לספר כיצד ראש העיר היוצא לא עשה דבר לפתור את מצוקת הבנות הספרדיות שנותרו ללא מוסד חינוכי, "מי ישלם על הדמעות של הבנות ושל האמהות?", שאל.

אריה דרעי יצחק פינדרוס כנס בחירות אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד