י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רק לחרדים אסור

ההחלטה המקוממת בעד הדרת הנשים מהאתר

החלטה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר מקוממת במיוחד, בעוד היא לא מפספסת אף אירוע חרדי בהפרדה ומתערבת באופיו, היא מתנערת מטיפול בהדרת נשים שמתרחשת במנזר נוצרי שאינו מאפשר לנשים להכנס כלל גם לא בהפרדה | בן גביר: "שוקל לעתור לבית המשפט העליון"

ההחלטה המקוממת בעד הדרת הנשים מהאתר
כניסה נפרדת לגברים ונשים (אילוסטרציה) צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, הודיעה השבוע במכתב לעורך הדין איתמר בן גביר, כי לא תמנע תקצוב ממשלתי ממנזר שלא מאפשר כניסת נשים לשורותיו.

מנזר 'מר סבא', הוא מנזר יווני שנמצא בצפון מדבר יהודה, בתחומי שטח B, אך הוא מקבל תקציבים רבים ממשרד התיירות ומרשות העתיקות. על פי הנוהג במנזר, אין כניסה לנשים אליו, דבר שלפי הקריטריונים של זילבר אינו מאפשר תקצוב ממשלתי.

בן גביר מראשי 'עוצמה יהודית', פנה לפני מספר חודשים לזילבר בנושא והשבוע התקבלה במשרדו, תשובה מלשכתה של זילבר. ממכתב התשובה עולה כי בלשכת זילבר מודעים לכך, שבמנזר אין כניסה לנשים ואולם לטענתם: "המדובר במוסד דתי ומעבר לשאלת סיווגו של מר סבא למרחב הציבורי או לא, הרי שבצוות העבודה הבין משרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים, נקבע חריג צר ומוגבל, המאפשר אי התערבות בעקרון, לפיה, אל לה לרשות ציבורית להנהיג כל הפרדה בן גברים ונשים". 

בלשכתה של זילבר אף ציינו כי בכותל המערבי קיימת הפרדה בין גברים ונשים בשעת התפילה ובמשרד לא מתערבים בתקציבים המגיעים לכותל. לאור זאת נכתב כי בלשכת זילבר לא יתערבו בשאלת האיסור על כניסת הנשים ב'מר סבא' והתקצוב הממשלתי שהמנזר מקבל. 

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה להחלטה המקוממת, כי "זילבר מתחמקת ולא נותנת לעובדות לבלבל את עצמה. בכותל אין איסור על כניסה של נשים אלא יש מחיצה ואילו כאן המדובר במנזר שלא מאפשר כניסת נשים".

"אני סבור שמדינת ישראל לא צריכה לתקצב בתי עבודה זרה וזה נוגד את האופי היהודי של המדינה, אבל כאשר מדינת ישראל מתקצבת את המנזר, חרף העובדה שהוא מפלה נשים ומדיר נשים, יש כאן לא רק פעולה בניגוד להלכה אלא גם לשיטת זילבר התנהלות שלא מאפשרת תקציב למנזר". אמר בן גביר.

"אני שוקל לעתור לבית המשפט העליון בנושא ולבקש להבין מדוע מי שאוסר על כניסת נשים זוכה לתקציבי ממשלתיים" סיכם עו"ד איתמר בן גביר.

נזכיר, כי רק לאחרונה התערבה הגב' זילבר, בשורת אירועים שאורגנו למגזר החרדי והדתי בהפרדה והורתה שלא לקיימם או כפתה על המארגנים שינויים שיתיישרו עם תפיסת עולמה, כך למשל באירוע 'משיח בכיכר' שארגנה תנועת חב"ד בכיכר רבין בתל אביב וכן בשמחת בית השואבה של ש"ס בתל אביב בחג סוכות האחרון, שהועתקה למיקום אחר בעקבות החלטתה.

הדרת נשים מנזר דינה זילבר איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד