י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על אף ההתנכלות

עשרות מפעלי מזון הפכו לכשרים למהדרין

עשרות רבני קהילות באירופה התכנסו בבירה האוסטרית בסימן ההתנכלות הקבועה לקיום חיים יהודיים באירופה

עשרות מפעלי מזון הפכו לכשרים למהדרין
רבני אירופה בכינוס בוינה, אוסטריה צילום: באדיבות המצלם

בכינוס מיוחד שהתקיים בוינה בירת אוסטריה, התקבלו שורת החלטות לחיזוק החיים היהודיים ביבשת, המשך סיוע לתיקון עשרות מקוואות בערים רחוקות, לצד המשך מאבק בהתבוללות ובחוקים שמטרתם לפגוע בהמשך קיום הקהילות היהודיות באירופה.

עשרות מבכירי הרבנים באירופה המשתייכים לארגון 'מרכז רבני אירופה', נפגשו לאסיפה מיוחדת בסוף השבוע בבית הקהילה היהודית בוינה בהזמנתו של הרב הראשי המקומי הג"ר אריה פולגר ורב הקהילה הספרדית הג"ר יצחק ניאזוב.

הכינוס היה בסימן ההתנכלות הקבועה לקיום חיים יהודיים באירופה, מפלגות באירופה מנסים להצר את חיים היהודים, אם בהגשת חוקים נגד שחיטה יהודית, חוקים נגד עריכת ברית מילה, ועוד חוקים שנודף מהם ריח חריף של אנטישמיות.

לאחרונה נבנו עשרות מקוואות בערי אירופה, התקיימו בדיקות מקצועיות, לוודא את כשרותן ובוצעו בהן תיקונים נדרשים, עשרות בירורי יהדות נעשו על ידי צוות הרבנים, אלפי ילדים נחשפו ליהדות במסגרת ערכות הפעלה של אגף 'מורשה', עשרות מפעלי מזון ב-30 מדינות באירופה נבדקו וקיבלו כשרות מהודרת של ארגון הכשרות EK של 'מרכז רבני אירופה' בראשותו של הרב יוסף מינסקי.

ואכן בזכות ארגון הכשרות EK, ניתן כיום להשיג בחנויות המזון באירופה, מגוון רחב וגדול של מוצרי מזון.

אחד הדברים החשובים בהם מתעסקים הרבנים, הם הביאו נערים שהתעוררו לקיים את מצוות ברית המילה ואף להחליף את שמם הלועזי לשם יהודי.

מרכז רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד