י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"שימוש פוליטי"

איש 'הפלג' עתר נגד קיום כינוס 'דגל' בביכנ"ס

שעות ספורות לפני פתיחת כינוס בחירות מטעם 'דגל התורה 'בשכונת בית וגן בירושלים, הוגשה עתירה בידי איש הפלג הירושלמי, נגד קיום הכינוס

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם צילום: המצלם

שעות ספורות לקראת כינוס הבחירות שהיה צפוי להיערך הערב (ראשון) בהיכל בית הכנסת הגר"א בשכונת בית וגן בירושלים, הוגשה עתירה נגד הכינוס שעלולה למנוע את קיומה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד מהלומדים במקום, המשתייך לקבוצת הפלג הירושלמי, עתר היום באמצעות עו"ד ערן מירנברג לבית המשפט בירושלים, בדרישה לאסור את קיום האירוע.

לטענת העותר אברהם טומבק, מדובר במבנה ציבורי שניתן לבית הכנסת על ידי הקצאה ועל כן השימוש במקום למטרות פוליטיות אסורה, אי לכך,  ביקש העותר להורות על ביטול הכינוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדגל התורה לא נכנעו והודיעו כי הכינוס יתקיים בבית הכנסת מנין אברכים ברחוב חיד"א 21 בעקבות העתירה.

ב'דגל' ירושלים האשימו את 'אנשי עץ' שהגישו את העתיקה לערכאות נגד בית כנסת. יו"ר דגל התורה אליעזר ראוכברגר אמר: "סופם מעידת על תחילתם. אותם אנשים שגרמו לעליית ראש עיר חילוני בחמש השנים האחרונות, אותם אנשים שלא היססו לפגוע בכל הקדוש והיקר לנו, לפגוע בקדושת ירושלים, להתעלל בעשרות אלפי אזרחים חרדיים והכל על מזבח הג'ובים – קוראים עכשיו לכינוס שנועד להחזיר את ירושלים לימי תפארתה – 'כינוס פוליטי'.".

ראוכברגר הוסיף ותקף, "אין בהם לא תורה ולא יראת שמים. אנשים שעותרים לערכאות נגד בתי כנסת, ריבונו של עולם, לאן עוד אפשר להתדרדר? הציבור הירושלמי רואה את הפעילות הזו – ומבין היטב מי לנו ומי לצרנו".

דגל התורה הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד