י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשש כבד במגזר החרדי

המדינה לבג"צ: אל תאשרו למועמד גדולי ישראל להתמודד באלעד

לקראת הדיון המכריע בבית המשפט העליון בעניין התמודדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, לאחר פסילת בית משפט המחוזי, המדינה שיגרה את דעתה בעניין וקובעת: "דין העתירה להידחות, תוך חיוב העותרים בהוצאות" • דריכות באלעד לקראת הדיון מחר והכרעת השופטים

המדינה לבג"צ: אל תאשרו למועמד גדולי ישראל להתמודד באלעד
יצחק פינדרוס צילום: בחדרי חרדים

מחר (שני) יתקיים דיון בבית המשפט העליון בעניין העתירה שהגיש מועמדם של גדולי ישראל, יצחק פינדרוס נגד החלטת בית משפט המחוזי, שקבע כי הוא לא יכול להתמודד לראשות העיר אלעד, מאחר ואינו מתגורר במקום.

לקראת הדיון בעתירה, עו"ד לירון הופפלד, סגנית במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, הודיעה לבית המשפט כי "דין העתירה להידחות, תוך חיוב העותרים בהוצאות".

מדובר בעתירה שהגיש עו"ד עמית חדד ממשרדו של ד"ר יעקב וינרוט ז"ל, בשם יצחק פינדרוס ומפלגת 'דגל התורה'. בית משפט המחוזי מרכז קיבל את הטענות שהעלה שי נתן וקבע כי פינדרוס אינו יכול להתמודד לראשות העיר.

הפרקליטות בהודעה לבג"צ כתבה כי דין העתירה להידחות על הסף, מאחר ואינו נכנס בגדר אותם מקרים נדירים וחריגים המחייבים את התערבותו של בית המשפט בפסק דינו הסופי של בית משפט לעניינים מנהליים בעתירת בחירות.

"פסק דינו של בית המשפט לעניינים מנהליים ניתן לאחר שקיים בחינה עובדתית ובחן את מכלול נסיבות העניין אשר הובא לפניו ולאחר בחינה זו קבע כי העיר אלעד, שעל ראשותה מבקש העותר להתמודד אינה 'מקום מגוריו הקבוע', ולפיכך יש לפסול את מועמדותו" נכתב.

לעמדת הפרקליטות, "אין בעצם קבלתה של עתירת בחירות כדי להצדיק התערבותו של בית המשפט הנכבד בגדרי פסק-הדין שניתן, וזאת על רקע פסיקת בית המשפט הנכבד לגבי גדרי עתירה בתחום הבחירות ואי התקיימותם במקרה דנן".

עו"ד לירון הופפלד ממחלקת הבג"צים כותבת כי "המדינה תטען כי המקרה דנן אינו נכנס לגדר אותם מקרים נדירים וחריגים המחייבים את התערבותו של בית המשפט הנכבד בפסק דינו הסופי", וכי המדינה תטען כי "די בכך בלבד על מנת להביא לדחייתה של העתירה על הסף".

זאת, כאשר ההלכה המשפטית בעניין בחינת מקום מגוריו הקבוע של מועמד, ברורה. "מקרה זה אינו מעורר שאלה משפטית מיוחדת שטרם נידונה, אלא מדובר ביישום פרטני של ההלכה על רקע נסיבות עובדתיות כפי שנקבע על ידי בית המשפט לעניינים מנהליים", כי מקום מגוריו הקבוע של יצחק פינדרוס אינו באלעד אם כי בירושלים.

"לסיכום, לנוכח כל האמור לעיל, תטען המדינה כי דין העתירה להידחות, תוך חיוב העותרים בהוצאות" חותמת עו"ד לירון הופפלד.

כזכור, משפטנים ופוליטיקאים בכירים אמרו במהלך השבוע האחרון כי תשובת המדינה לעתירה תהווה משקל כבד להחלטת הבג"ץ.

לכאורה היה נראה כי העובדה שבג"צ קיבל את העתירה וקבע דיון למרות סדרי הדין המיוחדים וסעד הזמנים הצפוף, הינה סיבה לאופטימיות. אולם כעת מתשובת המדינה נראה הסיכויים שפינדרוס יכול להתמודד לראשות העיר אלעד, הולכים ופוחתים.

יצחק פינדרוס בג"ץ מועמד לראשות העיר פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד