י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגבאי בשיחה ל'בחדרי':

"שורף ספר התורה - דפוק בראש, שרוט"

הגבאי שאיתר את ספר התורה בפח אשפה סמוך לבית הכנסת הגדול בחדרה, בשיחה ל'בחדרי חרדים': "ניגשתי לפח האשפה הגדול, ראיתי שם ספר תורה שלנו שרוף, מגולל בשקיות אשפה" • "אדם שיכול לשרוף ספר תורה?הוא דפוק בראש, שרוט, זה דבר לא נורמלי"

"שורף ספר התורה - דפוק בראש, שרוט"
שאריות היריעות שנותרו מהשריפה צילום: רוני רימר

הגבאי שאיתר את ספר התורה בפח אשפה סמוך לבית הכנסת הגדול בחדרה, שוחח עם 'בחדרי חרדים' וסיפר על השתלשלות העניינים במקרה העצוב והכואב, בו ספר תורה הועלה באש והושלך לפח אשפה.

"בבוקר התקשרו אליי מתפללים בשעה 7:20 וסיפרו כי הם הרגישו ריח חזק של שריפה", סיפר הערב ל'בחדרי חרדים' הגבאי, רוני נימר.

"חשבתי אולי יש קצר חשמלי וחשבתי שאגיע מאוחר יותר. בשעה 7:55 צלצל אלי אדם נוסף שיצא מבית הכנסת, ודיווח כי הבחין בידית ספר תורה המבצבצת מפח האשפה הסמוך לבית הכנסת".

לאחר שהגיע לבית הכנסת, "ניגשתי לפח האשפה הגדול, ראיתי שם ספר תורה שלנו שרוף, מגולל בשקיות אשפה. היו שם גם עלונים של שבת. הוצאתי אותו מיד והכנסתי לבית הכנסת, הבחנתי ברצפה סימנים של שריפה בדרך מבית הכנסת ועד לפח".

צלצלתי למשטרה, אציין לשבחם כי הגיע צוות מאוד גדול וחקרו את העניין. אחד החוקרים גם גילה משהו משמעותי שככל הנראה יקדם את החקירה.

המסקנה בינתיים היא, שכנראה מדובר באדם שיש לו מפתח, נכנס לבית הכנסת, לקח את ספר התורה והניח על הרצפה סמוך לבמה ושרף אותו.

לא מצאתי שום פרצה בבית הכנסת. להערכתי זה כנראה אדם הסובל מפיצול אישיות, בבוקר הוא נורמטיבי שמתפלל ובלילה עשה את הדבר הנורא הזה. אדם שיכול לשרוף ספר תורה? הוא דפוק בראש, שרוט, זה דבר לא נורמלי".

ספר תורה חדרה בית הכנסת הגדול בית הכנסת שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד